• یکشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95080906108
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

خلع ید دومین سرمایه گذار کاروانسرای گبرآباد قمصر

خلع ید دومین سرمایه گذار کاروانسرای گبرآباد قمصر

ایسنا/اصفهان مسئول حوزه میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی کاشان از خلع ید سرمایه گذار کاروانسرای گبرآباد قمصر با اعلام رسمی صندوق احیا و بهره برداری اماکن تاریخی خبر داد.

حمیدرضا زیارتی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پس از تعطیلی پنج ماهه عملیات بازسازی کاروانسرای گبرآباد قمصر و نگرانی‌های موجود در این زمینه برای دومین بار متوالی سرمایه این بنای تاریخی خلع ید شد.

وی افزود: هفته پیش نماینده‌های صندوق احیا به کاشان آمدند تا سرمایه گذار با امضای صورت جلسه‌ای تنظیم شده به صورت قانونی گبرآباد را تحویل دهد که به دلیل عدم حضور وی این کار انجام نشد.

مسئول حوزه میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی کاشان ادامه داد: پس از اعلام خبر خلع ید سرمایه گذار وی ابتدا درخواست مهلت می‌کند ولی با ارسال نامه خلع ید صندوق احیا، این امر قطعی است.

زیارتی افزود: در حال حاضر پشت بام کاروانسرا برچیده شده است و ما منتظر نظر کارشناسان صندوق احیا و چگونگی برخورد با سرمایه گذار برای مرمت فوری آن در فصل بارندگی هستیم.

وی تصریح کرد: مقرر شده که سرمایه گذار 18 آبان ماه با حضور کارشناسان صندوق احیا کاروانسرای گبرآباد را تحویل بدهد.

مسئول حوزه میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی کاشان همچنین با اشاره به مصاحبه سرمایه گذار علیه مسئولان میراث فرهنگی گفت: با توجه به سخنان وی در این مصاحبه و اتهامات موجود علیه اداره میراث فرهنگی و کارکنانش این اداره با شکایت در مراجع قضایی پیگیری‌های حقوقی را انجام خواهد داد.

به گزارش ایسنا، کاروانسرای گبرآباد قمصر کاشان یادگار دوران صفویه خسته از تعطیلی و بلاتکلیفی‌های مکرر در معرض تخریب و ویرانی قرار گرفته است. کاروانسرای گبرآباد که در طی مزایده‌ای به مدت 12 سال برای کاربری اقامتی به بخش خصوصی واگذار شده در فصل بارندگی به دلیل رها شدن عملیات بازسازی و مرمت در آستانه تخریب قرار گرفته است.

"عکس تزئینی است"

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha