• شنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 95082919962
  • منبع : نمایندگی مرکزی

یک کارآفرین: هنوز بیدار نشده ایم!

یک کارآفرین: هنوز بیدار نشده ایم!

ایسنا/مرکزی یک کارآفرین بزرگترین مانع بر سر کارآفرینی را موضوع عدم ترویج فرهنگ کسب و کار عنوان کرد و گفت: عدم ترویج فرهنگ کارآفرینی و ارائه ندادن آگاهی در این زمینه از عوامل مشکل‌آفرین در این حوزه هستند. به گفته بزرگان "اگر بیدار شوید می‌خواهید و اگر بخواهید می‌توانید" پس بزرگترین مسئله در کارآفرینی این است که هنوز بیدار نشده‌ایم.

علی پنیریان در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با موضوع عدم اشتغال اغلب فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در رشته تخصصی خود افزود: درست است که دانشگاه‌ها ضعف‌های خود را دارند، اما هر فرد باید متناسب با علاقمندی‌ها و نیازهای خود مشغول به کار شود.

وی افزود: در بسیاری از اوقات چنین اتفاقی می‌افتد و مسیر فرد عوض شده و وارد رشته‌ای می‌شود که یا از ابتدا به آن علاقه داشته یا بعدا نسبت به یک رشته خاص علاقمندی پیدا می‌کند، حتی گاهی وقتی فرد وارد حرفه مربوطه می‌شود، می‌بیند که به حرفه دیگری علاقه بیشتری داشته است.

این کارآفرین برتر کشوری ادامه داد: ورود به فضای کاری دیگر به غیر از رشته تحصیلی اشکالی ندارد و در آن حوزه هم کسب مهارت صورت می‌گیرد و با تلاش و کسب تجربه می‌توان در حیطه جدید موفق شد.

پنیریان در خصوص اینکه دانشگاه‌ها چگونه می‌توانند به سمت دانشگاه‌های نسل سوم پیش بروند، گفت: اولین اقدامی که جزو رسالت‌های دانشگاه است مربوط به ترویج فرهنگ کسب و کار و کارآفرینی بومی است که این مهم باید متناسب با نیازهای بومی منطقه باشد و هر دانشگاهی نمی‌تواند از مناطق دیگر الگوبرداری کند.

وی با بیان اینکه شهرستان اراک جزو قطب‌های صنعتی کشور به شمار می‌رود و اقدامات مطلوبی را می‌تواند در این زمینه انجام دهد، افزود: موضوعات آلودگی هوا در اراک جدی است و در این زمینه می‌توان اقدامات بسیاری را انجام داد تا آلودگی هوا را مدیریت کرد و کد اختراع و نوآوری در این حوزه‌ها و نیازهای صنایع دیگر بدست آورد.

پنیریان در رابطه با عدم استقبال صنایع از پژوهش‌هایی که تاکنون در حوزه آلودگی صورت گرفته است، بیان کرد: نکته‌ مهم راضی نگه‌داشتن مشتری است که یک فرآیند مهم و بسیار اجباری و لازم است و باید آنرا یاد بگیریم.

وی تصریح کرد: معمولا انتظار داریم یک فرد پژوهشگر، دکتر یا مهندس محصولش را خودش به صنعت بفروشد، اما این کار الزاما جواب نمی‌دهد، چراکه هر فعالیت و اقدامی متخصص خاص خود را می‌طلبد.

این پژوهشگر افزود: همانطور که مهندس در حوزه کار فنی خود متخصص است و یک بازاریاب یا هر فرد مرتبط با صنعت نمی‌تواند آن کار را انجام دهد، هیچ تضمینی هم وجود ندارد که مهندس بتواند محصولش را بفروشد چراکه فروشندگی یک تخصص و بازاریابی یک تخصص دیگر است که ما در این خصوص اشکالات راهبردی داریم، از این رو معمولا این مسائل را به نارضایتی‌های اجتماعی تبدیل می‌کنیم.

این پژوهشگر بزرگترین مانع بر سر کارآفرینی را موضوع عدم ترویج فرهنگ کسب و کار عنوان و بیان کرد: عدم ترویج فرهنگ کارآفرینی و ارائه ندادن آگاهی در این زمینه از عوامل مشکل‌آفرین در این حوزه هستند. به گفته بزرگان "اگر بیدار شوید می‌خواهید و اگر بخواهید می‌توانید" پس بزرگترین مسئله در کارآفرینی این است که هنوز بیدار نشده‌ایم.

لازم به ذکر است، علی پنیریان حدود 15 سال است که در موضوعات دانشگاهی فعالیت می‌کند، او دو شرکت دانش بنیان تاسیس کرده است.

کسب مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات و تکنولوژی‌های جدید ژنو، کارآفرین برتر در دومین جشنواره ملی شیخ بهایی، مشاور طرح‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پارک فناوری پردیس از برخی سوابق و موفقیت‌های علمی وی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha