• سه‌شنبه / ۲ آذر ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 95090201422
  • منبع : نمایندگی فارس

رشد نگران كننده آمار تلفات حوادث جاده‌اي در فارس

رشد نگران كننده آمار تلفات حوادث جاده‌اي در فارس

ایسنا/فارس ‌رئيس كل دادگستري استان فارس، با اشاره به آمار 800 نفري تلفات جاده‌اي اين استان طي 6 ماه اول امسال و به استناد آمار پزشكي قانوني، رشد بيش از 5 درصدي اين آمار نسبت به سال قبل را نگران كننده دانست و خواستار چاره‌انديشي در این رابطه شد.

‌به گزارش ايسنا و به نقل از روابط عمومي دادگستري استان فارس، علي القاصي‌مهر در چهارمین نشست شورای قضایی استان فارس پیشگیری از بروز حوادث ترافيكي و مرگ و مير ناشي از آن را نيازمند عزم و اراده همه نهادها و سازمان‌های متولی دانست.

رئیس کل دادگستری فارس، واحد شدن مدیریت نظارت و کنترل حوادث ترافیکی را مورد تأکید قرار داد و افزود: جاده‌های استان فارس با وجود بیش از 500 نقطه حادثه خیز یکی از پرحادثه‌ترین جاده های کشور به‌شمار مي‌رود و لازم است دستگاه‌های متولی در راستای کاهش این حوادث در اجرای طرح پیشگیری از حوادث و سوانح ترافیکی که توسط معاونت اجتماعی دادگستری فارس در شورای پیشگیری استان طراحی و تدوین کرده، همکاری كنند.

وي همچنين با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در استان فارس در راستای انجام مأموریت‌های سازمانی، تعامل و انسجام بین ادارات و نهادهای وابسته به دستگاه قضایی را مهم ارزیابی کرد.

رئيس كل دادگستري فارس افزود: با تقویت، هماهنگی و انسجام بین مجموعه‌های وابسته به دستگاه قضایی در استان می‌توانیم ارتقاء عملکرد و اشراف بیشتر در حوزه نظارت‌ها را شاهد باشیم‌.

القاصی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی‌ها باید کاربردی و اثر بخش باشد؛ گفت: هیأت‌های بازرسی باید منصفانه‌، عادلانه و با آگاهی و اشراف کامل به بررسی مسائل بپردازند‌.

وی بازرسی و نظارت‌های مستمر را تضمین کننده سلامت اداری خواند و خاطر‌نشان کرد: آنچه به نظام صدمه وارد مي‌كند، مسأله فساد است و در قانون مهمترین نقش در جهت مبارزه و مقابله با فساد برای دستگاه قضایی و سازمان های وابسته به آن تعریف شده، بنابراین ورود مجموعه قضایی به مسئله فساد باید در چارچوب قانون، قاطع و بدون ملاحظه باشد .

رئیس شورای قضایی استان فارس تصریح کرد: در مواردی که مفاسد کشف شده مستند و مسجّل شده و رأی قطعی دادگاه در این خصوص صادر شود وظیفه مجموعه قضایی براساس مواد مطرح در قانون اطلاع رسانی به عموم مردم است .

وی با بیان اینکه دستگاه‌هایی که بیشتر در معرض آسیب‌های ناشی از فساد هستند در اولویت برنامه‌های نظارتی مجموعه قضایی و سازمان بازرسی قرار دارند، گفت: نظارت بر این ادارات و نهادها با دقت بیشتر انجام می‌شود‌.

رئیس کل دادگستری استان فارس با قدرداني از مجموعه پزشکی قانونی استان و دستاوردهای علمی این مجموعه در کشف علمی جرائم، گفت: اقدامات انجام شده، به‌خصوص در امر پژوهش و تحقیقات و همچنین ارتقاء شاخص‌های آموزشی نماینگر مدیریت علمی و کاردان در این مجموعه است.



انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha