• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95091609349
  • خبرنگار : 71132

اولاد قباد در دانشگاه امیرکبیر:

پیگیر فسادهای مالی در مجلس هستیم

پیگیر فسادهای مالی در مجلس هستیم

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت که نمایندگان فسادهای اداری و مالی و رانت‌خواری را مورد پیگیری قرار می‌دهند.

به گزارش ایسنا، فریده اولاد قباد در همایش «دانشجو، سفیر ‌آزادی» که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان ترقی‌خواه دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: ما در مجلس پیگیر فسادهای اداری و مالی و رانت‌خواری هستیم. فسادهایی که حق‌الناس شما عزیزان است و پایمال کردن خون شهداست. لذا ما از فیش‌های نجومی تا املاک نجومی تا صندوق ذخیره فرهنگیان را پیگیری خواهیم کرد.

وی در واکنش به شعار دانشجویان درباره حصر نیز گفت: ما پیگیر مطالبات بحق شما دانشجویان و مردم هستیم و ان‌شاءالله بر اساس قانون اساسی و مر قانون همه مواردی که از مطالبات اساسی مردم و دانشجویان است را پیگیری می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در ادامه دانشجویان را عامل پیشرفت همه جانبه کشور عنوان و خاطر نشان کرد: اگر شما دانشجویان نباشید کشور از نظر پیشرفت دچار مرگ مغزی خواهد شد.

وی ضمن گرامیداشت شهدای دانشجو اظهار کرد: آن‌ها امنیت، آرامش و  نفی هرگونه استبداد را برای ما به ارمغان آوردند .

اولاد قباد با اشاره به برخی چالش‌های حوزه آموزش عالی تصریح کرد: پایین بودن سطح تعامل آموزش عالی با نیازهای نقش اقتصادی کشور، توسعه نامتوازن ، روند کاهش کیفیت در آموزش عالی، ارتباطات ناکافی آموزش عالی و مراکز پژوهشی در عرصه بین‌المللی ،‌ضعف زیرساخت‌های ‌آموزش عالی و عدم رعایت عدالت آموزشی از مواردی است که ما آن را در کمیسیون آموزش پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم درباره متناسب سازی جمعیت دانشجویی در دانشگاه ها و قانون‌مند کردن اعطای بورس تحصیلی به واجدین شرایط اقدامات لازم انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه کرسی های آزاداندیشی مغفول مانده است گفت:‌ ما نباید کشور را از چرخش نخبگان محروم کنیم  چرا که در این صورت کشورمان به جایگاه شایسته نخواهیم رسید لذا وظیفه دولت و حاکمیت این است که از همه نخبگان در حوزه های مختلف استفاده کنند تا کشور به رشد و توسعه متوازن و پایدار برسد.

وی با بیان اینکه دانشجویان پیاده نظام احزاب و جناح های سیاسی نیستند گفت : دانشجویان مغز متفکر جامعه و فرهیختگان جامعه هستند و ما نباید آن‌ها را به سمت سیاست زدگی ببریم بلکه باید سیاست ورزی بر اساس عقلانیت و تدبیر انجام شود.

اولاد قباد با بیان اینکه فصل سوم قانون اساسی مبنی بر اینکه مردم در برابر حکومت دارای حق هستند نادیده گرفته شده گفت:‌ ما یازده میلیون نفر حاشیه نشین داریم ، آمار زنان بد سرپرست و بی سرپرست دو و نیم میلیون نفر است، آمار بیکاران سه و نیم تا چهار میلیون نفر است و آمار اعتیاد و افزایش طلاق را نیز شاهد هستیم که از دغدغه های ماست و در قبال این همه آسیب اجتماعی و مشکل تنها شرمنده شهدا هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha