• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95091609377
  • خبرنگار : 71511

سلحشوری در دانشگاه امیرکبیر:

حتی اگر قانون به نفعمان هم نبود باید پایبندش باشیم

حتی اگر قانون به نفعمان هم نبود باید پایبندش باشیم

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: افتخار دانشجویان، منتقدبودن ، مستقل بودن و مخالفتشان با افراطی گری است. دانشجویان دیگر نمی گذارند که جامعه از مسیر امید و آرامش خارج شود.

به گزارش ایسنا ، پروانه سلحشوری در مراسم روز دانشجو دانشگاه امیر کبیر که به همت  انجمن های اصلاح طلب این دانشگاه برگزار شده بود اظهار کرد: پس از کودتای 28 مرداد یاس اجتماعی بر جامعه غلبه کرده بود و اعتراض ها دوباره بنا نهاده شد؛ دانشجویان ما سردمدار اعتراضات ضد استکباری و استبدادی آن زمان بودند که جایشان را امروز به شما دانشجویان دادند.

وی خطاب به دانشجویان ادامه داد: یکی از ضعف های اساسی ما در جامعه بعد از مشروطه عدم پیوند فرهنگ با سیاست است. پیش زمینه یک سیاست پویا فرهنگی غنی است. نسل جوان همیشه پیشروی نسل گذشته خود بوده است اینکه شما اسم تشکل دانشجویتان را از فرهنگ و سیاست انتخاب کردند نشان دهنده فهم بالای شما از ضرروت پیوند این دو نهاد است.

سلحشوری همچنین گفت:‌ در مباحث توسعه تاکید می‌شود که باید همه جوانب توسعه را در نظر بگیریم، به همین جهت است که ما هم روی توسعه پایدار پافشاری داریم یکی از مولفه های توسعه پایدار علاوه بر عاملان آن که جوانان و زنان هستند کسب آگاهی است. جامعه نیازمند آگاهی است و شما جوانان آگاهی بخش جامعه ما هستند.

وی خاطر نشان کرد: وقتی از توسعه صحبت می‌کنیم باید ببینیم چرا طی چند سال گذشته جامعه آن چیزی که باید ، نشده است. یکی از عوامل عدم توسعه ضعف خردگرایی است.

این نماینده مجلس با اشاره به ضرورت وجود نهاد جامعه مدنی ابراز عقیده کرد: آن زمانی که شخصی مانند آقای خاتمی از ضرورت وجود جامعه مدنی صحبت کردند ما آن را درک نکردیم و دیدیم برخی از دانشجویان چگونه طرح عبور از خاتمی را مطرح کردند و بستر حضور رئیس‌جمهوری را با این کار خود مهیا کردند که برای مدتها به کشور ما آسیب وارد کرد.

وی همچنین گفت: جامعه ما نباید حالت شورشی و افراط گری داشته باشد چرا که سم مخربی است که آن را تجربه کرده ایم. جامعه شورشی افرادی را بر سر کار می آورد که برای همگان مضر است.

سلحشوری همچنین خطاب به دانشجویان گفت:‌ اینبار شما عزیزان تاثیرگذار و گروه مرجع قابل اعتماد جامعه اجازه نخواهید داد که امید و آرامش از جامعه برود. یکی از عوامل عدم توسعه نیافتگی پایبند نبودن به قانون است که من می خواهم اینجا همه با هم عهد ببندیم حتی اگر قانون به نفعمان نبود به آن پایبند باشیم.

وی در پایان گفت: من به عنوان نماینده مردم قسم می خورم در راستای ایفای مسئولیت سیاسی و اجتماعی خود به قانون پایبند باشم . افتخار دانشجو مستقل بودن اوست و با افراطی گری مخالف است و همیشه  منتقد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha