• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95091810854
  • منبع : نمایندگی سمنان

کاتب:‌ نیروی انسانی تحصیل‌کرده کشور یک فرصت کم‌نظیر است

کاتب:‌ نیروی انسانی تحصیل‌کرده کشور یک فرصت کم‌نظیر است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی فارغ‌التحصیلی سالانه صدها هزار دانشجو در ایران را از افتخارات نظام اسلامی برشمرد و گفت: این حجم از نیروی انسانی تحصیل‌کرده یک فرصت کم‌نظیر است که در عین حال نیز می‌تواند به بزرگترین چالش برای جامعه ما تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، غلامرضا کاتب در جمع دانشجویان دانشگاه علاالدوله سمنانی در گرمسار اظهار کرد: نظام اسلامی در حال حاضر سالانه ۸۰۰ هزار فارغ‌التحصیل به جامعه تحویل می‌دهد و این نشان‌دهنده سرمایه بالای کشور ما در این بخش است.

 وی نسل جوان و دانش‌آموخته را سرمایه‌ای بزرگ ارزیابی و تصریح کرد: اگر نتوانیم برای این گروه فکر و برنامه درستی داشته باشیم و برای آنها اشتغال ایجاد نکنیم این سرمایه بزرگ که مایه عزت و افتخار نظام است می‌تواند به چالش بزرگ بدل شود.

نماینده گرمسار و آرادان به تحولات ایجاد شده در "ای تی" و "آی سی تی" به عنوان سونامی یاد کرد و افزود: دانشجویان ما باید به دنبال تولید علم و ثروت بوده و در این راستا از سونامی به وجود آمده در بخش ای تی و آی سی تی نیز بهره بگیرند.

وی با اذعان به اینکه زمان شعار دادن گذشته است تصریح کرد: دیگر آن زمان گذشته که به شعار دادن بسنده کنیم بلکه زمان ، زمان عمل است.

کاتب با بیان اینکه تنها زمانی می‌توانیم به مرگ استکبار بیندیشیم که در تمام زمینه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، نظامی و.... حرف برای گفتن داشته باشیم اضافه کرد: باید به استقلال در حوزه‌های علمی و اقتصادی برسیم.

این نماینده مردم با بیان اینکه مرگ استکبار زمانی اتفاق می‌افتد که در مقابل استکبار حرف‌های بزرگی برای گفتن داشته باشیم خاطرنشان کرد: شعار مرگ بر استکبار به تنهایی چاره‌ای نداشته و یک کار نمادین است.

وی رسالت دانشجویان و نسل نواندیش و نخبه ایرانی را سنگین دانست و گفت: وظیفه دانشجویان و نسل نواندیش و نخبه ما تنها درس خواندن و کسب مدارج علمی نیست بلکه باید بیندیشند و با تفکر به راهکارهای مطلوب در راستای اقتصاد دانش‌محور دست یابند.

وی با بیان اینکه مسئولان دولتی به دنبال رفع موانع پیش رو هستند اظهار کرد: رمز موفقیت کشور و به ویژه شما دانشجویان در این است که کار تولید کنید و مسئولان نیز از شما حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha