• جمعه / ۳ دی ۱۳۹۵ / ۱۸:۲۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 95100301412
  • منبع : نمایندگی مرکزی

امام جمعه اراک:

آزادی حلب مصداق قدرت وحدت مسلمانان در مقابل دنیای استکبار است

آزادی حلب مصداق قدرت وحدت مسلمانان در مقابل دنیای استکبار است

ایسنا/مرکزی خطیب جمعه اراک گفت: آزادسازی حلب نشان داد که هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل وحدت و یکپارچگی مسلمانان پیروز شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک به آزادسازی حلب اشاره کرد و با بیان این‌که این موفقیت نشانگر وحدت و شکست‌ناپذیری جهان اسلام است، اظهار کرد: علیرغم همه اقدامات آل سعود، اسرائیل، آمریکا و دنیای استکبار،  داعش نتوانست در مقابل وحدت مسلمانان مقاومت کرده و مجبور به خروج از حلب شد.

وی با تأکید بر این‌که مسلمانان با قدرت و همت توانستند تروریست‌ها را از حلب اخراج کنند، اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در اتاق‌های فکر متعدد در راستای به شکست کشاندن مسلمانان از سوی تروریست‌ها و دشمنان اسلام طراحی شد اما در نهایت این مدافعان اسلام بودند که توانستند این توطئه‌ها را خنثی کنند.

امام جمعه اراک بر نتیجه بخش بودن وحدت دنیای اسلام تأکید کرد و افزود: آزادسازی حلب دلیل بارز و مصداق واقعی درست بودن این مدعاست.

دری نجف آبادی به تلاش اسرائیل به‌عنوان حامی اصلی تروریسم برای شکست دادن مسلمانان اشاره کرد و گفت: جهان غرب، آمریکا و آل سعود به‌دنبال محقق کردن مطالبات ناحق اسرائیل هستند و در این راه از تروریسم و گروه‌های تروریستی هم‌چون داعش حمایت می‌کنند.

وی با بیان این‌که آزادسازی حلب نشان داد که هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل وحدت و یکپارچگی مسلمانان پیروز شود، افزود: آزادسازی حلب  هم‌چون آزادسازی خرمشهر با ارزش است.

دری نجف آبادی همچنین به ترور سفیر روسیه در آنکارا اشاره و آنرا ضد اسلامی و اقدامی نادرست دانست و گفت: اقداماتی هم‌چون ترور از نظر اسلام نادرست و مخالف با آموزه‌های اسلام و از نظر ملت ایران محکوم است.

وی در ادامه حمله نیروهای آل‌خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را محکوم و استقامت و پایداری شیعیان این کشور در مقابل رژیم خود فروخته آل خلیفه را بسیار ارزشمند دانست.

امام جمعه اراک به فرا رسیدن 25 دسامبر سالروز میلاد حضرت مسیح(ع)، اشاره و با تبریک این مناسبت گفت: پیروان راستین مسیح(ع) که از پیامبران الهی است، قابل احترامند.

دری نجف آبادی به حماسه 9 دی نیز اشاره کرد و با بیان این‌که حضور آگاهانه مردم در این روز نشانگر آمادگی کامل آنان در حمایت از نظام است، افزود: یکی از پیام‌های این روز مهم محبوبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و علاقه و ارادت مردم به ولی فقیه است.

اشاره به سالروز عملیات کربلای 4 و گرامی‌داشت شهدای این عملیات از دیگر موارد مورد اشاره خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha