• سه‌شنبه / ۷ دی ۱۳۹۵ / ۱۷:۲۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 95100704510
  • منبع : نمایندگی خوزستان

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان:

44 هزار کودک بازمانده از تحصیل جذب دوره‌های سوادآموزی شدند

44 هزار کودک بازمانده از تحصیل جذب دوره‌های سوادآموزی شدند

ایسنا/خوزستان معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان گفت: 44 هزار کودک بازمانده از تحصیل و هشت هزار و 500 نفر از اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان استان جذب دوره‌های سوادآموزی شدند.

به گزارش ایسنا، موسی شیخی در همایش گرامی‌داشت سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی که امروز هفتم دی‌ماه در سالن طلائیه اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آموزش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان برای جریان یافتن فرآیند آموزش از مدرسه به خانه و از خانه به مدرسه اهمیت قابل توجهی دارد؛ از این رو توسعه سواد و سوادآموزی در بین اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان به توصیه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، از اولویت‌های مجموعه سوادآموزی در استان است.

وی با اشاره به اینکه پیدا کردن افراد بی‌سواد کار طاقت‌فرسایی است، تصریح کرد: انتظار داریم که دستگاه‌های اجرایی به‌صورت برون‌سازمانی و مدیران مدارس به‌صورت درون‌سازمانی در انجام رسالت خطیر سوادآموزی به ما کمک کنند.

 شیخی سوادآموزی را یکی از زینت‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: نهضت سواد آموزی به دستور امام (ره) تأسیس شد و با عزم ملی که در این راستا صورت گرفت هم‌اکنون میزان سواد از 48 درصد به 91 درصد در کشور رسیده است.

 معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان با تأکید بر لزوم ریشه‌کن شدن بی‌سوادی، بیان کرد: سوادآموزی و پیش‌دبستانی 2 اولویت مهم آموزش و پرورش خوزستان است و این اولویت‌ها با اهداف سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی یونسکو مطابقت دارد.

وی در خصوص چرایی تعیین این 2 اولویت، اظهار کرد: باسواد بودن ولیّ دانش‌آموز نقش مشارکتی اولیا را در فرآیند تعلیم و تربیت افزایش می‌دهد؛ همچنین فراگیری آموزش‌های پیش‌دبستانی سبب ایجاد رشد آموزشی می‌شود.

 شیخی گفت: 98 درصد آموزش‌های بی‌سوادی به‌صورت آموزش فرد به فرد انجام می‌شود؛ در عین حال، مراکز یادگیری محلی برای آموزش مهارت‌های زندگی و شغلی، طرح خواندن با خانواده، ایجاد حلقه‌های مطالعه برای استمرار و تحکیم در سواد از فعالیت‌های دیگری است که در مجموعه سوادآموزی خوزستان صورت گرفته است.

 وی با بیان اینکه باید به سمت پژوهش‌محوری حرکت کنیم، گفت: امسال هشت پژوهش در حیطه سوادآموزی در خوزستان انجام شده است؛ همچنین خوزستان مجری برخی طرح‌های ملی و کشوری در این حوزه است.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha