• جمعه / ۱۷ دی ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95101710476
  • خبرنگار : 71234

اهداف تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به روایت فولادگر

اهداف تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به روایت فولادگر

یک نماینده اصولگرای مجلس و حامی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه این جبهه کارکرد حزبی ندارد، گفت: هدف از تشکیل این جبهه ظریف سازی و حضور نیروهای معتقد به آرمان و ارزش های انقلاب در تصمیم گیری‌های سیاسی است تا چتر فراگیرتری از نیروهای معتقد به اصول را تشکیل دهد.

حمیدرضا فولادگر در گفت و گو با ایسنا، در توضیح دلیل تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به نحوه شکل گیری این جبهه اشاره و اظهار کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با نظر، ایده و فکر جمعی تشکیل شد و 10 نفر را به عنوان هیات موسس معرفی کرد که تاکنون 360 نفر از شخصیت های مختلف از آن اعلام حمایت کرده اند و هنوز وارد مرحله عضوگیری نشده است.

به گفته وی، قرار است در یکی دو ماه آینده نحوه جذب نیرو در این جبهه مشخص شود، البته این جبهه کارکرد حزبی ندارد و به عنوان حزب در کنار احزاب دیگر نیست، اما ممکن است کارکرد انتخاباتی داشته و وارد انتخابات شود.

فولادگر ادامه داد: با توجه به اینکه این جبهه حزب نیست، به مجوز احتیاج ندارد چون برای فعالیت های انتخاباتی احزاب باید مجوز بگیرند و جبهه فراگیر به مجوز نیاز ندارد، تاکنون افراد براساس تمایل‌شان از این جبهه اعلام حمایت کرده‌اند.

وی همچنین تاکید کرد: این جبهه ارتباطی به پایداری ندارد و هیچ کدام از 10 عضو موسس آن از اعضای پایداری نیستند. لذا نباید این تلقی به وجود آید جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با پایداری ارتباط دارد.

نماینده اصفهان در ادامه با بیان اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی جبهه فراگیر با حضور همه نیروهای معتقد به انقلاب و ارزش های انقلاب است افزود: این جبهه می تواند منحصر به اصولگرایان نباشد و غیر اصولگرایان مستقلین و حتی اصلاح طلبانی را شامل شود که به اصول و مبانی انقلاب معتقدند. به عبارت دیگر این جبهه ظرفیتی برای افراد حقیقی و حقوقی در نیروهای انقلاب ایجاد می کند تا در صحنه سیاسی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یک تشکل و حزب نیست، فقط منحصر در تشکل های سیاسی نیست بلکه قرار است اعضای آن در تصمیم گیری سیاسی حضور داشته باشند و از ظرفیت های خارج از تشکل های سیاسی بهره گرفته شود. بنابراین این جبهه چتر فراگیرتری از تشکل های اصولگرا است.

فولادگر درباره نحوه ورود جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به انتخابات گفت: اگر وفاقی بین اشخاص حقیقی و حقوقی در این جبهه پیدا شود قطعا در انتخابات کاندیدا می دهند. لذا امکان مطرح شدن کاندیدای انتخاباتی از این جبهه دور از ذهن نیست.

وی همچنین تاکید کرد که این جبهه با سایر تشکل ها و احزاب اصولگرا کار موازی نمی کند چون قرار است چتر فراگیری باشد. همچنین احتمالا جامعه روحانیت نیز از این جبهه حمایت می کند، چون وجود این جبهه به معنای نفی نقش جامعه روحانیت نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha