• دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95111107426
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

پيوند 700 زوج دانشجو از سراسر کشور در حرم مطهر رضوی

پيوند 700 زوج دانشجو از سراسر کشور در حرم مطهر رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مراسم پيوند آسمانی بيش از 700 زوج دانشجو از سراسر کشور در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد وحید، استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم در این مراسم که در رواق شيخ حرعاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهارکرد: یک خانواده بالنده و موفق خانواده‌ای است که چند اصل در آن تحقق پیدا می‌کند، از جمله اینکه میان تمام اعضای خانواده آرامش، نشاط و شادی حاکم می‌شود، فرزندان خانواده از نظر جسمی و روحی سالم و صالح باشند و بزرگان خانواده چه آن‌ها که قیدحیات هستند و چه افرادی که فوت کردند مورد احترام همه اعضای خانواده باشند.

وی با اشاره به آرامش حاکم میان اعضای خانواده گفت: زن و شوهر باید اصول اخلاقی و مهارت زندگی را بدانند و به کار بگیرند، تا در زندگی شادی، آرامش و نشاط داشته باشند. همچنین یکی از اصولی که اگر در خانواده باشد آرامش و نشاط به وجود خواهد آمد، احترام متقابل است، لذا باید میان تمام اعضای خانواده احترام متقابل باشد.

وی با اشاره به نکاتی در خصوص احترام متقابل افزود: زوجین باید یکدیگر را با نام نیکو و پسندیده صدا کنند، با یکدیگر به صورت محترمانه صحبت کنند، خوش قول باشند و با شریک زندگی خود مشورت کنند.

کارشناس علوم تربیتی و خانواده با اشاره به اینکه یکی دیگر از اصولی که در خانواده باید به آن توجه کرد، خوش اخلاقی است، گفت: قطعا آنچه که زندگی را زیبا می‌کند اخلاق خوب است، در این زمینه امیرالمومنین فرموده‌اند که «اخلاق خوب سبب آن می‌شود که بیگانه‌ها آرزو کنند به شما نزدیک شوند».

وحیدی با اشاره به وقت گذاشتن برای خانواده که مهمترین موضوعات در بحث خانواده است، گفت: آن چیزی که خانواده را مستحکم می‌کند گفت‌وگوی سالم است، در واقع گفت‌وگوی سالم لایه‌های پنهان و ناگفته‌های فرزندان و زوجین را آشکار می‌کند.
 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha