• یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95112416751
  • منبع : نمایندگی همدان

کنفرانس ملی علوم و تکنولوژی‌های نوین‌زیستی در ملایر برگزار می‌شود

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه ملی ملایر از برگزاری سومین کنفرانس ملی علوم و تکنولوژی‌های نوین‌زیستی در 5 اسفندماه با حضور اساتید برجسته کشوری در این مرکز آموزش عالی خبر داد.

دکتر بهمن حیاتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مهلت ارسال مقالات علمی و پژوهشی برای علاقمندان، اول بهمن‌ماه بوده است، افزود: این همایش در 11 محور کلیدی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: نانوزیست فناوری، ژنتیک، سلولی و مولکولی، میکروب‌شناسی، بیوشیمی، بیوفیزیک، علوم‌جانوری، علوم‌گیاهی، ایمنی‌شناسی، فناوری سلول‌ها بنیادی و مهندسی بافت، محورهای سومین کنفرانس ملی علوم و تکنولوژی‌های نوین‌زیستی است.

رئیس دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه بستر توسعه علم و تکنولوژی در سایه امر تحقیق و پژوهش‌های اساسی و اصولی فراهم آمده است، خاطرنشان کرد: بنابراین در زمینه برنامه‌ریزی‌های علمی و صنعتی باید تقدم و اولویت را برای موضوع تحقیق و پژوهش قرار داد.

حیاتی یادآور شد: از آنجا که یکی از ستون‌های اصلی و کلیدی هر دانشگاه حوزه معاونت پژوهشی و فناوری است، این امور نیز در دانشگاه ملایر با تلاش‌های بی‌دریغ و برنامه‌ریزی‌های دقیق تحقق ‌یافته و این معاونت در اجرای اهداف کلان خود اقدامات موثر و مثبتی را انجام داده و توانسته است موجبات قرار گرفتن این حوزه مهم و حساس را در جایگاه مناسب و شایسته آن فراهم سازد.

وی افزود: اهداف اصلی دفتر معاونت پژوهش و فناوری ملاحظه، ارزیابی و تصمیم‌گیری درباره کلیه فعالیت‌های پژوهشی درون دانشگاه و خارج از آن، سیاستگذاری و ارائه خدمات برای دستیابی به اهداف بزرگ پژوهشی در قالب برنامه‌های توسعه کشور و ارتقای جایگاه ملی و بین‌المللی دانشگاه است.

حضور موفق دانشگاه ملایر در نمایشگاه ملی حوزه مدیریت سبز

رئیس دانشگاه ملایر در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: نخستین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

حیاتی با بیان اینکه در این نمایشگاه کلیه اقدامات مختلف این مراکز در حوزه مدیریت سبز و توسعه پایدار شامل استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر، پساب‌ها، کاهش و بهینه‌سازی مصرف انرژی و آب به نمایش گذاشته شد، عنوان کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور در طول 3 سال گذشته اقدامات مناسبی را در حوزه مدیریت سبز انجام داده‌اند.

وی از اختصاص یک ردیف بودجه مستقل از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای مراکز آموزشی، پژوهشی فعال در حوزه توسعه مدیریت سبز خبر داد و افزود: این بودجه برای نخستین‌بار و برای سال آینده به منظور اختصاص به مراکز آموزشی و مؤسسات پژوهشی و دانشگاه‌های فعال کشور در حوزه مدیریت سبز تعریف شده است.

حیاتی خاطرنشان کرد: امسال دانشگاه ملایر با توجه به اقدامات انجام گرفته توسط حوزه معاون توسعه و پشتیبانی و دفتر فنی و طرح‌های عمرانی از سوی وزارت علوم به‌عنوان دانشگاه پیشرو در مدیریت سبز انتخاب شده بود و در این نمایشگاه نیز به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در مدیریت سبز حضور پررنگی داشت.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه، غرفه دانشگاه ملایر مورد بازدید دکتر امید سرپرست معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، دکتر رخشانی‌مهر مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم و دکتر گرایی‌نژاد مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی فرهنگی و آموزشی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار گرفت.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha