• سه‌شنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95120302213
  • منبع : نهادها و احزاب

قزوین میزبان دائمی موزه تاریخ و تمدن جهان اسلام شد

نخستین نشست هیأت امناء و شورای عالی اجرایی ایجاد موزه تاریخ و تمدن جهان اسلام از سوی مجمع جهانی شهرهای اسلامی در تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست که به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد برگزار شد، صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و نمایندگان نهادها و دستگاه های مربوطه، نیز حضور داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد رئیس هئیت امناء موزه تاریخ و تمدن جهان اسلام طی سخنانی در این نشست، گفت: تاسیس بنای فاخر موزه تاریخ و تمدن جهان اسلام برای ارائه چهره زیبای تمدنی پرافتخار اسلام در قزوین، بسیار بااهمیت است و جا دارد تا از آقای دکتر نصرتی، شهردار قزوین و ریاست مجمع برای طی کردن این مسیر سخت و ناپیمودنی صمیمانه قدردانی کرد.

وی تاکید کرد که با همراهی همه اعضاء و ا ستفاده از ظرفیت های ملی  و بین‌المللی فرآیند ساخت و تجهیز موزد با سرعت و دقت لازم طی شود.

در ادامه صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن توجه بر اهمیت موضوع، خاطر نشان کرد: ساختار، مهم ترین مسئله در این مرحله از تاسیس موزه است. از این رو بر ضرورت و تسریع در شکل گیری این ساختار، در چارچوب این بنیاد ملی با ظرفیت های قانونی مناسب و استحکام لازم نسبت به تامین منابع مالی و تخصصی اعتبار برای انجام این اقدام مهم بین‌المللی تاکید کردند.

صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز ضمن تاکید بر اهمیت موضوع نسبت به چگونگی و نوع مشارکت سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی در پروژه موزه تاریخ و تمدن جهان اسلام تاکید داشتند.

ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیز بر ضرورت توجه و بهره برداری به شاخص های سازمان ملل در انتخاب شهر پایلوت و معرفی و به کارگیری آن‌ها در فرآیند تشکیل موزه مواردی را بیان کرد.

همتی استاندار قزوین نیز با توجه به پایلوت جهانی شکوفایی قزوین (CPI) خاطر نشان کرد: این حرکت، یک حرکت تاثیرگذار در شکوفایی شهر قزوین است. لذا برای موفقیت آن بایستی همه مراحل با دقت لازم و  البته با تخصیص منابع مالی کافی طی گردد.

در پایان این نشست، تفاهم نامه‌ای بین‌ مجمع جهانی شهرهای اسلامی (WAIC) و شرکت عمرن و بهسازی شهری ایران، در حضور اعضای هیأت امناء و شورای عالی اجرایی موزه تاریخ و تمدن جهان اسلام به امضا رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha