• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 95120402603
  • منبع : نمایندگی البرز

فعالیت یک خانه امن در کرج

فعالیت یک خانه امن در کرج

ایسنا/البرز زنان و دخترانی که از طرف بستگان درجه یک، اقوام و یا غیر دچار خشونت می‌شوند و بعضاً امکان زندگی در محل اسکان خود را ندارند، می‌توانند به خانه‌های امن سازمان بهزیستی در سراسر کشور مراجعه کنند. این بهترین کارکردی است که برای خانه امن بهزیستی می‌توان متصور شد، با توجه به لزوم وجود چنین مراکزی در استان البرز بر آن شدیم تا با معاون اجتماعی بهزیستی البرز وضعیت خانه امن در استان را جویا شویم.

در همین راستا معاون امور اجتماعی بهزیستی البرز با بیان این‌که پیش از این اقدمات مربوط به خانه‌های امن در مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی صورت می‌گرفت، گفت: اما پس از تعریف خانه امن، نیاز استان البرز و الزام سازمان بهزیستی کشور این خانه اخیراً در کرج راه‌اندازی شد.

دکتر «مهشید موقر» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز، اظهار کرد: پس از ابلاغ اعتبارات لازم یک مرکز در چارچوب خانه امن در اورژانس اجتماعی کرج راه‌اندازی شد.

موقر افزود: البته پیش از این اقدمات مربوط به خانه‌های امن در همان مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی صورت می‌گرفت اما پس از تعریف خانه امن، نیاز استان البرز و الزام سازمان بهزیستی کشور فعالیت‌های مربوطه تحت‌عنوان خانه امن صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این‌که آیا فعالیت یک خانه امن در کلان‌شهر کرج کافی است، یادآور شد: مسلماً برنامه گسترش این خانه‌ها در دستور کار قرار دارد اما تلاش ما بر این است تا با تمرکز بر روی پیشگیری سطح سه از اینکه کار بانوان به خانه‌های امن کشیده شود جلوگیری کنیم.

معاون اجتماعی بهزیستی البرز خاطرنشان کرد: تمرکز بر پیشگیری اهمیت زیادی دارد در همین راستا مراکز پیشگیری از طلاق در همه شهرستان‌های استان فعالیت خود را آغاز کرده است.

موقر در پایان از 14 هزار و 858 مورد اقدام بهزیستی در خصوص آسیب‌دیدگان اجتماعی در 9 ماهه سال 95 خبر داد و یادآور شد: 9915 مورد از این اقدامات مربوط به پایگاه‌های خدمات اجتماعی، 2278  مورد مربوط به تماس‌های 123، 1739 مورد مشاوره طلاق، 436 مورد اقدامات سیار، 234 مورد مداخله در بحران، 133 مورد اقدمات مربوط به کودکان خیابانی و باقی اقدامات نیز مربوط به خانه‌های سلامت، بازپروری و مبتلایان به اختلال هویت جنسی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha