• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 95120402970
  • خبرنگار : 71491

شانزدهمین جشنواره پایان‌نامه‌های دانشجویی به کار خود پایان داد

شانزدهمین جشنواره پایان‌نامه‌های دانشجویی به کار خود پایان داد

دبیر علمی شانزدهمین جشنواره پایان‌نامه‌های دانشجویی گفت: از بین آثار رسیده به جشنواره به ترتیب آثار گروه علوم انسانی با درصد77 بیشترین فراوانی را داشتند و سپس آثار گروه‌های هنر و معماری با 22 درصد در مرحله دوم قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، عادل تقوی دبیر جشنواره پایان‌نامه‌های دانشجویی در اختتامیه این جشنواره گفت: از مردادماه با فراخوانی که داده شد آثار علوم انسانی و هنر و معماری که در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد تدوین شده بودند به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در نهایت 22 اثر در بخش‌های جنبی و ویژه دریافت شد.

وی افزود: بعد از 4 مرحله داوری توسط اساتید جهاد دانشگاهی در غالب تیم‌های داوری تخصصی در 15 گروه مجزا با 15 سرگروه و 50 داور کمیته علمی جشنواره منتخبین را برگزیدند.

تقوی گفت: از سال 74 جشنواره پایان‌نامه‌های دانشجویی توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی پایه‌گذاری شده است و در طول این دوره‌ها 77 هزار و 750 اثر ارسال شده و 626 دانشجو برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شدند.

دبیر جشنواره پایان‌نامه‌های دانشجویی اظهار کرد: از بین آثار رسیده به جشنواره به ترتیب آثار گروه علوم انسانی با درصد 77 بیشترین فراوانی را داشتند و بعد آثار گروه‌های هنر و معماری با 22 درصد در مرحله دوم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بیشترین آثار رسیده در حوزه دین بود و بعد از آن آثار رشته مدیریت و سپس روانشناسی و ادبیات در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

تقوی گفت: 80 درصد آثار در مقطع ارشد و 19 درصد در مقطع دکتری و یک درصد در مقطع کارشناسی بوده است.

دبیر شانزدهمین جشنواره پایان‌نامه‌های دانشجویی بیان کرد: در این دوره از جشنواره رشد 7 درصدی دانشجویان دوره دکتری را نسبت به دوره‌های قبل داشتیم و از لحاظ فراوانی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی 86 درصد و دانشگاه‌های آزاد 14 درصد شرکت‌کنندگان را به خوداختصاص دادند.

وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در شانزدهمین دوره از این جشنواره مسابقه‌ای در قالب دفاع 3 دقیقه‌ای از پایان‌نامه را پیش‌بینی کردیم و از میان شرکت‌کنندگان سه نفر به مرحله نهایی راه یافتند و در نهایت یک نفر در این مسابقه برگزیده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha