• شنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 95120704367
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

/گزارش/

شهرداری هشترود، طلب‌کار است یا بدهکار؟

شهرداری هشترود، طلب‌کار است یا بدهکار؟

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار هشترود مدعی است‌که فرمانداری، دانشگاه پیام نور، شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و یکی از بانک‌ها به شهرداری بدهکارند و همین موضوع به یکی از موانع توسعه هشترود تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، اسلام عبدیلر می‌گوید: برای دریافت بدهی‌های‌مان از ادارات مورد نظر چندین بار نامه‌نگاری شده و این پیگیری‌ها از طریق دیوان محاسبات استان نیز ادامه داشته و استانداری نیز پیگیر این موضوع است؛ اما متأسفانه به بهانه وجود مشکلات مالی در بدنه، دولت اقدامات شهرداری هشترود نتیجه نداده است.

وی اظهار می‌کند: تنها اداره‌ای که بدهی خود را به طور کامل پرداخت کرده، بنیاد شهید و امور ایثارگران است و اداره ورزش و جوانان نیز مبلغ ناچیزی از بدهی خود را به حساب شهرداری واریز کرده است.

در سوی دیگر مسئولان این ادارات در گفت‌وگو با ایسنا از دلایل پرداخت نکردن بدی‌هایشان می‌گویند، برخی‌ها هم بر این باورند که اصلاً به شهرداری بدهی  ندارند!ً

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز هشترود می‌گوید: طبق قانون، مراکز علمی و دانشگاه‌ها از پرداخت هر گونه عوارض معاف هستند؛ اما متاسفانه شهرداری به این قانون تمکین نمی‌کند.

اسکندر شیرازی اظهار کرد: جریمه ماده 100 برای ساخت بدون پروانه دانشگاه پیام نور در سال‌های قبل، به شهرداری پرداخت شده و مبالغ فرستاده شده از طریق شهرداری به این دانشگاه متفاوت می‌باشد و با همدیگر همخوانی ندارد.

وی با اشاره به مشکلات دانشگاه پیام نور، خاطرنشان می‌کند: نبود خط ویژه تاکسی برای جابجایی دانشجویان این مرکز و نامناسب بودن راه‌های منتهی به دانشگاه، کارکنان و دانشجوها را اذیت می‌کند و شهرداری باید برای این مشکلات چاره اندیشی کرده و بعد از آن درخواست عوارض کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش هشترود نیز در این خصوص می‌گوید: با توجه به در آمدهای حاصل در ارتباط با ماده 10 قانون شوراهای آموزش و پرورش و بند 3 ماده 13 همان قانون، مقرر شده تا پنج درصد از عوارض صدور پروانه ساخت، تفکیک زمین، پذیره و نوسازی شهرداری‌ها به اداره آموزش و پرورش پرداخت شود؛ اما تا به حال به غیر از عوارض پروانه ساخت، مابقی عوارض‌ها به حساب این اداره واریز نشده است.

بهمن اقدمی ادامه می‌دهد: نه تنها آموزش و پرورش به شهرداری بدهکار نیست، بلکه از این اداره طلب کار است و از شهردار هشترود تقاضامندم برای کمک به آموزش و پرورش، حق این اداره را به حساب آموزش و پرورش واریز کند.

وی ادامه می‌دهد: شهرداری هشترود از بابت تغییر محل اداره، 350 میلیون تومان برای آموزش و پرورش جریمه تعیین کرده است؛ این در حالی است که اداره آموزش‌ و پرورش به صورت موقت به محل جدید انتقال یافته و بعد از اتمام تعمیرات اداره، به محل قبلی خود باز می‌گردد، در این صورت شهرداری نمی‌تواند از این اداره درخواست جریمه کند.

وی اظهار کند: شهرداری باید توجه داشته باشد که طبق قانون، کلیه اماکن آموزشی از پرداخت هر نوع عوارض ساخت و نو سازی معاف می‌باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود در این خصوص می‌گوید: مبلغ 280 میلیون تومان از بابت ساختمان جدید شبکه بهداشت به شهرداری بدهکار هستیم و از سال 89 به هزینه‌ای برای عوارض پرداخت نکرده‌ایم.

جواد بابایی اضافه کرد: پیگیر مطالبات شهرداری از دانشگاه علوم پزشکی هستیم و باید از محل اعتبارات استان این مبلغ را به حساب شهرداری واریز کنیم؛ زیرا اعتبارات شهرستان جواب این بدهی را نمی‌دهد.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهد مسئله بدهکاری شبکه به شهرداری را از طریق استانداری حل و فصل کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان هشترود نیز در این خصوص بیان کرد: این اداره از بابت ساخت و ساز و عوارض مبلغ 718 میلیون تومان به شهرداری بدهکار می‌باشد که در سال جاری 38 میلیون تومان از بدهی‌های این اداره به حساب شهرداری واریز شده است.

سیروس مقدمی اظهار کرد: اگر از طرف دولت به اداره کل ورزش و جوانان اعتباری در این خصوص اختصاص یابد، اداره‌کل همه بدهی اداره ورزش به شهرداری هشترود را تسویه خواهد کرد.

وی می‌گوید: در طول سالیان گذشته عوارض سالن شهید باکری، استخر سر پوشیده، سالن شهدای گنجینه کتاب، سالن کشتی و استادیوم پرفسور هشترودی پرداخت نشده و تا به حال نتوانسته‌ایم با شهرداری تسویه حساب کنیم.

طبق شنیده‌ها از بدنه شهرداری، فرمانداری هشترود نیز بدهی 450 میلیون تومانی خود را با وساطت استانداری به 44 میلیون تومان کاهش داده اما همین مبلغ نیز تا به الان به حساب شهرداری واریز نشده است.

دادستان هشترود می‌گوید: ادارات و نهادهای بدهکار به شهرداری باید هر چه زودتر طلب شهرداری را پرداخت کنند تا این اداره برای عمران و آبادانی شهر تلاش کند.

شهرام اسدالهی افزود: به عنوان مدعی العموم از شهردار هشترود می‌خواهم، اسامی افراد و اداراتی را که به این اداره خود گردان بدهکار هستند را به صورت کتبی به دادستانی تحویل دهد تا از طریق دادستانی طلب این اداره از افراد و نهادها دریافت شود.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد مشکلات شهرداری هشترود با برخی از ادارات ناشی از ناهماهنگی‌ها است و ضرورت دارد با برگزاری جلساتی این مشکلات رفع شود تا توسعه هشترود با شتاب بیشتری انجام شود.

گزارش از محمد محرومی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha