• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95120804809
  • خبرنگار : 71568

پیرو تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی با وزارت علوم؛

«شهر سلول» در دانشگاه خوارزمی راه‌اندازی می‌شود

«شهر سلول» در دانشگاه خوارزمی راه‌اندازی می‌شود

صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای راه‌اندازی شهر سلول در دانشگاه خوارمی به امضاء رسید.

به گزارش ایسنا، بر اساس این تفاهم‌نامه، همکاری و مشارکت به منظور تاسیس شهر سلول در چارچوب مقررات در دانشگاه خوارزمی که در زمینه‌ توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی مبتنی بر ظرفیت‌های بخش غیردولتی فعالیت خواهد کرد، صورت می‌گیرد.

شهر سلول با هدف متمرکزشدن شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در حوزه سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت و پزشکی بازساختی تاسیس خواهد شد و تمام اجزای آن در سطوح مدیریتی، علمی و فناوری در راستای تحقق اهداف و چشم‌اندازهای تعیین شده برای آن قدم خواهند برداشت.

شهر سلول مشتمل بر پارک علم و فناوری تخصصی در حوزه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت، مرکز خدمات بالینی و تخصصی سلول درمانی، موزه سلولی جهت ارائه‌ خدمات علمی و ترویجی عمومی، مزرعه حیوانات آزمایشگاهی، بخش مدیریت شهر سلول و مراکز حمایت مالی و حقوقی از شرکت‌های دانش‌بنیان و خدمات حمایتی _ آموزشی و توانمندسازی است.

به گزارش ایسنا، تعهدات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این تفاهم‌نامه شامل تامین زمین و امکانات زیربنایی به منظور احداث شهر سلول در دانشگاه خوارزمی (این امکانات توسط دانشگاه خوارزمی تامین خواهد شد)، تامین دانش فنی از طریق مشارکت اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در توسعه این شاخص از دانش بشری و فناوری‌های مرتبط، تسهیل در روند اعطای مجوزهای قانونی در زمینه‌ راه‌اندازی رشته‌ها، پژوهشکده‌ها، مراکز رشد تخصصی، شتاب‌دهنده‌ها و پارک علم و فناوری تخصصی در زمینه مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه و تسهیل بر روند صدور گواهینامه‌های مورد نیاز به ویژه در زمینه تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی لازم در زمینه‌ تحقیقات و فناوری و خدمت در این حوزه می‌شود.

بر این اساس، تعهدات معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در این تفاهم‌نامه نیز مشتمل بر مشارکت در جهت ایجاد و توسعه مدل مدیریت شهر سلول مستقر در دانشگاه خوارزمی، ارائه‌ تسهیلات و حمایت‌های ستادی لازم از شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و واحدهای توانمندسازی مرتبط مستقر در شهر سلول، ارائه تسهیلات و کمک‌های مالی در راستای ایجاد و توسعه شهر سلول و تشویق بخش غیردولتی برای سرمایه‌گذاری در زمینه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی می‌شود.

به گزارش ایسنا، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس دانشگاه خوارزمی از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مسؤول پیگیری و اجرای مفاد تفاهم‌نامه بوده و در چارچوب مقررات اقدامات بعدی را دنبال خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha