• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95120805262
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان:

حوزه آی تی در کشور جای کار دارد

 حوزه آی تی در کشور جای کار دارد

ایسنا/اصفهان رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان گفت: مهم‌ترین کار جهاد دانشگاهی که هم اکنون در حال انجام است، پیشتازی و سد شکستن در اموری است که دیگران وارد نشده‌اند و به دنبال ایجاد مسیرهای دیگری است که خیلی به آن پرداخته نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مرتضی تیموری در همایش کسب و کار در فضای مجازی، اظهار کرد: متنوع‌ترین گرایش‌های آموزشی در حوزه آی تی در جهاد دانشگاهی است و هیچ شغلی را بدون ارتباط با آی تی نمی‌توان یافت و هر رشته‌ای را که نام ببرید حتما در آن نیاز به آی تی حس می‌شود.
 
وی اضافه کرد: اگر چه حوزه آی تی یک حوزه مهارتی به حساب می‌آید تا یک حوزه علمی کاملا تخصصی، اما رشته‌های متعدد مهندسی در مقاطع مختلف کاردانی تا دکترا برای آن تعریف شده است و  با یادگیری دروس آکادمیک در حوزه آی تی، می‌توان توانایی و آمادگی خود را برای ورود به بازار کار این حوزه افزایش داد.
 
رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، اظهار کرد افزود: بسترهای وسیعی را خود و دانشگاه‌های دیگر در حوزه آی تی فراهم کرده‌ایم، اما الزاما آی تی یک حوزه آکادمیک نیست. آی تی نیاز به علوم آکادمیک دارد، اما بدون آن و به حالت انفرادی هم می‌توان در این حوزه فعالیت کرد و تنها تلاشی بیشتر می‌خواهد و افرادی هم که در این حوزه تحصیلات آکادمیک داشته باشند خیلی سریع‌تر و با سهولت بیشتری می‌توانند در این حوزه فعالیت کنند.
 
تیموری اظهار کرد: کشور در حوزه آی تی بسیار جای کار دارد و بسیاری از کارهای ما در خارج از کشور در حال انجام است. عمده نرم افزارهای فنی و مهندسی وارداتی است و نرم افزاری در حوزه فنی و مهندسی که توسط محققان داخلی تولید شده باشد کم‌تر دیده می‌شود، ولی این توان و امکان وجود دارد و این باور را باید داشته باشیم که ما می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی قبل از هر وزارت خانه‌ای در کشور، در سال 1376 فعالیت‌های خود را در زمینه اشتغال آغاز کرد. وقتی کمتر سازمان و افرادی واژه کارآفرینی را حتی به کار می‌برند، جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال و کارآفرینی فعالیت خود را شروع کرد.
 
رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی در خصوص تشکیل سازمان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، گفت: این سازمان در دو سال قبل به دلیل اهمیت امر تجاری سازی فناوری، به نام سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی تغییر نام پیدا کرد.
 
طراحی دوره‌های کارآفرینی گام به گام در جهاد دانشگاهی

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با بیان گام‌های بسیار مهم این نهاد، اظهار کرد: در زمانی که منابع موجود در حوزه کارآفرینی در کشور منابعی محدود بود، جهاد دانشگاهی علاوه بر بررسی تمام الگوهای ترویج کارآفرینی و کسب و کار در دنیا، الگویی سازگار با فرهنگ، آموزش و ... در کشور، تحت عنوان دوره‌های کارآفرینی گام به گام طراحی کرد.
 
تیموری افزود: جهاد دانشگاهی هفت جلد کتاب را در زمینه آموزش‌های عمومی کسب و کار و مهارت‌های کارآفرینی تدوین کرد که این کتاب‌ها به عنوان یک الگوی ملی در اختیار تمام موسساتی که در سراسر کشور وظیفه آموزش کارآفرینی و کسب و کار را داشتند، قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: در استان اصفهان، علاوه بر شهر اصفهان، شهرستان‌های خمینی شهر، نجف آباد و زرین شهر را هم تحت پوشش آموزش‌های کسب و کار قرار داده‌ایم، هم‌چنین بالغ بر پنج هزار نفر در حوزه کسب و کار به صورت فراگیر آموزش دیده‌اند.
 
رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با اشاره به دو دوره تربیت مربی کارآفرینی گفت: در دوره اول الگوی کتاب‌های گام به گام و حدود چهارسال دوره بعد با الگوی جدیدی به نام الگوی سیب در استان اصفهان و چهار محال و بختیاری برگزار شد.
 
تیموری افزود: برای دانشجویان به دلیل اینکه لازم بود دانشجویان مباحث عمومی کارآفرینی را به عنوان یک درس عمومی در بسیاری از دانشگاه‌ها فرا گیرند، دیگر نیازی به این دوره احساس نمی‌شد و به همین دلیل از این آموزشگاه‌ها فاصله گرفته شد و به فعالیت‌های دیگر در حوزه کسب و کار پرداخته شد.
 
وی در خصوص معرفی کتاب‌های متعدد در حوزه کسب و کار توسط جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: در خصوص موضوع کسب و کار در فضای مجازی نیز کتاب‌هایی تالیف شد و مسیر از دوره‌های عمومی کسب و کار به سمت و سوی دیگری رفت.
 
رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، گفت: مهم‌ترین کار جهاد دانشگاهی که هم اکنون در حال انجام است، پیشتازی و سد شکستن در اموری است که دیگران وارد نشده‌اند و به دنبال ایجاد مسیرهای دیگری است که خیلی به آن پرداخته نمی‌شود.
 
جهاد دانشگاهی با کمترین بودجه‌ای ایسنا را راه اندازی کرد

تیموری با اشاره به راه اندازی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با کمتر از یک هزارم بودجه خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: قبل از تاسیس خبرگزاری دانشجویان ایران یا همان ایسنا هیچ خبرگزاری غیر از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نبود و جهاد دانشگاهی با مبلغ دانشجویی و نه با امکانات بسیج و سرمایه‌ها و بودجه‌های کلان این خبرگزاری را راه اندازی کرد.
 
وی افزود: تعداد خبرهایی که خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ارائه می‌کرد از خبرهای جمهوری اسلامی ایران پیشی گرفت و در پی آن خبرگزاری‌های دیگر در کشور تاسیس شد و این باعث شد افراد به سراغ بخش‌های غیر دولتی روند و در حال حاضر بیش از 50 خبرگزاری در کشور است که به روش‌های مختلف فعالیت می‌کنند.
 
رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، ادامه داد: در جهاد دانشگاهی دو خبرگزاری به نام‌های ایکنا و سیناپرس تاسیس شد که خبرگزاری ایکنا به بیش از 40 زبان زنده دنیا فعالیت‌های تخصصی در حوزه قرآن انجام می‌دهد و در دو سال قبل نیز خبرگزاری سیناپرس در حوزه علم و فناوری و علم و فرهنگ فعالیت تخصصی خود را آغاز کرد.
 
تیموری اظهار کرد: در حوزه بازار کار، اولین نشریه بازار کار تحت همین عنوان که دو نسخه از آن در هفته منتشر می‌شود تاسیس شد که بعد از آن شاهد ارائه چندین نشریه تخصصی در همین حوزه توسط دیگران بودیم و ما از این کارها به خوبی استقبال هم خواهیم کرد زیرا به نفع کل جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha