• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 95120805277
  • منبع : نمایندگی البرز

رتبه سوم البرز در فروش محصولات دانش‌بنیان

رتبه سوم البرز در فروش محصولات دانش‌بنیان

رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی با بیان اینکه پارک علم و فناوری البرز از نظر بودجه جزو آخرین پارک‌های کشور است، گفت: اگر دیدگاه سازمان برنامه و بودجه نسبت به اعتبارات این پارک تغییر کند و بودجه پارک البرز افزایش یابد، نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح بین‌المللی و فروش دانش فنی حرف زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

مهندس عطاالله ربانی در گفت‌وگو با ایسنا، به دیدار معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری این وزارتخانه از پارک علم و فناوری البرز اشاره کرد و گفت: مدت‌ها بود که تمایل خود را برای بازدید مسؤولان وزارت علوم به عنوان یکی از مسؤولان اصلی پارک‌های علم و فناوری کشور اعلام کرده بودیم.

ربانی با مهم خواندن این دیدار خاطرنشان کرد: بازدید امروز می‌تواند واقعیت‌های بهتری را در اذهان مسؤولان وزارت علوم بنشاند؛ زیرا از نزدیک با ظرفیت‌های استان آشنا شدند که می‌تواند کمک‌هایی متناسب با این ظرفیت‌ها را به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه به آماری از وضعیت البرز در حوزه فناوری و محصولات دانش بنیان اشاره و اعلام کرد: استان البرز از نظر فروش محصولات دانش‌بنیان در جایگاه سوم و از نظر تعداد شرکت‌های فناور در رده هشتم کشور قرار دارد.

ربانی اضافه کرد: علی رغم اینکه مدت زیادی از تاسیس پارک علم و فناوری البرز نمی‌گذرد، اما همکاری و همگرایی در پارک باعث کسب این رتبه‌ها شده است.

وی در ادامه ضمن گلایه از وضعیت بودجه پارک علم و فناوری البرز گفت: با وجود چنین پتانسیلی، در سال 95 بودجه ما فقط از سه پارک تازه تاسیس کشور بیشتر بود، در سال 96 این بودجه کمتر نیز خواهد شد.

سرپرست پارک علم و فناوری البرزدر پایان تاکید کرد: اگر دیدگاه سازمان برنامه و بودجه نسبت به اعتبارات این پارک تغییر کند و بودجه پارک البرز افزایش یابد، نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح بین‌المللی و فروش دانش فنی حرف زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha