• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۸:۴۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 95120906182
  • منبع : نمایندگی خوزستان

پاکسازی میدان مین چذابه در دستور کار وزارت دفاع قرار گیرد

پاکسازی میدان مین چذابه در دستور کار وزارت دفاع قرار گیرد

ایسنا/خوزستان جلسه ستاد اربعین حسینی ۹۶ استان خوزستان، با طرح موضوعاتی مانند در دستور کار قرار گرفتن پاک‌سازی میدان مین چذابه، صدور ویزای الکترونیک از سوی عراق و استفاده از سالن مسافربری پایانه مرزی شلمچه برای خروج اتباع غیرایرانی امروز، دوشنبه ۹ اسفندماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ‌ ایسنا،‌ ولی‌الله حیاتی فرماندار خرمشهر در این جلسه با اشاره به اینکه مرز بین‌المللی شلمچه با عنوان پایانه تردد اتباع غیرایرانی است، گفت: لازم است که سازمان پایانه‌ها گیت‌هایی را در فضای باز برای اتباع خارجی در نظر بگیرد تا مشکلات سال‌های گذشته تکرار نشود.

 

 استفاده از سالن مسافربری شلمچه برای خروج اتباع غیرایرانی

 

مسعود مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان  هم در این جلسه گفت: در محوطه مسافربری پایانه شلمچه گیت‌های سیاری تهیه شده که به‌عنوان گذرگاه موقت برای اتباع بیگانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

وی افزود: این نکته باید مدنظر قرار گیرد که سالن پایانه مسافربری شلمچه ظرفیت این را دارد که بخشی از آن به اتباع بیگانه اختصاص داده شود؛ البته باید برای این موضوع فکری اساسی کرد تا بتوان از سالن برای زائران غیرایرانی استفاده کرد چراکه در سال‌های آینده با گرمای هوا مواجه خواهیم شد.

 

فعالیت تجاری در ایام اربعین در شلمچه امکان پذیر است

 

همچنین در این نشست سردار محمدرضا اسحاقی فرمانده نیروی انتظامی خوزستان، گفت: به منظور دایر بودن پایانه تجاری در بازه زمانی اربعین حسینی در مسیر شلمچه مشکلی نداریم و این موضوع از مرز عراق تا بصره باید با طرف عراقی مورد توافق قرار گیرد.
 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه با ازدیاد جمعیت زائران، عراق اقدام به بستن مرز می‌کند، بنابراین در چذابه ظرفیت فعال بودن بخش تجاری را نداریم.


 

پاک‌سازی میدان مین چذابه در دستور کار وزارت دفاع قرار گیرد

 

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان عنوان کرد: مسأله مهم دیگر در مراسم اربعین حسینی توسعه پاک‌سازی میدان آلوده به مین در چذابه است که باید در دستور کار وزارت دفاع قرار بگیرد.

 

همچنین ناصر حویزاوی‌ مدیر حج و زیارت خوزستان، در این جلسه با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای در قالب صدور ویزای الکترونیک با عراق در حال انعقاد است، افزود: اگر این تفاهم‌نامه به سرانجام برسد بسیاری از مشکلات مربوط به اعزام زائران را برطرف می‌کند.

 

وی ادامه داد: سال گذشته برای ثبت‌نام زائران از ظرفیت دفاتر پستی و پیشخوان دولت استفاده شد که اکنون نیز برای آنان دوره‌های آموزشی مرتبط با این موضوع برگزار شده است؛ همچنین سرگروه‌های سال گذشته از طریق سامانه سماح استخراج شده‌اند و در قالب مدیر گروه، آموزش می‌بینند. البته همه این اقدامات به شرطی انجام می‌گیرد که فرآیند صدور ویزا واحد باشد. سازمان حج و زیارت سال گذشته یک میلیون و ۳۵۰ هزار روادید صادر کرد.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha