• سه‌شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 95122415676
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

مدیرعامل فولاد مبارکه خبرداد:

امضای قرارداد توسعه فولاد هرمزگان با فاینانس خارجی در سال آینده

امضای قرارداد توسعه فولاد هرمزگان با فاینانس خارجی در سال آینده

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه این کارخانه هرگز دست خود را از پشت فولاد هرمزگان برنداشت، تصریح کرد: فولاد مبارکه پس از خرید فولاد هرمزگان تاکنون هزار میلیارد تومان در این شرکت هزینه و سرمایه‌گذاری کرده‌ است.

به گزارش ایسنا، بهرام سبحانی روز گذشته(23 اسفند) در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سابق و جدید فولاد هرمزگان، افزود: در زمان آغاز مدیریت هراتیان قیمت جهانی نصف و بازار به‌شدت راکد شد درحالی‌که هزینه‌ها و قیمت مواد اولیه کاهش نیافت و عرضه سنگین فولاد چین به بازار جهانی را هم شاهد بودیم .
وی با اشاره به اینکه قرارداد توسعه فولاد هرمزگان که فاینانس خارجی هم دارد، اوایل سال آینده امضا می‌شود، خاطرنشان کرد: براساس این قرارداد، ظرفیت فولاد هرمزگان از ۱.۵ به ۳ میلیون تن خواهد رسید و این پروژه ظرف سه سال اجرا خواهد شد.
سبحانی با بیان اینکه قصد داریم یک واحد نورد گرم هم در پایین‌دست فولاد هرمزگان احداث کنیم تا ارزش‌افزوده محصول فولاد هرمزگان بیشتر شود، اضافه کرد:   فارغ از دید بومی و غیربومی همه باید تلاش کنیم فولاد هرمزگان موفق شود.
وی ادامه داد: ادغام واحدهای کوچک باید در دستور کار قرار بگیرد زیرا آینده را از این نظر نگران‌کننده می‌بینم و در جهان به سمت واحدهای بزرگ رفته‌اند، به نظرم واحدهای کوچک فعال در منطقه ویژه خلیج‌فارس باید باهم ادغام شوند.
سبحانی با اشاره به اینکه امروز هیچ جایی بهتر از استان هرمزگان برای تولید ۱۰ میلیون تن فولاد نداریم اما برای تحقق این هدف باید از احداث واحدهای کوچک و غیراقتصادی در این منطقه دست‌برداریم، عنوان کرد: تاکنون هیچ سودی از فولاد هرمزگان برداشت نکرده‌ایم اما در سال ۹۶ با توجه به بهبود قیمت‌ها رقم جزئی سود از فولاد هرمزگان برداشت خواهیم کرد و انتظار داریم فولاد هرمزگان دیگر زیانده نباشد و بتوانم به هدف مهم خود یعنی سودآوری برسد.
وی با بیان اینکه هراتیان از این پس به‌عنوان مشاور بنده فعالیت خواهد کرد، تصریح کرد: ارزانی هم مردی است از جنس فولاد و کار و انتظار داریم از سال ۹۶ فولاد هرمزگان به سود برسد و صنعت فولاد هرمزگان کاملاً صادراتی باشد.
همچنین مدیرعامل جدید فولاد هرمزگان گفت: باید اولویت دیگرمان صرفه‌جویی و بهینه کردن هزینه‌ها در فولاد هرمزگان باشد تاب‌های تمام‌شده تولیدمان هرچه بیشتر کاهش یابد البته صرفه‌جویی به معنای کم کردن امکانات نیست.
فرزاد ارزانی با بیان اینکه دنیای فعلی دنیای تعامل و همکاری است نه تقابل، اضافه کرد: در آستانه انعقاد قرارداد توسعه فولاد هرمزگان هستیم و امیدوارم بعد از عید این قرارداد امضا شود .
وی با اشاره به اینکه نورد گرم را هم در فولاد هرمزگان راه‌اندازی خواهیم کرد تا زنجیره در این شرکت تکمیل شود، تصریح کرد: در سال‌های اخیر بحران‌های زیادی در بازار و صنعت فولاد داشتیم و در این شرایط رسیدن به سودآوری برای ما اولویت داشته و دارد.
ارزانی با بیان اینکه ما مسئولان فولاد هرمزگان باید پاسخگوی عملکردمان باشیم، خاطرنشان کرد: باید کسب سودآوری سرلوحه کارمان باشد و سهامدارمان را راضی کنیم چراکه انتظار سهامداران از ما رسیدن به سودآوری است.
مدیرعامل جدید فولاد هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه کمک به فولاد هرمزگان کمک به استان هرمزگان و کل کشور است، افزود: از سبحانی که به بنده اعتماد کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم جواب اعتمادش را بدهم.
به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم فرزاد ارزانی به‌عنوان مدیرعامل جدید فولاد هرمزگان معرفی و از زحمات مسعود هراتیان تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha