• سه‌شنبه / ۸ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96010802045
  • منبع : دانشگاه آزاد اسلامی

رسیدگی به بیش از ۳۶ هزار فقره شکایت و درخواست توسط دانشگاه آزاد

رسیدگی به بیش از ۳۶ هزار فقره شکایت و درخواست توسط دانشگاه آزاد

رییس مرکز بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در طی سه سال و نیم گذشته به جهت لزوم قانونمندی و قانونگذاری در دانشگاه آزاد اسلامی و جلوگیری از تخلفات و سوء استفاده های احتمالی، مراکز نظارتی دانشگاه تقویت شد، گفت: بر این اساس اداره کل بازرسی دانشگاه با تجمیع در اداره کل حسابرسی به مرکز نظارت، بازرسی و رسیدگی به شکایات ارتقاء یافت.

رسیدگی و پاسخگویی به بیش از ۳۶ هزار فقره شکایت و درخواست دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در سه سال و نیم گذشته

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر صفریان با بیان این مطلب اظهار کرد: مرکز نظارت، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در جلسات مختلف کمیسیون‌ها، شوراها، کمیته‌ها و کارگروه‌ها و انجام بازرسی و حسابرسی از واحدها و مراکز دانشگاهی ضمن آسیب‌شناسی مشکلات از بروز تخلفات پیشگیری کرده و سعی در سالم‌سازی محیط دانشگاه آزاد اسلامی دارد.

وی با اشاره به تشکیل بخش‌های فنی، عمرانی و مالی در این مرکز، فعال کردن اداره بررسی استعلامات رؤسا و معاونان واحدها و مراکز، تعامل و هماهنگی با سایر مراکز نظارتی در اعزام تیم‌های تلفیقی و اقدامات زیرساختی در مرکز بازرسی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این اقدامات موجب شد پس از بازرسی از ۲۷۳ واحد و مرکز و حسابرسی از ۲۶۹ واحد و مرکز، بیش از ۲۰۰ پرونده تخلفاتی به دفتر حقوقی و کمیته‌های انتظامی و انضباطی و ۱۷۸ پرونده تخلفاتی به شورای داوری دانشگاه ارجاع داده شود.

صفریان افزود: کشف سوء استفاده‌های مالی، به خصوص در مبحث شهریه نیز منجر به استرداد بیش از ۴۰ میلیارد ریال به حساب‌های واحدها و مراکز دانشگاهی شد و حضور نمایندگان این مرکز در ۱۰۵۷ جلسه بازگشایی پاکات مناقصه‌ها و مزایده‌ها و کمیسیون‌های معاملات نیز بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال را به صرفه و صلاح دانشگاه مدیریت کرد.

رییس مرکز بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دیگر فعالیت‌های این مرکز در طی سه سال و نیم گذشته، گفت: کشف باندهای جعل و کلاهبرداری از متقاضیان تحصیل در دانشگاه، حذف بی‌نظمی‌های آموزشی صورت گرفته، ارجاع دفاتر و آموزشگاه‌هایی که اقدام به اخاذی از متقاضیان تحصیل در دانشگاه می‌کردند و وعده تحصیل بدون حضور در محل واحدها را تبلیغ می‌کردند به مراجع قضایی و انتظامی، تدوین بانک اطلاعات دانشگاهیان جهت پاسخگویی و استفاده در استعلامات واصله و ممانعت از انتصاب افرادی که دارای پرونده‌های تخلفاتی و انضباطی هستند از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.

صفریان خاطرنشان کرد: در کنار بسیاری از اقدامات اصلاحی و بازدارنده، رسیدگی و پاسخگویی به تعداد بیش از ۳۶ هزار فقره شکوائیه، درخواست و اطلاعیه واصله از دانشجویان، اعضای هیات علمی، مدرسان، پیمانکاران، کارکنان و ایجاد سیستم FAQ در سامانه اینترنتی این مرکز به منظور راهنمایی ارباب رجوع، راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری، راه‌اندازی سایت به منظور ایجاد ارتباط مستقیم با دانشگاهیان، الکترونیکی کردن بیش از ۱۵۰ هزار صفحه مدارک و مستندات پرونده‌ها برای بسیاری از امورات ارجاعی از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان و مدیران دانشگاهی، سازمان‌ها و نهادهای غیر دانشگاهی در کنار دیگر فعالیت‌های این مرکز انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha