• چهارشنبه / ۹ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 96010902299
  • منبع : نمایندگی قزوین

رشد ۳۶ درصدی بازدیدکننده‌های «حمام قجر» در ۶ روز نخست نوروز

رشد ۳۶ درصدی بازدیدکننده‌های «حمام قجر» در ۶ روز نخست نوروز

ایسنا/قزوین مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی قزوین گفت: 13 هزار و 83 گردشگر داخلی و خارجی از اول عید نوروز تا ششم فروردین ماه سال‌جاری از موزه مردم‌شناسی قجر بازدید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال 95 رشد 36 درصدی داشته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، «سعید وزیری‌نژاد» گفت: حمام قجر و موزه مردم‌شناسی توسط چهار راهنما و یک مترجم از ۹صبح الی ۹شب به گردشگران داخلی و خارجی معرفی می‌شود.

وی افزود: 13 هزار و 83 گردشگر داخلی و خارجی از اول عید نوروز تا ششم فروردین ماه از موزه مردم‌شناسی قجر بازدید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال 95 رشد 36 درصدی داشته است.

نمایشگاه صنایع‌دستی و مواد غذایی به‌مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز از اول فروردین ماه در موزه مردم‌شناسی حمام قجر برپا شده است که ۱۴ غرفه در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که موزه مردم‌شناسی حمام قجر با مجسمه‌های مرمت شده به استقبال نوروز رفته است، اظهار کرد: 54 مجسمه و تندیس موزه مردم‌شناسی حمام قجر با اعتباری بالغ بر 64 میلیون تومان مرمت و ترمیم شدند.

خوشبختانه با تمهیداتی که در خصوص جذب گردشگر از قبل اندیشیده شده است، حمام قجر یکی از شلوغ‌ترین آثار تاریخی جذب گردشگر در ایام نوروز  است، این نشان می‌دهد که حمام قجر در کنار مجموعه تاریخی فرهنگی سعدالسلطنه به یکی از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری تبدیل شده است.

وزیری‌نژاد افزود: هم‌چنین به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین، در سال 95 موزه مردم‌شناسی قجر به‌منظور تسهیل عبور و مرور خودروها و آسایش اهالی محله حمام قجر و رفاه حال گردشگردان صاحب یک پارکینگ اختصاصی شد که خوشبختانه این امر باعث افزایش رضایت‌مندی اهالی عبید زاکانی و گردشگران شد و به‌طور میانگین روزانه بیش از ۲۵۰ خودرو از فضای این پارکینگ استفاده کردند که اکثر این خودروها متعلق به گردشگران غیر بومی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha