• سه‌شنبه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۷:۳۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 96011504566
  • خبرنگار : 71552

باید از مناطق دور افتاده استعدادها را جذب کنیم

سلطانی‌فر: برجام رویکرد خوبی در محافل بین‌المللی ورزش ایجاد کرد/ امکانات پایتخت کم نیست

سلطانی‌فر: برجام رویکرد خوبی در محافل بین‌المللی ورزش ایجاد کرد/ امکانات پایتخت کم نیست

مسعود سلطانی‌فر گفت: در مناطق روستایی و دور افتاده استعدادهای ورزشی زیادی داریم که باید با ایجاد پایگاه‌های قهرمانی از این استعدادها بهره ببریم.

به گزارش ایسنا، وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاح پایگاه قهرمانی ورزش تهران ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رجب، اظهار کرد: تمام قسمت‌های مختلف این مجموعه را قبلا چند بار بازدید کردم. امروز نیز بازدید دوباره‌ای از این مرکز و همچنین جلسه‌ای با هیات‌هایی ورزشی داشتیم و قسمت‌هایی از مجموعه تختی که نیاز به کارهای مرمتی دارد را نیز مورد بازدید قرار دادیم تا بتوانیم از امسال کارهای مرمتی را آغاز کنیم. مجموعاً فکر می‌کنم برای اینکه ما بتوانیم در همه رشته‌ها نتیجه بگیریم هم در بخش استعدادیابی و هم در بخش آماده‌سازی بدنی آنها، شدیدا نیازمند این هستیم که این پایگاه ورزش قهرمانی در کشور گسترش پیدا کند. در خیلی از استان‌ها چنین پایگاهی وجود دارد اما من بر این باورم که در نقاط روستایی و شهرهای دور افتاده استعدادهای زیادی داریم که اگر پایگاه‌هایی وجود داشته باشد، می‌توانند خلاقیت خود را ظهور دهند و در رویدادهای بین‌المللی و میادینی مثل بازی‌های آسیایی و المپیک بدرخشند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در رشته‌های پایه و پرمدال و همچنین دوهای سرعت و نیمه استقامت استعدادهای زیادی داریم. وقتش است که در رشته‌ای مانند تیراندازی نیز به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مدال‌های ارزشمندتری به دست آوریم چون استعداد خیلی داریم و علاقه‌مند هم زیاد داریم و باید به گسترش پایگاه‌های قهرمانی در کشور بخصوص در مناطق دور افتاده به این استعدادها فرصت دهیم وارد مراحل جدی ورزش و ورزش قهرمانی شوند.

سلطانی‌فر در مورد افت ورزش تهران در مدال‌آوری در میادین مهم مانند المپیک، گفت: قبلا بیشتر مدال‌آوری‌ها از استان تهران متمرکز شده بود اما الان به استان‌ها رفته است که این موضوع چیز مطلوبی است و در حال توزیع عادلانه و وسعت مدال‌آوری در استان‌ها هستیم. در مجموع فکر می‌کنم در پایتخت امکانات سخت‌افزاریمان کم نیست. وزارت ورزش، شهرداری‌ها، آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و نهادهای دیگر امکانات ورزشی زیادی دارند و به لحاظ سخت‌افزاری کمبود نداریم اما ممکن است برای مثال در محله‌ای امکانات کم باشد و یا در دسترس نباشد. سیاست کلی ما این است که با همه دستگاه‌هایی که مرتبط با ورزش و توسعه ورزش همگانی هستند بتوانیم تعامل داشته باشیم و از محل گسترش تعامل با این بخش‌ها امکانات‌مان را متوجه جمع بیشتری از مردم کنیم. الان خوشبختانه فضای خوبی به وجود آمده و حاشیه‌ها و تنش‌ها را کم کرده‌ایم و با تمام کسانی که دلسوز ورزش هستند دوست و رفیق هستیم و همه آنها همکاری می‌کنند. فضای خوبی به وجود آمده و فکر می‌کنم این تعامل و همگرایی در آینده نتیجه خود را نشان دهد.

او در پاسخ به این سوال که برجام در کسب میزبانی‌های بین‌المللی ورزشی و همچنین گرفتن میزبانی‌های بیشتر، چه نقشی داشته است؟ گفت: این واقعیت است که از زمانی که برجام اجرا شد و تحریم‌ها از سر کشور برداشته شد رویکرد خوبی را در محافل بین‌المللی ورزشی دیده‌ایم که آمادگی این را دارند که میزبانی مسابقات مهم را به ایران بدهند و هم اینکه پوشش‌ها و سرویس‌های مختلف را به ورزش ایران ارائه کنند. ما در ماه‌های اخیر مسابقات مهمی مانند مسابقات شطرنج زنان جهان و جام‌های جهانی آزاد و فرنگی کشتی را برگزار کردیم و فکر می‌کنم این روند ‌در سال‌های آینده بهتر شود و بتوانیم میزبانی مسابقات مهمتر و بزرگتر بین‌المللی را داشته باشیم. با فدراسیون‌های بین‌المللی در تماس هستیم و مکاتباتی داریم. این رویکرد وجود دارد که تعاملات خود را با ورزش ایران گسترش دهند.

سلطانی‌فر در پاسخ به این سوال که اگر روحانی بار دیگر رییس‌جمهور شود چقدر امید دارید که وزیر کابینه ایشان باقی بمانید؟ اینگونه پاسخ داد: امیدوارم انتخاباتی با مشارکت گسترده مردم داشته باشیم تا این حضور گسترده باعث تحکیم پایه‌های نظام شود و امیدوارم انتخاباتی اخلاق‌مدار با حضور گسترده مردم و انتخاب کاندیدای اصلح داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، همچنین وزیر ورزش و جوانان در ادامه مراسم، گفت: همیشه گفته‌ام که دو بال مهم وزارت ورزش، فدراسیون‌ها و هیات‌ها و ادارات کل هستند بنابراین باید نسبت به اینها انتظاراتی داشته باشیم. ما نظارت‌مان را نسبت به این نهادها جدی‌تر و عمیق‌تر خواهیم کرد و ارزیابی از این نهادها را در همه محورهای ورزشی خواهیم داشت. من از معاونین وزارت ورزش و جوانان خواسته‌ام که عملکرد مدیران ورزشی ادارات کل را ارزیابی کرده و به آنها نمره دهند و پنج اداره کل موفق و پنج اداره کل ضعیف را به ما معرفی کنند. با کسی تعارف نداریم و نسبت به منابعی که در اختیار ادارات قرار می‌گیرد موظفیم پاسخگوی مردم باشیم.

او خاطرنشان کرد: خوشبختانه اداره کل ورزش و جوانان استان تهران از دید معاونین وزارت ورزش و جوانان عملکرد مطلوبی را داشته‌اند و امیدواریم که این پیشرفت روند رو به رشد داشته باشد و روز به روز ایده‌ها و عملکرد بهتر و کارنامه درخشان‌تری را از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران ببینیم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه همیشه کمبودها و مشکلات وجود داشته است و نمی‌توان پذیرفت که عملکرد ضعیف نتیجه این کمبود و مشکلات است، گفت: همیشه و همه زمان مشکلات و کمبودهایی وجود داشته است. اگر ۱۰ وزیر دیگر هم بیایند باز این مشکلات وجود خواهد داشت اما من نمی‌پذیرم که بگوییم چون این مشکلات وجود دارد نتوانسته‌ایم از منابع استفاده کنیم.

او خاطرنشان کرد: با فدراسیون‌ها و روسای فدراسیون‌ها خیلی بی‌پروا و بدون رودربایستی صحبت کردیم. از آنها خواسته‌ایم که برنامه‌های خود را برای قهرمانی آسیا، مسابقات داخل سالن آسیا، مسابقات بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و برای المپیک ۲۰۲۰ مشخص کنند و با برنامه مشخص و با اهداف کمی به ما ارائه دهند. ما نیز هر سه ماه به سه ماه و هر شش ماه به شش ماه عملکرد آنها را ارزیابی خواهیم کرد و دیگر منتظر نمی‌شویم که بعد از چهار سال که یک فدراسیون از منابع استفاده می‌کند در المپیک مدال نگیرد.

سلطانی‌فر گفت: امیدواریم با ظرفیت‌هایی که وجود دارد و کارهای خوبی که در گذشته انجام گرفته و تلاش‌ها و قدم‌هایی در این راه برداشته شده و با همه امکانات و منابعی که استفاده شده برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم و در کنار منابع مالی و انسانی به ارزیابی خوبی برسیم. اگر برنامه ریزی صحیحی نباشد طبعا منابع مالی و انسانی که وجود دارد نیز ما را به اهداف نخواهد رساند بنابراین مدیران کل و روسای هیات‌ها در هر سال باید برنامه‌هایشان را به صورت مدون و مکتوب معین کنند، اهداف کمی و کیفی خود را مشخص کنند تا در مقطع زمانی برنامه‌ای که در اختیار آنها قرار می گیرد بتوانیم آنها را ارزیابی کنیم.

او به استفاده از مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: بین دولت و وزارت ورزش اتفاق خوبی که رخ داده استفاده از درصدی از مالیات بر ارزش افزوده است. برای اینکه این اعتبارات را مشخص کنیم جلسات زیادی را برگزار کردیم. بخشی از این اعتبارات به اشتغال و ازدواج و حدود ۵۵ درصد دیگر آن توزیع استانی خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با مدیریت، هدایت و حمایت استاندار، شهرداری و بقیه دستگاه‌هایی اجرایی پروژه‌های نیمه کاره ورزشی کامل شوند و باعث پیشرفت ورزش در همه ابعاد قهرمانی، همگانی، معلولین، بانوان، روستایی و عشایری شود و حرکت نویی را آغاز کنیم. اختصاص این بخش از اعتبارات از سمت مالیات بر ارزش افزوده سبب توسعه و تحول در بخش ورزش کشور خواهد شد و امیدواریم که بتوانیم با برنامه‌ریزی کمبودها را جبران کنیم و به هیات‌های ورزشی استانی کمک کنیم.

او گفت: امیدوارم با این برنامه‌ریزی‌ها به سمتی رویم که در بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ بتوانیم در رشته‌های جدیدی علاوه بر رشته‌های ورزشی قبل مدال‌آوری داشته باشیم و حداقل بتوانیم در دو تا سه رشته جدید مثل کاراته، دوومیدانی، تیراندازی و دیگر رشته‌های ورزشی مدال کسب کنیم و موجب افتخار کشور شویم.

او در پایان گفت: با توجه به سخن رهبری امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده و بنابراین باید تمامی برنامه‌ها و سیاست‌ها در هیات دولت به گونه‌ای باشد که در جهت رونق اقتصادی و اشتغال گام برداریم. گسترش ورزش همگانی باعث تحرک بیشتر جامعه و کاهش هزینه درمانی و در نتیجه سبب تحقق رونق اقتصادی خواهد شد. اقدامات و تکمیل پروژه‌های ورزشی هم در مرحله تکمیل و هم در مرحله بهره برداری می‌تواند در جهت اشتغال باشد. امیدوارم سال جدید سال خوبی باشد و هم در جهت گسترش تولید و رونق اقتصادی و هم در جهت برگزاری انتخاباتی خوب در شورا و ریاست‌جمهوری همراه باشد و پایه‌های نظام را تحکیم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha