• پنجشنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96011705704
  • خبرنگار : 71511

/دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب/

حداد عادل: پیروز نشدیم هم لحظه‌ای در ادامه راهمان تردید نخواهیم کرد

حداد عادل: پیروز نشدیم هم لحظه‌ای در ادامه راهمان تردید نخواهیم کرد

یک عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: اگر پیروز شدیم تمام تلاش خود را برای اداره کشور به کار می‌بریم،‌ اگر پیروز نشدیم لحظه‌ای در ادامه راهی که در پیش گرفته‌ایم تردید نخواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، غلامعلی حداد عادل روز پنجشنبه طی سخنانی در دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که در شهر آفتاب برگزار شد، اظهار داشت: ما وارث مهمترین انقلاب قرن هستیم. انقلاب اسلامی به مسلمانان جهان نوید و امید داد. با جنگ جهانی اول شاهد فروپاشی امپراطوری عثمانی هستیم. در عین حال شاهد از دست رفتن سرزمین‌های اسلامی با پیروزی مارکسیسم و کمونیسم و بعدها با بوجود آمدن رژیم صهیونیستی شاهد فروپاشی اسلام در غرب آسیا و خاورمیانه هستیم. اما در پایان قرن بیستم انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و اسلام را به عنوان یک قدرت سیاسی در جهان مطرح کرد. این انقلاب از روز اول تحت فشار توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان بود. دوام چهل ساله انقلاب اسلامی برای دشمنان ما برهان خوبی بوده و هست و ما امروز گرد هم آمده‌ایم تا از این میراث ارزشمند نگهبانی کنیم.

وی یادآور شد: ما در انقلاب اسلامی نعمت‌های بزرگی داریم، نعمت بزرگ ما نعمت رهبری است دیروز رهبری   امام راحل را داشتیم و امروز رهبری آیت‌الله خامنه‌ای را.

وی گفت: دستاورد و نعمت بزرگ دیگر ما نعمت استقلال است. امروز برای ایران در تهران تصمیم گرفته می‌شود و نه در واشنگتن، لندن و پاریس. این عظمت و عزت بزرگی است. همچنین ما دارای نعمت اقتدار هستیم. دشمنان ما نمی‌توانند در منطقه با اراده خودشان تصمیم بگیرند؛ چراکه می‌دانند هیچ تصمیم‌گیری مهمی بدون موافقت ایران در منطقه قابل اجرا شدن نیست.

این عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان این‌که «جمعیت ایران و افراد خدمتگزار از دیگر نعمت‌های انقلاب اسلامی است» گفت: نمونه این خدمتگزاران را در مدافعان حرم که در غرب برای حفظ اسلام و انقلاب جان می‌دهند را می‌بینیم. انقلاب اسلامی برای ملت‌های جهان الگو شده است. آن‌ها دیگر از تئوری‌های مائوئیستی،‌ مارکسیستی و چریکی استفاده نمی‌کنند، بلکه می‌دانند الگوی برتر با توکل کردن به خدا، تکیه بر فطرت الهی مردم است.

وی تصریح کرد: به هر اندازه که انقلاب اسلامی رشد داشته است به همان اندازه نیز دشمنان علیه ما اقداماتی انجام داده اند. تحریم‌های اقتصادی یکی از راه‌های مقابله آن‌ها با ما است که به هر بهانه‌ای مثل بهانه‌های هسته‌ای، نظامی، تروریستی و حقوق بشر آن را اعمال می‌کنند.

وی در همین رابطه تصریح کرد: دشمن یک قیچی با دو تیغ به دست گرفته است، یک تیغش بحث اقتصادی و تیغ دیگر بحث اخلاقی و فرهنگی را نشانه می‌رود. تحریم‌های اقتصادی و تهدید اخلاقیات نسل جوان نتیجه این موضوعات است. فقر، اعتیاد و مشکلات ناشی از تحریم ها را به پای انقلاب می نویسند در واقع هزینه می‌تراشند و صورت حسابش را برای انقلاب ما می‌فرستند.

این عضو جبهه های مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای حفظ اصول و وفاداری آرمان های انقلاب با نوآوری بر سر کار آمد. یک موقعیت حساس مهم پیش روی انتخابات ریاست جمهوری است که در کمتر از یک ماه و نیم دیگر برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: دوست داشتیم همین دولت موفق شود، الان هم قصد تضعیف نداریم دوست داشتیم هر جا که می شد کمک می‌کردیم. جبهه مردمی برای قدرت نیامده است. ما به این آرمان‌ها معتقد هستیم.

وی در انتقاد از روند شکل‌گیری دولت یازدهم ابراز عقیده کرد: اولین مشکل دولت پس از پیروزی ایجاد شد. به چهار سال پیش برگردید ببینید شرایط چگونه بود؛ احتمال رئیس جمهور محترم نمی‌رفت، کسانی وارد صحنه انتخابات شدند و از صحنه کنار رفتند و یکباره شرایط خاصی ایجاد شد.

حداد عادل در ارتباط با شکست ائتلاف اصولگرایان در انتخابات سال 92 با بیان این‌که « ائتلافی که بنده ایجاد کردم با عدم همکاری دوستان به اختلاف کشیده شد، همه موضوعات باعث شد پیروزی غیر منتظره ای رقم بخورد» ابراز عقیده کرد: آقای روحانی با شعار اعتدال و مذاکره با تحریم کنندگان به پیروزی رسید. وقتی جناب آقای روحانی پیروز شد کسانی که 8 سال در متن نبوده و خودشان هم موافق پیروزی روحانی نبودند، برای تصاحب سمت‌ها و پست‌ها به سمت او هجوم بردند. در واقع دو جریان ثروت و قدرت بر سر کار آمدند که  نتیجه‌ای جز حقوق های نجومی نداشت.

وی با اشاره به مفهوم شعار اعتدال گفت: شعار اعتدال هم همان اندازه مبهم است که شعار اصلاحات مبهم بود. از اول نه اصلاح‌طلبان و نه اصولگرایان آن را نفهمیدند. رئیس‌جمهور در اولین گردهمایی استانداران که چهار سال پیش برگزار شد، گفت هر کس که لایق است مستقل از اصولگرا و یا اصلاح‌طلب بودنش باید بیاید و مسئولیت بپذیرد،‌ اما دیدیم که زمان تقسیم پست وزارتخانه ها چه کردند.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی به موضوع برجام نیز پرداخت و گفت: دولت با شعار مذاکره  رفع تحریم وارد مذاکره شد.  عده ای فضا را به دو قطبی برجامیان و نابرجامیان تبدیل کردند. آیا امروز روی‌شان می‌شود حرفی بزنند. واقعیت این است که برجام به کلی بی‌نتیجه نبوده اما با رفتار حضرات، و شرایط پیش آمده به قولی استفاده از برجام تمام شده است.

این عضو جبهه های مردمی نیروهای انقلاب اسلامی سپس با بیان این‌که « مشکل امروز مردم مشکل اقتصاد و ناکارآمدی است» ابراز عقیده کرد: دوقطبی کارآمدی و ناکارآمدی شکل گرفته است. جبهه مردمی تیمی دارد که در کنار نامزد نهایی خواهد ماند و تیم او را به مردم معرفی می‌کنند تا مردم بدانند که یک تیم کارآمد وارد صحنه می شود. ما احساس کردیم با وضع موجود، احزاب موجود دیگر جوابگوی مشکل فعلی نیست. این اولین بار است که جبهه ای از همه کشور نماینده دارد. که برنامه های خود را ارائه می دهد و با رای گیری به سمت تعیین نامزد نهایی حرکت می کنند. جبهه می‌خواهد به اصول برگردد، بازگشت به آرمان های انقلاب از خواسته های ما است. امروز وقت بصیرت و وحدت است.

وی گفت: تفاوت مهم امروز با دهه اول انقلاب در این است که در آن زمان رادیوهای بیگانه به مردم می گفتند تا در انتخابات شرکت نکنید امروز می گویند شرکت بکنید اما به آن کسی که ما می گوییم رای بدهید. جنگ با دشمن تمام نشده است. جنگ فرهنگی، اقتصادی و تبلیغاتی در جریان است. باید حال و هوایی ایجاد شود که همانند 8 سال جنگ دفاع مقدس ایثار و آزادگی ایجاد شود.

وی در ادامه فعالیت‌های جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی گفت: اولین کار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در ارتباط با ریاست جمهوری است، اما تشکیلاتی نیست که مانند حباب چند لحظه ظاهر شود و بعد از بین برود. بعد از انتخابات کار ما تمام نمی‌شود. اگر پیروز شویم تمام تلاش خود را برای اداره کشور بکار می‌بریم اگر پیروز نشدیم لحظه‌ای در ادامه راهی که در پیش گرفته‌ایم تردید نخواهیم کرد. این‌طور هم نیست که فردای بعد از پیروزی مشکلی ایجاد شود،‌ ما فردای بعد از پیروزی وحدت پیدا می‌کنیم. باید دولتی بر سر کار بیاید که همانطور باشد که رهبری در سخنان عید خود از آن یاد کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha