• شنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96012610396
  • خبرنگار : 71463

/حاشیه‌های آخرین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری/

آخرین تلاش‌ها برای رییس جمهور شدن

آخرین تلاش‌ها برای رییس جمهور شدن

آخرین روز ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تشکیل صفی از مردم برای ورود به وزارت کشور، پیش از باز شدن درب های ستاد آغاز شد، صفی که حتی بعد از پایان مهلت ثبت نام نیز شاهد حضور مردمی بود که می‌خواستند رییس جمهور شوند!

به گزارش ایسنا، آخرین روز ثبت‌نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم مانند چهار روز قبل از ساعت ۸ صبح  آغاز شد.
البته تعدادی از مردم با تشکیل  صف  پیش از ساعت ۸ صبح جلوی درب ستاد انتخابات برای ثبت‌نام ایستاده بودند تا از نام‌نویسی در روز آخر جا نمانند و کشور، روسای‌جمهور بالقوه خود را از دست ندهد.
در دقایق ابتدایی صبح امروز، صادق خلیلیان وزیر جهادکشاورزی دولت دهم با حضور در ستاد انتخابات ثبت‌نام کرد.
حمیدرضا حاجی‌بابایی که یکی از کاندیداهای جمنا است هم یکی دیگر از وزرای دولت احمدی‌نژاد بود که صبح امروز نام‌نویسی کرد.
حضور چند نفر با لباس‌های محلی و البته خانمی که ادعا می‌کرد مردهای تنبل را از صحنه سیاست حذف می‌کند از نکات جالب توجه تا این لحظه ثبت‌نام‌ها بود.
یک مرد کرمانی که در دوره‌های قبلی مدعی می‌شد قالی‌باف است و از رقبای قالیباف به حساب می‌آید هم امروز برای چندمین بار ثبت‌نام کرد.

محمد باقر قالیباف، مهرداد بذرپاش و سعید جلیلی از جمله مهم ترین چهره هایی بودند که امروز احتمال حضور آنها در وزارت کشور جهت ثبت نام می‌رفت.

ظهر امروز به دلیل ازدحام جمعیت در ستاد انتخابات کشور، افراد داوطلب رییس جمهور شدن در سالن بالای محل ثبت نام در انتظار نشستند  تا شماره آنها اعلام شود.

سخنگوی شورای نگهبان هم امروز ضمن بازدید از ستاد انتخابات کشور در واکنش به حضور جمعیت زیادی از مردم در وزارت کشور  برای رییس جمهور شدن تاکید کرد که صلاحیت بسیاری از این افراد احراز نخواهد شد.
پیش از ظهر امروز   محمد هاشمی برادر مرحوم آیت الله هاشمی، محمد مهدی زاهدی نماینده مجلس شورای اسلامی و حسن بیادی،محسن رهامی از فعالان سیاسی برای انتخابات ثبت نام کردند.

ساعات پایانی ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ساعات پرالتهابی بود. تا ساعت 17:30 همه خبرنگاران منتظر ورود چهره های سیاسی بودند که هنوز وارد ستاد انتخابات نشده بودند، تا اینکه محمد باقر قالیباف شهردار  تهران که در 12 سال گذشته نشان داده دغدغه زیادی برای رییس جمهور شدن دارد،  نیم ساعت مانده تا پایان زمان ثبت نام وارد ستاد انتخابات شد و ثبت نام خود را انجام داد.

دقایقی بعد هم اسحاق جهانگیری به ستاد انتخابات کشور آمد و ثبت نام کرد. این دو پس از انجام ثبت نام در جمع خبرنگاران حاضر شدند اما قالیباف به سخنرانی اکتفا کرد و بی اعتنا به اصرار خبرنگاران برای سوال پرسیدن، سالن را ترک کرد، اما جهانگیری تاکید کرد به همان مدت که سخنرانی کنم به همان مدت هم پاسخ خبرنگاران را خواهم داد.

در بین صحبت های جهانگیری و پس از ساعت 18، مهرداد بذرپاش هم وارد ستاد انتخابات شد. دبیر ستاد انتخابات کشور به خبرنگار ایسنا گفت که نمایندگان بذرپاش پیش از ساعت 18 به ستاد انتخابات کشور آمده بودند بنابراین ثبت نام بذرپاش قانونی است.هر چند بذرپاش در لحظه اخر از ثبت نام انصراف داد و گفت به نفع جریان انقلابی ثبت نام نمی کند.سعید جلیلی هم برای ثبت نام انتخابات به ستاد انتخابات کشور نیامد.

قدرتعلی حشمتیان رییس دوره ای خانه احزاب هم در اخرین لحظات ثبت نام کرد.

فرصت پنج روزه ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۶ ۱۱:۱۲

یعنی یکی نیست از بساط خنده بازار رو جمع کنه. واقعاً اینقدر سخته یه شرایط عاقلانه قبل از ثبت نام در نظر گرفته بشه !!!!!!