• سه‌شنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96012913243
  • منبع : نمایندگی خوزستان

چهار کارگاه‌ آموزشی در حاشیه الکامپ خوزستان برگزار می‌شود؛

آنچه صاحبان کسب‌وکارهای نوپا باید بدانند

آنچه صاحبان کسب‌وکارهای نوپا باید بدانند

ایسنا/خوزستان چهار کارگاه آموزشی رایگان برای توانمندسازی کارآفرینان با هدف کمک به توسعه کسب‌وکارهای نوپا در حاشیه برپایی نمایشگاه تخصصی الکامپ استارز در اهواز، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در راستای تجاری‌سازی و راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا و کارآفرینی، در حاشیه نمایشگاه الکامپ خوزستان اقدام به برگزاری چهار کارگاه برای توانمندسازی کارآفرینان کرده است.

کارگاه «تدوین کسب‌وکار برای نوپاهای اینترنتی» امروز، سه‌شنبه از ساعت 11 الی 13، کارگاه «بازاریابی با اینستاگرام برای کسب‌وکارهای نوپا» از ساعت 17:30 الی 19 امروز و در روز چهارشنبه (30 فروردین) کارگاه «خلق ایده کسب‌وکار» از ساعت 17:30 الی 19 و در روز پنج‌شنبه 31 فروردین کارگاه «برندسازی» از ساعت 11 الی 13 با هدف کمک به توسعه کسب‌وکارهای نوپا در سالن کنفرانس نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز برگزار می‌شود.

کارگاه «تدوین طرح کسب‌وکار برای نوپاهای اینترنتی» با تأکید بر حوزه فناوری اطلاعات به‌ویژه در حوزه کسب‌وکار اینترنتی خواهد بود.

سیروس داوودی مدرس این کارگاه در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: کسب‌وکار، امروزه بیشتر به سمت فضای مجازی و اینترنت حرکت کرده است و بر اساس آمار وزارت اطلاعات، بیش از 76 میلیون مشترک تلفن در ایران وجود دارند؛ بنابراین فرصت خوبی است تا کسب‌وکار به سمت فضای مجازی برود.

وی افزود: این کارگاه در زمینه فروش و تحقیقات اینترنتی برگزار می‌شود. برای ایجاد کسب‌وکار مفروضاتی وجود دارد. نگاه ما این است که خروجی خوبی از شرکت‌ها داشته باشیم. اگر شرکت‌ها بخواهند موفق باشند، باید اصولی را برای خود تدوین کنند که ما به آن برنامه کسب‌وکار یا طرح توجیهی می‌گوییم.

این مدرس حوزه کارآفرینی ادامه داد: طرح توجیهی چیزی است که به ما می‌گوید اکنون در کجا قرار داریم و قرار است به چه وسیله‌ای به کجا برسیم. اکنون اغلب شرکت‌ها چندان با این موضوع آشنایی ندارند؛ در حالی‌که داشتن یک ایده برای راه‌اندازی کسب‌وکار کافی نیست.

داوودی با بیان اینکه ایده، قدم اول کسب‌وکار است که باید بر اساس نیاز جامعه باشد، گفت: باید بتوان پس از داشتن ایده آن را عملیاتی کرد که این کار نیازمند تدوین برنامه کسب‌وکار است. افرادی که ایده دارند معمولا به دنبال سرمایه‌گذار هم باید باشند.

وی خاطرنشان کرد: طرح کسب‌وکار به‌طور دقیق به ما می‌گوید که مرحله به مرحله چه کاری انجام دهیم. برنامه زندگی کاری یک فرد در طول مدت عمرش است. بسیاری از مؤسساتی که نتوانستند موفق باشند با این موضوع آشنایی نداشتند؛ ما در این کارگاه در مورد موضوعات مختلف مانند پین مدیریتی، وضعیت بازار، هزینه‌های تولید کار و سودآوری آن و ... آموزش می‌دهیم. بسیار مهم است شرکت‌هایی که در این راستا گام برداشته‌اند، این مسائل را بدانند.

مدرس این کارگاه ادامه داد: شرکت‌ها خوب تبلیغ می‌کنند، اما به‌طور دقیق نمی‌دانند که برنامه کسب‌وکارشان چگونه است و نقشه و سند راه ندارند؛ در حالی‌که هر کس بخواهد وارد این کار شود، باید با این مسائل آشنایی داشته باشد. شرکت در این کارگاه‌ها برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان در آن شرکت کنند.


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha