• سه‌شنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96012913303
  • خبرنگار : 71489

بسته اخبار انتخاباتی ایسنا در 29 فروردین

بسته اخبار انتخاباتی ایسنا در 29 فروردین

امروز رئیسی به روحانی نامه داد و همچنین از صدا و سیما خواست که در پخش سخنرانی‌های روحانی تجدید نظر کند. همچنین در جریان ثبت نام قالیباف در انتخابات یک عضو شورای شهر تهران خواستار تعیین تکلیف مرخصی او در شهرداری تهران شد. یک عضو جمنا نیز از معرفی نامزد نهایی این جبهه سیاسی در روزهای آخر تبلیغات خبر داد.

این‌ها اخبار انتخاباتی است که امروز 29 فروردین در ایسنا منتشر شده است. آنها را در زیر بخوانید:

رئیسی به روحانی و رییس صداوسیما نامه نوشت

حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس به حجت‌الاسلام روحانی رییس‌جمهور نامه نوشت.

وی در این نامه خطاب به روحانی گفت: «بنده و جنابعالی پیش از آنکه حقوقدان باشیم، هر دو مفتخر به کسوت روحانیت هستیم و این انتساب، ما را به رعایت امور اخلاقی بیش از دیگران ملزم و موظف می‌نماید.
اگر در صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری، رقابت برای خدمت به مردم می‌باشد و همین مایه مباهات ماست، حیف است که به شائبه نمایش‌های تبلیغاتی که داوری دیگران را درباره ما مخدوش می‌کند، آلوده شود»

رئیسی همچنین طی نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید بر لزوم عدم جانبداری از سوی این سازمان اظهار کرد: متأسفانه برخلاف روال معمول، اکنون برنامه‌های جاری رئیس‌جمهور محترم که یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری می‌باشند، به طور پی در پی و پرحجم در صدا و سیما پوشش زنده و خبری پیدا می‌کند. از آنجا که بسیاری از برنامه‌های مزبور، جزو شئون انحصاری رئیس دولت نبوده و انجام آن‌ها متوقف به حضور ایشان نیست، از صداوسیما انتظار می‌رود با عنایت به اهداف و مأموریت‌های قانونی خود از هرگونه اقدامی که با ایجاد شائبه تبلیغ جانبدارانه به نفع یک فرد یا جریان خاص، فرآیند داوری درست و آگاهانه مردم شریف را مخدوش سازد، جداً پرهیز نماید.

لزوم تعیین تکلیف مرخصی قالیباف در صحن شورا در پی ثبت‌نام در انتخابات

یک عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: براساس قانون باید مرخصی شهردار تهران در صحن علنی شورای شهر تهران بررسی شود.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب: نامزد نهایی جمنا در روزهای آخر تبلیغات معرفی می‌شود

ابوالقاسم جراره عضو شورای مرکزی «جمنا» در گفت‌وگو با ایسنا زمان معرفی نامزد نهایی را به روزهای آخر تبلیغات ریاست جمهوری موکول کرد.

عارف: کاندیداهای شورای عالی اصلاح طلبان در بستن لیست‌ها نقشی نخواهند داشت

رئیس فراکسیون امید مجلس ضمن تاکید بر رعایت اخلاق و قانون در انتخابات توسط تمامی گروه‌ها و جریان‌ها گفت: افرادی از شورای عالی که در انتخابات شوراها اعلام کاندیداتوری کردند، در بسته شدن لیست هیچ نقشی نخواهند داشت.

سخنگوی شورای نگهبان: عامل تعیین‌کننده احراز صلاحیت داوطلبان ریاست‌جمهوری، رای اعضای شورای نگهبان است

عباسعلی کدخدایی با بیان اینکه «تنها عامل تعیین کننده احراز صلاحیت کاندیداها، رای اعضای شورای نگهبان است»، خاطر نشان کرد: برای احراز صلاحیت کاندیداها در بین اعضای شورای نگهبان رای گیری می‌شود و برای احراز صلاحیت حداقل ۷ رای نیاز است.

پورمحمدی: الزاما حکم قطعی پرونده‌ها برای تایید یا رد صلاحیت افراد نیاز نیست

وزیر دادگستری درباره ثبت نام برخی از کاندیداها در انتخابات که خود دارای پرونده قضایی هستند، گفت: اگر موارد اتهامی جدی و مستندات قوی باشد می تواند مدارک قابل توجهی برای اعضای شورای نگهبان در ردصلاحیت آن‌ها باشد.

رییس ستاد انتخابات استان تهران: تبلیغات زودرس رصد می­‌شود

شهاب‌الدین چاوشی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: به عنوان مسئول ستاد انتخابات استان از همه نامزدها و هوادارانشان می­‌خواهم  قانون تبلیغات را مراعات کنند. زمان مهلت تبلیغات قانونی ریاست جمهوری از تاریخ ۹۶/۲/۸ به مدت ۲۰ روز است و همه ضوابط و معیارهای قانونی و اخلاقی باید رعایت شود.

یک عضو هیأت رییسه مجلس: احمدی‌نژاد تأیید صلاحیت شود،  از مجلس شورای اسلامی استعفا می‌دهم

محمدقسیم عثمانی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثبت‌نام رییس دولت‌های نهم و دهم در انتخابات ریاست جمهوری گفت که در صورت تأیید صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان، از مجلس شورای اسلامی استعفا خواهد داد.

رییس هیأت بازرسی انتخابات کشور: وزارت کشور از تمام ابزارهای قانونی برای امنیت و آرامش انتخابات استفاده می‌کند

رییس هیأت بازرسی انتخابات کشور گفت: با دستور وزیر کشور در انتخابات ۲۹ اردیبهشت به تعداد شعب اخذ رأی بازرس انتخاب خواهد شد و بر حسب نیاز شعب هم می‌توان تعداد بازرسان را افزایش یا کاهش داد.

ذوالقدر: صداوسیما به ستاد انتخاباتی یک جریان سیاسی تبدیل نشود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز خود در صحن مجلس با تأکید بر ضرورت رعایت بی‌طرفی صداوسیما نسبت به جریانات سیاسی گفت که این سازمان نباید خود را به ستاد انتخاباتی یک جریان سیاسی تبدیل کند.

نافرمانی «احمدی‌نژاد» از توصیه رهبری فتح باب فتنه جدیدی است

یک عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثبت‌نام رییس دولت‌های نهم و دهم در انتخابات ریاست جمهوری گفت که در صورت تأیید صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان، از مجلس شورای اسلامی استعفا خواهد داد.

مهلت 4 روزه برای دریافت اعتراض ردصلاحیت‌شدگان انتخابات شوراها

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در اطلاعیه شماره 3 خود اعلام کرد کسانی که صلاحیت آنها مورد تایید قرار نگرفته است، از تاریخ ابلاغ کتبی مراتب رد صلاحیت توسط فرمانداری یا بخشداری به ایشان، 4 روز مهلت دارند که اعتراض خود را به هیات‌های عالی نظارت استان یا شهرستان تسلیم کنند.

قانون انتخابات ریاست‌جمهوری درباره تبلیغات پیش از موعد نامزدها ساکت است

یک وکیل دادگستری گفت: قانون انتخابات ریاست جمهوری در زمینه تبلیغات غیررسمی و پیش از موعد نامزها و طرفداران آنها ساکت است.

کاندیداها کرامت انسانی را رعایت کنند

یک عضو حزب مردم سالاری رعایت حرمت و کرامت انسانی در مراحل مختلف انتخابات را مورد تاکید قرار داد.

جهانگیری مکمل روحانی خواهد بود/دولت مسئول قطع تلگرام نیست

سخنگوی دولت گفت: اینکه از دولت کسی برود و دستاوردها را توضیح بدهد  سنجیده است. وقتی دستاوردی نباشد اگر 200 نفر هم بروند و توضیح بدهد فرقی نمی کند. اما حضور آقای جهانگیری مکمل آقای روحانی است و باعث می شود واقعیت ها بهتر گفته شود. به این ترتیب انتخابات سالم‌تری برگزار خواهد شد و مردم می توانند براساس واقع بینی تصمیم بگیرند.

قوه مجریه تاثیرگذارترین رکن در خصوص تحقق شعار اصلی انقلاب اسلامی است

دبیرکل حزب ندای ایرانیان و مدیرمسوول هفته نامه 9 دی با موضوع "دیروز، امروز و فردای جمهوری اسلامی" با یکدیگر مناظره کردند.

هواداران نامزدها قانون را رعایت کنند

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت:اصل مهم و اساسی در انتخابات حضور پررنگ مردم است و هر کسی هر تریبون و موقعیتی دارد باید به حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha