• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 96020603199
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

معاون استاندار خراسان‌شمالی:

اجرای حقوق شهروندی دفاع از حقوق اقوام و اقلیت‌ها در چارچوب قانون اساسی است

اجرای حقوق شهروندی دفاع از حقوق اقوام و اقلیت‌ها در چارچوب قانون اساسی است

ایسنا/خراسان شمالی معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه اجرای حقوق شهروندی دفاع از حقوق اقوام و اقلیت‌ها در چارچوب قانون اساسی است، گفت: این استان تابلویی از وحدت و همزیستی مسالمت آمیز اقوام در کشور است که می توان از آن در جهت توسعه استان کمک گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد تقی ایرانی در نشست کمیسیون اقوام استان اظهار کرد: در حوزه اقوام فرصتها و آسیب‌هایی وجود دارد که باید بر اساس مبانی حقوق اساسی و نیز منشور حقوق شهروندی به حقوق همه اقوام و قومیت ها احترام بگذاریم.

وی ادامه داد: باید شرایط مناسب همه شهروندان را برای استفاده از ظرفیت قانون اساسی  فراهم کرده و برای همه فرزندان این مرز و بوم کرامت قائل شویم و فارغ از رنگ و نژاد و قومیت و جنسیت شرایط مناسب را ایجاد کنیم.

ایرانی، خواستار پرداختن کمیسیون اقوام به مسائل اساسی همچون فرصتها و آسیب های موجود در حوزه اقوام استان و گزارش فرمانداران در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اقوام در حوزه شهرستانها شد تا اعضای کمیسیون بتوانند با شناخت بهتری تصمیم گیری کنند.

وی، برگزاری انتخابات پرشور و قانونی و با مشارکت حداکثری را رمز اقتدار نظام دانسته و از آمادگی ستاد انتخابات استان، فرمانداریها و بخشداریها در برگزاری انتخابات خبر داد.

 ایرانی، دفاع از حقوق قانونی همه کاندیداها را وظیفه ستاد انتخابات دانسته و عمل به قانون را سرلوحه اقدامات مجریان و ناظران دانست.

وی بیان کرد: اجازه نخواهیم داد در انتخابات دخالت غیر قانونی صورت گیرد و ستاد امنیت انتخابات استان به دقت مسائل امنیتی، انتخاباتی و پایبندی به اخلاق را توسط همگان رصد خواهد کرد تا خدشه‌ای به انتخابات وارد نشود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha