• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 96020603419
  • منبع : نمایندگی لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

انسانیت‌زدایی از تاکتیک‌های جنگ نرم است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: انسانیت‌زدایی از تاکتیک‌های جنگ نرم بوده و داعش نمونه آن است.

به گزارش ایسنا، دکتر کورش ساکی در نخستین همایش ملی جنگ نرم و پدافند غیرعامل در حوزه سلامت اظهار کرد: جنگ بین حق و باطل ابدی بوده و تمامی ندارد و از ابتدای خلقت تا انتهای آن نیز ادامه دارد. در عرصه‌های مختلف این دشمنی‌ها شکل‌های متفاوتی به خود گرفته و امروز این جدل هوشمندانه بیش می‌رود.امروزه اهریمنان با حربه اندیشه به جنگ با حق ورود پیدا کرده‌اند. اگر نتوانیم این حربه‌های اندیشمندانه را تبیین و شناسایی کنیم شکست خواهیم خورد.

وی یادآور شد: کشور ما همیشه مورد هجمه‌های دشمن و انقلاب‌های رنگی قرار گرفته است. دشمنان اسلام و ما با معرفی داعش به عنوان مسلمانان افراطی، سعی کرده‌اند چهره اسلام را خدشه‌دار کنند. انسانیت‌زدایی از تاکتیک‌های جنگ نرم بوده و داعش نمونه آن است. باید بدانیم اهداف جنگ نرم چیست و دشمنان از چه تاکتیک‌هایی استفاده می‌کنند.

ساکی افزود: اندیشمندان ما در وهله اول این حربه‌ها راشناسایی کنند و در مرحله بعد با پتانسیل‌های خود از جمله دین اسلام با این دشمنان و اهداف آنان بجنگیم.

حجت‌الاسلام مرادیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این همایش با اشاره به رابطه بین جنگ نرم و پدافند غیرعامل اظهار کرد: باید نگاه ما در مسائل فرهنگی، نگاهی همراه با تقویت زیرساخت‌ها باشد. باید شناخت نسبت به مسائل، فرصت‌ها و تهدیدها داشته باشیم و باید در نگاهمان به فرهنگ، پیشگیری و پیش‌درمانی عمل کنیم و نه اینکه به دنبال درمان باشیم.

این مسئول افزود: پدافند غیرعامل در جنگ نرم یعنی زیرساخت‌ها را در بحث فرهنگ آماده کنیم و تهدید و فرصت‌ها را بشناسیم و قبل از اینکه دشمن فتنه‌ای اجرا کند ما آن را سرکوب کنیم. در عرصه درمان باید نگاه ما پیش درمانی در بحث سلامت باشد و از راه پیشگیری وارد شویم. ما به این عرصه ورود پیدا کردیم و در سه محور سلامت اجتماعی، روانی و جسمانی مقالاتی به دبیرخانه نخستین همایش ملی جنگ نرم و بدافند غیر عامل ارسال شد. جمعا ٢٠٠ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد و ٧٠مقاله به مرحله نهایی راه یافت و نهایتا ١٠ مورد برتر انتخاب شد.
 

 پروفسور حاتمی نیز در نخستین همایش ملی جنگ نرم و پدافند غیرعامل در حوزه سلامت اظهار کرد: بیوتوریسم عبارت است از سوءاستفاده از عوامل بیولوژیک به منظور ارعاب و کشتار انسان، از بین بردن کشاورزی مفید و نابود کردن حیوانات مفید تا از این طریق وابستگی سیاسی و اقتصادی ایجاد شود. کشتار انسان‌ها قضیه فتنه‌انگیزی است، زمانی که دشمن جامعه‌ای را به ترس می‌اندازند این ترس و ناامیدی از مرگ اثرگذارتر است. بسیاری از بیماری‌ها در طول تاریخ ناشی از اقدامات بیوتوریسمی بوده که طاعون، ساس و زنگ گندم ازجمله مصداق‌های این اقدام تروریستی است.

وی با اشاره به تعریف بیوتوریست تصریح کرد: کسانی که از شیوه‌های بیوتوریسم استفاده می‌کنند را بیوتوریست می‌گویند که این افراد از طریق عوامل بیماری‌زا علیه انسان‌ها، حیوانات و کشاورزی استفاده می‌کنند.

حاتمی یادآور شد: شیوع سریع تب مالت در کشور نتیجه حملات بیوتوریسم است و بسیاری دیگر از بیماری‌ها نیز نشأت گرفته از این قضیه است و نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد. بیوتوریست‌ها از ویروس‌ها، عوامل بیماری‌زا، سموم حیوانی و گیاهی در جهت اهداف خود استفاده می‌کنند. انتشار جغرافیایی بیماری‌هایی که در یک حمله بیتوریسمی اتفاق می‌افتد بستگی به برنامه‌ریزی بیوتوریست‌ها دارد و سن، جنس، شغل و موقعیت اجتماعی در آنها مصداق ندارد.

وی گفت: عملیات بیوتوریسمی برنامه‌ریزی شده و معمولاً باعث مرگ و میر افراد زیادی می‌شود و این قضیه وجه تفاوت جنگ بیوتوریسم و کلاسیک است.

حاتمی اظهار کرد: بیوتوریسم از گذشته تاکنون وجود داشته و ضربت خوردن امام علی(ع) نمونه‌ای از آن است. کشورهای زیادی در راستای اهداف بیوتوریسم اقدامات زیادی انجام داده‌اند که ژاپن ازجمله این کشورهاست.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha