• یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 96021005804
  • منبع : نمایندگی لرستان

استاندار اعلام کرد:

اختصاص 730 میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل لرستان

اختصاص 730 میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل لرستان

ایسنا/لرستان استاندار لرستان از اختصاص 730 میلیارد ریال خسارت سیل به استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، هوشنگ بازوند در کارگروه آب و کشاورزی شهرستان پلدختر گفت: پروژه‌های آب و کشاورزی پلدختر مطالبه‌ای به حق بوده و باید برای تسریع در ساخت آنها تلاش کنیم.

وی ادامه داد: بین 70 تا 75 درصد مردم پلدختر درگیر کشاورزی هستند و زندگی‌شان از این راه می‌گذرد و به نتیجه رسیدیم که کارگروه ویژه آب و کشاورزی شهرستان پلدختر را تشکیل دهیم. این کارگروه فراتر از شهرستان بوده و مسئولیت اصلی برعهده مدیران استانی است و مدیران شهرستان نیز عضو آن هستند.

بازوند یادآور شد: برخی از این پروژه‌ها بالغ بر 10 سال نیمه‌تمام بوده و باید تعیین تکلیف شوند که از این کارگروه می‌خواهیم با مسائل کارشناسی، پروژه‌ها را بررسی و مشکلات را مشخص کنند تا آنها را برطرف کنیم.

استاندار لرستان از اختصاص 730 میلیارد ریال اعتبارات سیل، خسارت و حوادث به استان خبر داد و افزود: این مبلغ به ما ابلاغ شده و هفته آینده آن را توزیع خواهیم کرد و انتظار داریم کارگروه آب و کشاورزی پلدختر قبل از توزیع این اعتبارات تشکیل شود تا بتوانیم در صورت نیاز درصدی را برای پروژه‌های این شهرستان اختصاص دهیم.

وی اظهار کرد:‌ امسال اعتبارات استانی وضعیت بهتری نسبت به سال‌های قبل دارد و اگر این کارگروه محکم پای کار باشد، قول می‌دهیم خیلی از مشکلات آب و خاک در شهرستان پلدختر رفع شود.

بازوند با اشاره به مجتمع آبرسانی شهدای جنوب پلدختر، تصریح کرد: امروز کار خوبی در حوزه آب روستایی شهرستان پلدختر اجرا شد و 16 روستای جنوب این شهرستان آبرسانی شدند. همچنین هشت روستای این شهرستان از نعمت گاز برخوردار شدند.

استاندار لرستان با انتقاد از وضعیت چهارخطه خرم‌آباد- پلدختر، اضافه کرد: مناقصه 15 کیلومتر از این پروژه اسفند برگزار و پیمانکار مشخص شده اما هنوز کار خاصی انجام نداده است و اگر این شرکت نمی‌تواند کار کند، بگوید تا پروژه به پیمانکاران دیگر واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: با آزادراه خرم‌زال خیلی از شغل‌های حاشیه جاده پلدختر از بین رفت و با تکمیل چهارخطه خرم‌آباد – پلدختر این شغل‌ها برمی‌گردد و باید روند ساخت این پروژه تسریع شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha