• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96021206876
  • منبع : نمایندگی قم

رئیس مجلس:

قراردادهای موقت برای جامعه کارگری اضطراب ایجاد می‌کند

قراردادهای موقت برای جامعه کارگری اضطراب ایجاد می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: قراردادهای موقت برای جامعه کارگری اضطراب ایجاد می کند از این رو باید به این نوع قراردادها رسیدگی و مشکلات آن حل شود.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی دوشنبه شب در همایش بزرگ روز کارگر و تجلیل از فرهیختگان جامعه کار و تلاش  افزود: دغدغه های جامعه کارگری در خصوص قراردادهای موقت باید با ارائه لایحه ای ساماندهی گردد.

وی در مورد وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد: اگر چه سختی هایی وجود دارد اما نگاه کلی من به مسائل اقتصادی مثبت است و به نظر می رسد که دوره های سختی را پشت سر گذاشتیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای مهم در جامعه کارگری ارتقای زیرساختهای تولید و رفع مشکلات آن است در این راستا باید از واردات کالاهایی که در داخل کشور مشابه آنها تولید می شود، جلوگیری شود تا بتوان در تولید داخلی به موفقیت دست یافت.

وی اظهار کرد: یکی از اولویت های مهم استان قم که در سفرهای استانی مورد ارزیابی قرار گرفته است راه اندازی کارخانه های غیرفعال است، در این زمینه با توجه به سرمایه گذاری هایی که در این کارخانجات انجام گرفته باید توجه ویژه ای به راه اندازی این کارخانجات صورت بگیرد چرا که خوابیدن صنایع به زیان کشور است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از آسیب های جدی را قاچاق کالا دانست و یادآور شد: باید واردات برخی از کالاهای خارجی که در داخل تولید می شود، ممنوع شود ضمن اینکه لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز باید در راستای مبارزه با قاچاق مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: میزان واردات کالای قاچاق به کشور حدود 25 میلیارد دلار بود که با تلاش های انجام شده از سوی ستاد مبارزه با قاچاق، این میزان به 15 هزار میلیارد دلار و در شرایط فعلی به 12 تا 13 هزار میلیارد دلار کاهش یافته است.

لاریجانی اظهار کرد: هرچند تلاش های خوبی در مبارزه با قاچاق صورت گرفته اما همچنان میزان کالاهای قاچاق بالاست البته روند نزولی واردات کالای قاچاق آغاز شده است. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران است، گفت: این سازمان متعلق به دولت نمی باشد و گرفتن منابع مالی از سازمان تامین اجتماعی توسط دولت جایز نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال های گذشته 120 هزار میلیارد تومان از منابع سازمان تامین اجتماعی به دولت داده شده است هرچند سازمان برنامه و بودجه می گوید این مبلغ پایین است.

وی گفت: به هر حال سوال این جاست که چرا دولت ها باید از سازمان تامین اجتماعی پول بگیرند. از سوی دیگر در برنامه ششم توسعه نیز مشخص شده تا از محل چه منابعی بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تسویه شود.

لاریجانی اظهار کرد: در بودجه سال 96 حدود 6 هزار میلیارد تومان بابت بدهی ها، دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرد در این باره باید روند تسویه در آینده ارزیابی و پیگیری شود چرا که موضوعات  در این حوزه به موضوع آینده کارگران مرتبط است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha