• دوشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۲:۱۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 96022415630
  • خبرنگار : 71491

/انتظارات جامعه علمی و دانشگاهی از دولت آینده/

لزوم توجه دولت آینده به کیفیت علمی دانشگاه‌های غیردولتی

لزوم توجه دولت آینده به کیفیت علمی دانشگاه‌های غیردولتی

رییس دانشگاه خوارزمی با تاکید بر لزوم توجه دولت آینده به سطح علمی دانشگاه‌های غیردولتی در کنار سایر دانشگاه‌ها گفت: اینکه به چند دانشگاه دولتی بسنده کنیم کافی نیست و باید توجه داشته باشیم هزینه بالایی در سال‌های زیاد صرف دانشجویان می‌شود و زمانی که دانشجویان وارد کار اجرایی می‌شوند مشخص می‌شود از نظر علمی در حد کار اجرایی نیستند.

محمد علی سبحان‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه جامعه دانشگاهی از دولت آینده ارتقای کیفی دانشگاه از نظر تحصیل را مطالبه می‌کند گفت: متاسفانه به جز چند دانشگاه معتبر کشور که از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند، دیگر دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های غیر دولتی سطح کیفی علمی بسیار پایینی دارند و بدون توجه به اینکه دانشجو به ارتقاء علمی کافی رسیده یا خیر، فقط مدرک تحصیلی صادر می‌کنند.

سبحان‌اللهی ادامه داد: دانشجویان در دانشگاه‌ها با صرف هزینه‌های زیاد 4 تا 7 سال درس می‌خوانند بدون اینکه از لحاظ علمی استانداردهای کافی را به دست بیاورند و ما توقع داریم هر دولتی که می‌آید توجه کامل به ارتقاء علمی دانشجویان داشته باشد.

 عدم شرکت در انتخابات خطر بزرگی است و باید مردم متوجه این خطر باشند

رییس دانشگاه خوارزمی خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر دانشجو را در دانشگاه‌ها پذیرش می‌کنند و در کار اجرایی و هم زمان با آموختن علم دانشجویان را در کار اجرایی نیز به کار می گیرند و لازم است این کار باید به صورت تلفیقی درایران نیز انجام شود.

وی با اشاره به لزوم شرکت مردم در انتخابات تاکید کرد: مردم باید در انتخابات پیش‌رو شرکت کنند چرا که وظیفه هر انسانی است که در تعیین سرنوشت کشور خود سهیم باشد. 

وی ادامه داد: اینکه مردم نخواهند در انتخابات شرکت کنند نشان دهنده این است که به مسئولین اعتماد ندارند و با نگاه به گذشته می‌گویند شرکت کردن یا عدم شرکت ما در انتخابات اثر بخشی ندارد و این مساله برای کشور یک ضایعه است.

سبحان‌اللهی گفت: اما مردم باید بدانند عدم شرکت در انتخابات خطر بزرگی است و امیدواریم مردم متوجه این خطر باشند و ان‌شاءالله چنین نباشد که در انتخابات شرکت نکنند.

وی افزود: مردم ما در زمان‌های مختلف نشان داده‌اند برای این کشور تلاش می‌کنند، شهید و جانباز داده‌اند، لذا باید بدانند عدم مشارکت در انتخابات جایگاه ملی کشور ما را کمرنگ می‌کند.

رییس دانشگاه خوارزمی در پایان افزود: در روزهای گذشته مقام معظم رهبری اشاره کردند که اگر می‌خواهید ایران قدرتمند باقی بماند باید در انتخابات شرکت کنید و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری مردم باید چه موافق کاندیدایی هستند و چه مخالف، در انتخابات شرکت کنند و رای و نظر خود را به صندوق بیندازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha