• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 96030301824
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

مردم اقلیم کردستان عراق محصولات بی کیفیت را خریداری نکنند

مردم اقلیم کردستان عراق محصولات بی کیفیت را خریداری نکنند

ایسنا/کردستان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ما انتظار نداریم هر محصول تولیدی با هر کیفیت و قیمتی از سوی مردم کردستان عراق خریداری شود.

به گزارش ایسنا، محمد دره وزمی، امروز چهارشنبه (3 خرداد) در همایش تجاری اتاق‌های بازرگانی سنندج - اربیل با اشاره به اینکه چنین همایش‌هایی فرصت ارزشمندی برای تعامل هرچه بیشتر مابین اعضای اتاق بازرگانی کردستان ایران و کردستان عراق است، اظهارکرد: در این همایش‌ها می‌توان در راستای بهبود بیشتر روابط تجاری و بارزگانی دو طرف بهره گرفت که متاسفانه تاکنون استفاده مطلوبی از پتانسیل‌ها در این دو منطقه نشده است و باید در این مورد بیشتر تلاش کرد .  

وی با اشاره به اینکه کردستان ایران محصولات و تولیدات ارزشمندی در بخش‌های مختلف معدن، صنعت و کشاورزی دارد، افزود: در بحث تجارت دو طرفه حق دو طرف در مبادلات تجاری و بازرگانی باید رعایت شود که بی شک ما انتظار نداریم هر محصول تولیدی با هر کیفیت و قیمتی از سوی مردم کردستان عراق خریداری شود .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه متاسفانه هنوز ارتباط تجاری خوبی با اقلیم کردستان نداشته‌ایم، ذکر کرد: حوزه بازرگانی و تجاری عرصه رقابت است و اگر کردستان ایران می‌خواهد در این رقابت پیروز باشد و کالاهای ایرانی را جایگزین کالای خارجی در اقلیم شود باید محصولی با کیفیت در بازارهای اقلیم ارائه بدهیم .

دره وزمی در ادامه با اشاره به اینکه ما از اعضای اتاق بازرگانی اربیل انتظار داریم تجار و بازرگانان ما را در خصوص نیازهای مردم خود آگاه و آنها را راهنمایی کنند، بیان کرد:  انتطار داریم در شرایطی که محصولات ما از همه لحاظ با محصولات دیگر کشورها در بازار اربیل برابری می‌کند خرید کالای ما در اولویت قرار داده شود .

وی در پایان با بیان این مهم که سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان به نمایندگی از دولت ایران آمادگی خود را برای همکاری و کمک به مقوله تجارت بین دو طرف اعلام می‌کند، یادآور کرد: ما در حوزه گردشگری و معدن دارای پتانسیل‌های فراوانی برای سرمایه گذاری هستیم و مشوق‌هایی هم برای سرمایه گذاران خارجی در این راستا در نظر گرفته‌ایم.


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha