• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96030301969
  • منبع : نمایندگی خوزستان

فرمانده سپاه خوزستان: آمادگی نظامی کشور حداکثری است

فرمانده سپاه خوزستان: آمادگی نظامی کشور حداکثری است

ایسنا/خوزستان فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: امروزه نیروهای مسلح به لحاظ آمادگی تجهیزاتی و آمادگی‌های جسمی، بدنی و رزم در حد مطلوبی هستند و برابر ارزیابی‌هایی که توسط ستاد کل نیروهای مسلح صورت می‌گیرد، یگان‌های مستقر در جنوب از یگان‌های برتر و دارای آمادگی بالا محسوب و معرفی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، سردار حسن شاهوارپور در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان که به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر، صبح امروز (سوم خردادماه) در محل ستاد سپاه ولی‌عصر(عج) اهواز برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر از دست متجاوزان بعثی اظهار کرد: رزمندگان آن دوران با آزاد کرن خرمشهر عزیز و عظیم توانستند برگ زرینی را در انقلاب اسلامی ثبت کنند.

وی به عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر طی آن عملیات اشاره کرد و گفت: رزمندگان و نیروهای مسلح ما باید از رزمندگان آن دوران درس فرا گیرند و همواره با به یاد داشتن آن عملیات، آن را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان افزود: یکی از مسایل بسیار مهم در عملیات آزادسازی خرمشهر وحدت فرماندهی بود و امام (ره) نیز به عنوان محور فرماندهی نیروهای مسلح، در این عملیات فرمان صادر می‌کرد.

وی تاکید کرد: وحدت نیروهای مسلح اعم از ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج مردمی، نیروهای ژاندارمری و نیروهای جهاد سازندگی در کنار پشتیبانی‌های مردم به عنوان پشتوانه اصلی این عملیات، از موضوعاتی هستند که امروز نیز باید در سرلوحه کار ما قرار گیرد.

شاهوارپور ادامه داد: از جمله اقدامات دیگری که امروزه ما باید به عنوان تجربه‌ای گران‌بها آن را برای نیروهای مسلح داشته باشیم، اقدامات ویژه و خارق‌العاده‌ای است که رزمندگان در این عملیات انجام دادند که از جمله آن می‌توان به عبور از رودخانه کارون اشاره کرد که به جسارت خاصی نیاز داشت. فتح خرمشهر نیز دیگر تجربه گران‌بهایی است که به همراه تاکتیک‌ها و تکنیک‌های به کار رفته در عملیات می‌تواند برای رزمندگان اسلام بسیار مفید واقع شود.

وی عنوان کرد: در مجموع، موضوع فتح خرمشهر در طول تاریخ جمهوری اسلامی به عنوان اقدامی بسیار مهم برای مردم و رزمندگان ما ثبت شده است و این موضوع را همواره باید در ذهن داشته باشیم و یاد شهدا و دلاورمردی‌های جانبازان، آزادگان، ایثارگران و همه کسانی را که توانستند این حماسه عظیم را به ملت ایران تقدیم کنند، گرامی بداریم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در خصوص آمادگی نیروهای مسلح و اشراف نظامی استان نیز گفت: خوشبختانه با درایت مقام معظم رهبری در هدایت نیروهای مسلح و با استفاده از ذهن‌های خلاق و جوانی که در نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش وجود دارد، آمادگی ما در کشور به میزان حداکثری است و ما نیز به صورت مداوم میزان آمادگی‌ها را آزمایش و رصد می‌کنیم و امروزه نیروهای مسلح به لحاظ آمادگی تجهیزاتی و آمادگی‌های جسمی، بدنی و رزم در حد مطلوبی هستند و برابر ارزیابی‌هایی که توسط ستاد کل نیروهای مسلح صورت می‌گیرد، یگان‌های مستقر در جنوب از یگان‌های برتر و دارای آمادگی بالا محسوب و معرفی شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha