• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 96030302129
  • منبع : نمایندگی مرکزی

استاندار مرکزی:

بدترین روش کشورداری طولانی کردن صف مستمری‌بگیران است

بدترین روش کشورداری طولانی کردن صف مستمری‌بگیران است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی با بیان اینکه بدترین روش در کشورداری این است که صف مستمری‌بگیران کشور را طولانی کنیم و فرهنگ کار و تلاش از جامعه رخت بربندد، گفت: باید مسئله فقر و محرومیت را با اجرای برنامه‌های رفاهی حل کرده و اشتغال و رفاه روستاییان را با جدیت دنبال کنیم.

به گزارش ایسنا، محمود زمانی‌قمی در 48مین جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در استانداری مرکزی بر لزوم تلاش در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی در حوزه تولید و اشتغال تاکید کرد و گفت: خوشبختانه روز گذشته در مجلس شورای اسلامی لایحه برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی جهت ایجاد اشتغال روستایی به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: این مصوبه از حدود دو سال پیش توسط دولت پیگیری‌ می‌شده است و از طریق مجلس اقدام شد.

استاندار مرکزی گفت: مسئله اشتغال و بیکاری بویژه در بین طبقه محروم و روستائیان موضوعی است که بهانه بهره‌برداری‌های برخی افراد شده و در شرایط خاص با وعده‌های نادرست و ناپسند در این خصوص از قشر ضعیف سربازگیری می‌شود؛ باید حتما این مسیر را به روی افرادی که می‌خواهند سوءاستفاده کنند، ببندیم.

وی در ادامه اظهار کرد: بدترین روش در کشورداری این است که صف مستمری‌بگیران کشور را طولانی کنیم و فرهنگ کار و تلاش از جامعه رخت بربندد. این روش خدمت به کشور محسوب نمی‌شود چراکه زدودن فرهنگ کار و تلاش مصداق سوق دادن کشور به پرتگاه است در حالی که باید فرهنگ کار و تلاش و اشتغالزایی را هرچه بیشتر به مردم آموزش دهیم و مسیرهای سوءاستفاده را ببندیم.

وی افزود: همه مدیران موظفند تکالیف ستاد اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنند و اگر دستگاهی قادر به این کار نیست، مسئولیتش را ترک کند. قرار نیست در این دولت باشیم، اما نسبت به سیاست‌های آن بی‌اعتنا باشیم از این رو باید هرچه زودتر برنامه‌های راهبری اقتصاد مقاومتی در هر دستگاه آماده و ارائه شود.

زمانی قمی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به نزدیک شدن به ماه رمضان گفت: باید نسبت به فعالیت واحدهای نانوایی و اغذیه‌فروشی تصمیم‌گیری شود. اگر قرار است در ماه مبارک رمضان اغذیه‌فروشی باز باشد، باید در نقاط خاصی از شهر همچون ورودی‌های شهر که محل عبور مسافران است، فعالیت کند نه در داخل شهر و در ساعات روز.

وی با تاکید بر حفظ حرمت ماه رمضان، افزود: به این واجب شرعی باید همانند قانون احترام گذاشته شود و نسبت به آن حساس باشیم. متاسفانه در موارد مشابه فعالیت نانوایان در هنگام صبح که سال گذشته مشاهده شد، دستگاه‌ها رسیدگی به این مهم را بر دوش یکدیگر می‌گذاشتند. امسال شخصا از واحدهای نانوایی بازرسی خواهم کرد. نباید دستورات دین اسلام مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

افطاری‌ها به سمت اطعام نیازمندان سوق داده شود

استاندار مرکزی بیان کرد: افطاری‌ها در ماه رمضان باید حتما به سمت اطعام نیازمندان سوق داده شود، همچنین به هیچ وجه نباید از اعتبارات دولتی افطاری داده شود.

وی در ادامه یکی از وقایع مهم در خردادماه را سالگرد رحلت امام راحل عنوان کرد و افزود: مراسم یادبود این امام راحل باید در استان مرکزی و بخصوص شهر خمین به عنوان زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی هرچه پرشورتر برگزار شود. به دلیل تقارن این روز با ماه رمضان اعزام زائران به مرقد ایشان باید از شعاع 150 کیلومتری مرقد صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: در حوزه دین باید چهره رحمانی و واقعی آن را بشناسیم، باید با حوصله و منطق به مردم تفهیم کنیم که اگر کسی دروغ گفت بویی از دیانت نبرده است و صلاحیت هیچ چیزی را ندارد.

زمانی قمی اظهار کرد: گفتمان دین باید نرم، مبین و جاذبه دار باشد به گونه‌ای که در حوزه دین بیمه شویم و جامعه فرد ریاکار را شناخته و ریاکار از مسئولیت کنار گذاشته شود. باید تکلیف خود را با دین مشخص کنیم.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز در این جلسه ضمن تشریح بسته‌های ابلاغی رونق و تولید ستاد اقتصاد مقاومتی به استان‌ها بیان کرد: سال گذشته در 7500 واحد تولیدی رونق تولید را شاهد شدیم و امسال نیز رونق در 10هزار واحد مشکل دار در برنامه اقتصاد مقاومتی قرار خواهد گرفت.

رقیه یادگاری گفت: همچنین در برنامه اجرایی است که 6هزار طرح‌ صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالاتر از 60درصد تا پایان سال جاری به اتمام برسند و بهره‌برداری شوند.

وی برخی از این فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی را در حوزه‌های اکتشاف و معادن، زیرساخت‌های فاضلاب، خوشه های صنعتی، سرمایه‌گذاری در صنایع بزرگ و کلیدی صادرات‌گرا، برنامه اصلاح شبکه‌های توزیع، ساماندهی صنوف فاقد پروانه، حمایت از بنگاه‌های خارجی برای جذب توسعه و تکنولوژی و... برشمرد.

رشد 80 درصدی صادرات در دو ماه ابتدای سال جاری

به گزارش ایسنا، مدیرکل گمرکات استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: در حوزه صادرات در دو ماه ابتدای سال جاری تا 140 میلیون دلار صادرات با 80 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهد شدیم که از این لحاظ سال خوبی را شروع کردیم.

مهدی میراشرفی بیان کرد: در زمینه واردات که عمدتا واردات ماشین‌آلات خطوط تولیدی است با 53 میلیون دلار و 50 درصد رشد نسبت به مدت مشابه روبرو شدیم.

وی با اشاره به تعدادی شاخص‌های بین‌المللی در این حوزه ادامه داد: ما در سال‌های 92 تا 95 در شاخص نوآوری از رتبه 113 به رتبه 78 ارتقا پیدا کردیم، همچنین در سهولت کسب و کار از رتبه 152 به 20، در حوزه ریسک اعتباری تجاری از رتبه 82 به 54، در آزادی اقتصادی از 173 به 155، در عملکرد لجستیک از 112 به 96 رتبه، در کارآفرینی و توسعه از 100 به 85، در کیفیت زندگی از 66 به 52 و در حقوق مالکیت از 111 به 101 ارتقا پیدا کرده‌ایم.

میراشرفی بیان کرد: اما در مجموع از 13 شاخص اقتصادی در 11 شاخص جایگاه مان بین 10 تا 35 رتبه در دنیا ارتقا پیدا کرده است و در دو شاخص دولت الکترونیک و رقابت‌پذیری بین 6 تا 8 رتبه تنزل داشتیم.

سرریز 21 سد خاکی در فراهان

به گزارش ایسنا، فرماندار فراهان نیز گفت: 700 منبع آبی در شهرستان فراهان وجود دارد که با برنامه ریزی صحیح ظرف یک تا دو سال می‌توان تولیدات کشاورزی را از 600 تن به سه هزار تن افزایش داد.

احمد سجادی گفت: 21 سد خاکی در فراهان وجود دارد که همگی امسال سرریز کرده‌اند که دستورالعمل مشخصی برای بهره‌برداری از آنها نداریم.

میرزاخانی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان نیز گفت: سرمایه‌گذاری داخلی متولی خاصی ندارد و موارد سرمایه خارجی نیز همراه با مشکلاتی است که مقرر است ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری تا پایان خردادماه عملیاتی و به استان‌ها نیز پنجره واحد اختصاص داده شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مقرر شد مدیران اجرایی برنامه‌های خود در حوزه اقتصاد مقاومتی را تا اواسط خردادماه 96 و نیز برنامه‌های اشتغال روستایی و محرومیت‌زدایی در حوزه مذبور را آماده و ارائه دهند.   

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha