• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 96030302134
  • خبرنگار : 71575

"لیگ ادامه داشت استقلال به پرسپولیس می‌رسید"

ساعدی: استقلال نتیجه گرفته، تغییر اشتباه است/ هیات مدیره فقط ترمیم شود

ساعدی: استقلال نتیجه گرفته، تغییر اشتباه است/ هیات مدیره فقط ترمیم شود

قائم مقام و سخنگوی سابق باشگاه استقلال تهران می‌گوید که استقلال با کادر فنی و هیات مدیره کنونی‌اش - علیرغم همه مشکلات - نتیجه گرفته و دست زدن به این ترکیب موفق اشتباه است. او ترمیم هیات مدیره برای تداوم موفقیت‌ها را راهکار اصولی‌تری می‌داند.

هاشم ساعدی در گفت وگو با ایسنا درباره عملکرد استقلال در فصل گذشته لیگ برتر اظهار کرد: استقلال در ابتدای فصل تمرین‌های زیادی داشت. هم نفرات زیادی تغییر کردند و هم اهداف این تیم تغییرات خاصی کرد. درست است که در ابتدای فصل نتایج خوبی گرفته نشد اما معتقدم این روند طبیعی بوده است،  زیرا عادت کردن به این تمرین‌ها زمان می‌برد. مدیریت و کادر فنی صبوری کردند، هواداران حمایت کردند و بازیکنان اعتماد به نفس خود را به دست آوردند و توانستند روند نتایج را تغییر دهند.

وی ادامه داد: جوانان استقلال به کار این تیم آمدند و با استفاده از سابقه بازیکنان باتجربه این تیم، توانستند روند خوبی را در پیش بگیرند و نتایجی درخور هواداران آبی‌پوش کسب کنند. استقلال توانست در لیگ برتر نایب قهرمان شود اما معتقدم اگر لیگ بیشتر ادامه پیدا می‌کرد این تیم می‌توانست فاصله‌اش را با پرسپولیس کمتر کند. هرچند معتقدم استقلال در جام حذفی هم با بداقبالی حذف شد اما به یاری خدا در آسیا شانس زیادی برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی دارد.

قائم مقام و سخنگوی سابق باشگاه استقلال تهران افزود: باید هم از مدیریت و کادر فنی و هم از هواداران تشکر کرد زیرا با شکیبایی خود باعث اعتماد به نفس بازیکنان شدند و  همین موجب شد تا استقلال به خودش بیاید و عملکردی درخور نام استقلال داشته باشد.

ساعدی هم‌چنین درباره تغییرات مدیریتی در باشگاه استقلال اظهار کرد: وقتی تیم خوب نتیجه گرفته، تغییر اشتباه است. هواداران راضی هستند و همین کافی است زیرا هدف هر کسی که برای استقلال کار می‌کند باید همین باشد. عقل و منطق می‌گوید که دست به تغییر نزنیم زیرا اکنون مدیریت و کادر فنی استقلال با هم هماهنگ شده‌اند. به اعتقاد من "افتخاری" باید حفظ شود و تنها دو تغییر کوچک باید در این تیم صورت بگیرد. نخست جایگزین زنده یاد منصور پورحیدری مشخص شود و دوم اضافه کردن یک فرد اقتصادی - فوتبالی به جای آقای جهانیان که استعفا داده است.

وی افزود: به نظرم باید با همت وزیر ورزش و آقای داورزنی، کادر مدیریت استقلال حفظ خواهد شد، همین دو تغییر یاد شده کافی است. در کادر مدیریت نیز باید افرادی به روی کار بیایند که کار اقتصادی بلد باشند. کار شرکت داری و بنگاهی کرده باشند و بتوانند منابع مالی برای استقلال تامین کنند. وجود یک فرد فوتبالی برای هیات رییسه این تیم کافی است زیرا عملکرد فنی به کادر فنی برمی‌گردد و باشگاه‌های ایرانی نظیر استقلال نیازمند افرادی هستند که بتوانند منابع مالی کسب کنند و کار اقتصادی انجام دهند.

سخنگوی و قائم مقام سابق باشگاه استقلال درباره محرومیت استقلال از پنجره نقل و انتقالاتی زمستان گذشته افزود: در آن لحظه نمی‌توان گفت این اتفاق خوب بود یا بد. زمانی که این خبر اعلام شد، همه جهت بد آن را دیدند اما این محرومیت آن رویش را به استقلال نشان داد و باعث شد کادر فنی با استفاده از جوانانی که در اختیار داشت، بهترین نتایج را کسب کند. این اتفاق می‌توانست بد باشد اما باید تبعات آن را می‌دیدیم. تبعاتی که برای استقلال مثبت بود و توانست امتیازهای خوبی را برای این تیم به ارمغان بیاورد. خوشحالم که خوش‌شانسی نصیب استقلال شد و این محرومیت باعث شد جوانان این تیم خود را نشان دهند.

ساعدی درباره لژیونر شدن بازیکنان این تیم نیز افزود: به نظرم اگر پیشنهادات خوبی هست باشگاه باید اجازه انتقال آن‌ها به باشگاه‌های اروپایی را بدهد و نباید مانع از پیشرفت آن‌ها شود. تیم‌هایی مانند استقلال باید سکویی برای پرتاب بازیکنان خوب ایرانی به تیم‌های بزرگ شوند و اینکه مانع از انتقال این بازیکنان به اروپا شوند کار شایسته‌ای نیست. باید بتوانند چنین بازیکنان خوبی را پرورش دهند و سپس از منافع مالی این انتقال‌ها استفاده کنند.

قائم مقام و سخنگوی سابق باشگاه استقلال تهران در پایان درباره آکادمی باشگاه‌های ایرانی اظهار کرد: من اگر سمتی در سازمان لیگ و یا فدراسیون داشتم، نمی‌گذاشتم هیچ تیمی در لیگ برتر و لیگ‌های پایین‌تر شرکت کند مگر آنکه در رده‌های پایه نیز فعالیت داشته باشد. اگر حتی در یک رده هم فعالیت نداشت، حق شرکت به این تیم در لیگ‌های بالاتر را نمی‌دادم. استفاده از آکادمی باید در فوتبال ایران جا بیفتد زیرا پرورش استعدادها می‌تواند علاوه بر گرفتن نتایج خوب، به کسب منابع مالی نیز کمک کند. به نظرم باید هیات مدیره مبلغی از انتقال بازیکنان به اروپا را به ایجاد چنین آکادمی‌هایی اختصاص دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha