• چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96031006120
  • خبرنگار : 71491

مقابل ساختمان وزارت بهداشت صورت گرفت؛

تجمع فارغ‌التحصیلان علوم آزمایشگاهی در حمایت از آیین‌نامه وزارت بهداشت

تجمع فارغ‌التحصیلان علوم آزمایشگاهی در حمایت از آیین‌نامه وزارت بهداشت

جمعی از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان علوم آزمایشگاهی در حمایت از مصوبه مجلس و ابلاغیه وزارت بهداشت در مقابل این وزارتخانه تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، جمعی از  فارغ‌التحصیلان و دانشجویان علوم آزمایشگاهی در حمایت از مصوبه مجلس و ابلاغیه وزارت بهداشت در مقابل این وزارتخانه تجمع کردند.

این تجمع در دفاع و حمایت از  آیین‌نامه‌ای در وزارت بهداشت در راستای اجرای قانون "امور دارویی و آزمایشگاهی" مصوب سال 67 مجلس شورای اسلامی صورت گرفت و تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی با مضمون تشکر از وزیر بهداشت برای امضای این آیین‌نامه در دست داشتند.

گفتنی است، پیش از این جمعی از متخصصین پاتولوژی در اعتراض به این آیین‌نامه وزارت بهداشت در مقابل سازمان نظام پزشکی و نهاد ریاست جمهوری تجمع کرده بودند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۳:۳۶

مشخص نیست چرا این خبرگزاری (فارس) تجمع پاتولوژیست ها رو بیش از 100 تن اعلام میکند ولی تجمع امروز علوم آزمایشگاهی رو که حدودا 200 تا 300 تن بود رو اشاره نمی کنه!! لطفا در اعلام خبر عدالت را برقرار کنید

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۳:۴۶

من کارمند آزمایشگاه بودم و الان فارغ التحصیل دکترای تخصصی باکتری شناسی هستم. خودتون قضاوت کنید که من با چهار سال کارشناسی علوم آزمایشگاهی، سه سال کارشناسی ارشد و پنج سال دکترای تخصصی باکتری شناسی پزشکی که با هم میشه ۱۲ سال (به حز دو سال دوره تکمیلی!) حق ندارم مسولیت فنی ازمایشکاه را داشته باشم؟ من که در دو سال اول کارشناسی تمام دروس علوم پایه پزشکی اعم از اناتومی داروشناسی پاتولوژی و انگل و قارچ و باکتری و غیره را گذارندم که فقط چند واحد اناتومی کمتر از پزشکی داره، و در دوسال دوم تمام مباحث مربوط به مدیرت و کنترل کیفیت و غیره را گذارندم و در هشت سال بعد به صورت تخصصی در یکی از رشته های ازمایشگاه دکترا گرفتم حق مسولیت فنی ندارم؟ اقای پاتولوژیست خداوکیلی به جز واحد ها و بخش سرجیکال پاتولوژی که هیچکس ادعایی در مورد اون نداره، قدمی توی ازمایشگاه های بیوشیمی و باکتری و انگل و قارچ شناسی گذاشتی؟ خداوکیلی اگر اعضای خانواده خودت نیاز به ازمایش باکتری شناسی خون یا ادرار یا مایعات بدن داشته باشن نتیجه کار من را قبول داری یا یه پاتولوژیست رو؟ مردم عزیز شما غیر ممکنه تا حالا آزمایشگاه نرفته باشد چه برای خود چه برای خانواده، تا حالا چند بار دیدید که دکتر آزمایشگاه شما را صدا کنه و برای آزمایش توضیحی به شما بده تا در جواب ازمایش توضیحی ذکر کنه؟ بله نوشتن کامنت و راهنمایی پزشکان در ازمایش های پاتولوژی هست ولی ما بر خلاف شما ظرفیت خودمون رو میدونیم و در مورد فیلد و تخصص خودمون ادعا داریم

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۳:۴۷

ممنون از وزیر محترم بهداشت که قانون را اجرا کردند.

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۳:۵۰

قطعا آزمایشگاه مال آزمایشگاهی‌هاست. 17 سال تحصیل در مقاطع مختلف که همگی از رشته های آزمایشگاهی هست خود بهترین دلیل برای این امر است و قطعا باعث ارتقای سطح خدمات تشخیص آزمایشگاهی خواهد شد.

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۰۷

: خوانندگان عزیز خود قضاوت کنند. چطور امکان داره یه پاتولوژیست پس از یک دوره چهارساله ( دو سال اناتومیکال و فقط دوسال کلنیکال) توانایی این رو داشته باشه که مسئولیت کل ازمایشگاه از قبیل پاتولوژی و بخشهای تخصصی ازمایشگاه( شامل ایمنی شناسی، بیوشیمی، هماتولوژی، میکروب شناسی و ...) رو کسب کنه ولی یه متخصص ازمایشگاه(PhD ) پس از یک دوره دوسال کاردانی، دوسال کارشناسی آزمایشگاه و سه سال ارشد تخصصی و پنج سال دکترای تخصصی ( انهم فقط در یک رشته تخصصی ) نمیتونه ازمایشگاه داشته باشه. اگر کمی منصف و بدور از صنف و منطقی قضاوت کنند به هیچ وجه به خودشون اجازه نمیدن که پا توی ازمایشگاه بذارن تا اینکه بیان اعتراض کنن. برادر اینجا منطق یا حق بیمار حاکم نیست فقط پول و کسب درامد نجومیه که میتونه دوستان پاتولوژیست رو اینقدر سینه چاک آزمایشگاه و بیمار جلوه بده. به امید روزی که حق به حقدار برسه. وسلام

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۴:۲۰

با سلام اين روزها متاسفانه شاهد هجمه ي عظيمي از بي احترامي ها و توهين ها نسبت به جامعه تلاشگر ازمايشگاه از سوي تعداد اندكي از همكاران پاتولوژيست هستيم اما بايد به اين دوستان عرض كرد كه ايا زماني كه شما از مقطع عمومي خود فارغ التحصيل شديد اصول اوليه و مفاهيم ساده ازمايشگاهي را مي دانستيد؟!؟ ايا خود شما همكاران پاتولوژيست اصول ازمايشگاهي را از كاركنان تلاشگر ازمايشكاه ياد نگرفتيد؟!؟ايا نه تنها پاتولوژيست ها بلكه تمامي پزشكان، علوم پايه را از اساتيد تلاشگري كه اكثر ان ها در يكي از رشته هاي ازمايشگاه درس خوانده اند،فرانگرفتيد؟!؟ اي كاش اخلاقيات را در نظر ميگرفتيد و جواب اساتيد خود را كه هيچ خواسته اي جز اجراي قانون ندارند اينگونه نميداديد تنها خواسته ما اجراي قانون است كه باعث واگذاري ازمايشگاه هاي تشخيص طبي به مالكان حقيقي و لايقان شايسته ي ان يعني جامعه ازمايشگاهي مي باشد با تشكر