• پنجشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۸:۱۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 96031810166
  • منبع : نمایندگی کردستان

ورود 676 دستگاه تراکتور به ناوگان ادوات کشاورزی کردستان

ورود 676 دستگاه تراکتور به ناوگان ادوات کشاورزی کردستان

ایسنا/کردستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با ورود 676 دستگاه تراکتور به ادوات کشاورزی استان در راستای کشاورزی حفاظتی و کاهش مصرف سوخت و حفظ بقایا در خاک و انجام آموزش‌های لازم از سوی اداره امور فنآوری‌های مکانیزه، می‌توان افق قابل قبولی را ترسیم کرد.

به گزارش  ایسنا، محمد فرید سپری در جلسه ستاد برداشت غلات استان کردستان اظهار کرد: در راستای معاینه فنی کمباین‌های برداشت غلات در جهت کاهش افت و ریزش، باید از ظرفیت کارشناسی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استفاده کرد.

وی افزود: در بحث معاینه فنی کمباین‌ها، کارشناسان نظام مهندسی می‌توانند با ورود به انجام مراحل این مهم در راستای کاهش هزینه‌ها اقدامات اساسی انجام دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سال گذشته سطح برداشت استان توسط  یک هزار و ۷۵۴ دستگاه کمباین انجام شد که از این تعداد  یک هزار و هفت کمباین بومی و مابقی مهاجر بودند و ۱۳۲دروگر برداشت از سطح را انجام دادند.

وی در ادامه عنوان کرد: سرمای شدید آبان‌ماه باعث شد ۵۰ درصد از اراضی، جوانه نزده و یا جوانه زیرخاک باشد که در ادامه سرماهای شدید سبب بد سبزی شد. از طرفی کاهش دما در اسفند و فروردین و بعد از آن باعث عقب افتادن رشد گندم در اکثر مناطق شد.

سپری با اشاره به پیش بینی برداشت 650 هزار تُن گندم، افزود: برای 33 هزار و ۷۱۷ هکتار اراضی آبی و ۴۹۹ هزار هکتار گندم دیم در مجموع ۵۳۳ هزار و ۴۴۶ هکتار سطح پیش بینی شده برای برداشت گندم است. همچنین ۲۶ هزار هکتار سطح زیرکشت جو در استان وجود دارد.

وی تاکید کرد: برای  یک هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباین 11 تا 12 میلیون لیتر سوخت نفت گاز پیش بینی شده که در سال‌جاری سهم بخش کشاورزی در مقایسه با سال گذشته از رشد خوبی برخوردار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان همچنین افزود: نرخ برداشت‌ها توافقی است اما باید نرخ قطعی تعیین و مشخص و منافع کمباین داران و کشاورزان به انصاف رعایت شود.

وی گفت: با ورود 676 دستگاه تراکتور به ادوات کشاورزی استان در راستای کشاورزی حفاظتی و کاهش مصرف سوخت و حفظ بقایا در خاک و انجام آموزش‌های لازم از سوی اداره امور فنآوری‌های مکانیزه، می‌توان افق قابل قبولی را ترسیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha