• شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96032715426
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

تبلیغات انتخابات آسیب شناسی شود

تبلیغات انتخابات آسیب شناسی شود

ایسنا/اصفهان یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هزینه‌های هنگفتی توسط برخی از کاندیدا و ائتلاف‌ها، صرف تخریب و دادن وعده‌های پوچ و دروغ (که در حیطه اختیارات شوراها و شهرداری نیست) شد تا اذهان مردم نسبت به جایگاه مقدس شوراها مخدوش شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرضا فلاح امروز (شنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از مظاهر دموکراسی، برگزاری انتخابات در جوامع مردم سالاری است، اظهار کرد: مردم ایران پس از انقلاب به طور متوسط هر سال با برگزاری یک یا دو انتخابات رای و نظر خود را اعلام کرده‌اند و بی‌شک روش حکومت‌های دموکراتیک، آرای اکثریت است.

وی ادامه داد: اینکه مردم خود دست به انتخاب می‌زنند و در سرنوشت و نحوه اداره کشور و شهر شریک و سهیم هستند جای شکر گزاری دارد. مردم همیشه کار خود را به درستی انجام می‌دهند و آنجایی که انقلاب به حضور آن‌ها نیاز داشته باشد وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اکنون نوبت مسئولان است تا در برابر این اعتماد که سرمایه ارزشمندی محسوب می‌شود سر تعظیم فرود بیاورند، خاطر نشان کرد: منتخبان مردم باید تمام تلاش‌های خود را بکار گیرند تا وعده‌های انتخاباتی عملی شود.

فلاح با اشاره به نحوه تبلیغات انتخاباتی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستاها افزود: متاسفانه در کشور ما تبلیغات از مدل خاص و شیوه درستی پیروی نمی‌کند و هیچ کس به فکر آسیب شناسی و بررسی علل و عوامل بد اخلاقی انتخاباتی و ارایه طرح جامع و شیوه نامه تبیلغات انتخاباتی نیست.

وی ادامه داد: برگزاری مناظره‌هایی که به منازعه تبدیل شد و بعضا صحنه رسوایی بعضی از مسئولان بود به اعتماد عمومی آسیب وارد کرد. برخی از نامزدها نه تنها به ارایه برنامه نمی‌پرداختند بلکه با اتهام زنی و سیاه نمایی اذهان مردم را مشوش و نسبت به گذشته نادم و آینده را ناامید می‌کردند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در عرصه انتخابات شورای شهر نیز با پدیده‌های عجیبی مواجه بودیم، تصریح کرد: هزینه‌های هنگفتی توسط برخی از کاندیدا و ائتلاف‌ها، صرف تخریب و دادن وعده‌های پوچ و دروغ (که در حیطه اختیارات شوراها و شهرداری نیست) شد تا اذهان مردم نسبت به جایگاه مقدس شوراها مخدوش شود.

فلاح افزود: مگر افرادی که در انتخابات شورای شهر هزینه هنگفت می‌کنند در شورای شهر چه می‌بینند که بنده پس از 18 سال خدمت در شورای شهر ندیده‌ام، حق الزحمه اعضای شورای شهر از برخی کارکنان شهرداری و ادارات کمتر است. به راستی این همه هزینه شخصی انتخاباتی برای خدمت کردن به مردم است؟

وی با بیان اینکه پدیده دیگری که در این دوره انتخابات شوراها با آن مواجه بودیم حضور بانوان بود، تصریح کرد: افرادی که برای پست سیاسی نامزد می‌شوند از حوزه خصوصی خود خارج شده و وارد عرصه عمومی می‌شوند، بنابراین لازم است که اقتضائات این فضا را رعایت کنند، ‌بانوان نیز در تبلیغات انتخابات شوراها باید توانمندی‌های فکری و خلاقیت‌های اجتماعی و برنامه‌های خود را برای آبادانی شهر عرضه می‌کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha