• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96033117976
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

صفاری:

شلیک سعودی‌ها به ماهیگیران ایرانی برخلاف قوانین بین‌المللی است

شلیک سعودی‌ها به ماهیگیران ایرانی برخلاف قوانین بین‌المللی است

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: شلیک گارد ساحلی عربستان به قایق ماهیگیران ایرانی نشانه دشمنی این کشور با ایران است.

مرتضی صفاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه چند روز گذشته شاهد شلیک گارد ساحلی عربستان به قایق ماهیگیران ایرانی بودیم که متأسفانه یکی از ماهیگیران هم‌وطن کشته شد.

وی افزود: شلیک گارد ساحلی عربستان به قایق ماهیگیری ایرانی نشان دهنده دشمنی این کشور با ایران است و این موضوع که قایق ایرانی وارد آب‌های عربستان شده است، صحت ندارد و طبق عرف بین‌الملل حضور قایق‌های ماهیگیری در آب‌های آزاد منعی ندارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: حتی طبق قوانین بین‌المللی هم اگر قایقی وارد آب‌های یک کشور دیگر شده باشد آن کشور حق گشودن آتش‌ بر سرنشینان آن قایق را ندارد و باید آن قایق محاصره و سرنشینان آن بازداشت شوند و این موضوع بارها در آب‌های کشور ما اتفاق افتاده است که هیچ‌گاه چنین برخورد زشت و زننده و ناجوانمردانه را شاهد نبوده‌ایم.

وی بیان کرد: این حرکت نیروهای سعودی نشان دهنده روحیه تکفیری و وحشی‌گری آن‌ها است که اصول اولیه انسانی و حقوق بشر را رعایت نمی‌کنند و به هیچ‌کدام از معاهدات بین‌المللی پایبند نیستند.

صفاری خاطرنشان کرد: عربستان سعودی با توجه به شکست‌های اخیر داعشی ها و حامیان آن‌ها از جبهه مقاومت ناراحت هستند و می‌خواهند به هر نحوی که شده ضربه‌ای را به جمهوری اسلامی ایران وارد کنند.

وی گفت: نیروهای انقلابی و مؤمن ایران اسلامی از سپاهیان فداکار تا ارتش قهرمان و سربازان گمنام امام زمان(عج) اجازه نمی‌دهند که تکفیری‌ها و وهابیت و آل سعود به اهداف خود دست یابند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعاً این موضوع از طریق وزارت امور خارجه و مسئولان تا به نتیجه رسیدن آن پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha