• شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 96040301240
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رسانه ها بازویی قوی برای دستگاه قضایی هستند

رسانه ها بازویی قوی برای دستگاه قضایی هستند

ایسنا/خراسان رضوی دادستان کاشمر گفت: رسانه ها می توانند بازوی قوی برای دستگاه قضایی باشند و در مطالبات قانونی و ارتقاء سطح آگاهی آنها تلاش کنند.

حجت الاسلام علیرضا میدانی در گفت و گو با ایسنا، از رسانه ها به عنوان شاهرگ آگاهی مردم و اطلاع رسانی نسبت به حقوق اجتماعی و وظایف آنها نام برد و گفت: رسانه می توانند به عنوان یک عامل مهم در ارتقاء سطح آگاهی مردم موثر باشند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها ضمن اطلاع رسانی عمومی در آسیب های اجتماعی می توانند با استفاده از کارشناسان در خصوص راه درمان تلاش کنند، پیشگیری از وقوع جرم را از وظایف دستگاه قضایی دانست و افزود: در این خصوص شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان تشکیل شده است.

میدانی با اعلام اینکه رسانه ها در پیشگیری از وقوع جرم نقش بسیار بسزایی دارند، اظهار کرد: بسیاری از جرائم به خاطر عدم اطلاع مردم از قانون است.

دادستان کاشمر با بیان اینکه باید در کاهش وقوع جرم در جامعه تلاش کرد، افزود: رسانه ها نهادی پرسشگر هستند که با سوال از مسئولان پل ارتباطی خوبی بین مردم و مسئولان هستند.

میدانی با اشاره به اینکه رسانه ها باید مطالبات مردم را در قالب خاص خود از مسئولان پیگیری کنند، اظهار کرد: رسانه ها می توانند در ارتقاء سطح آگاهی مردم از قانون و آشنایی آنها با وظایف قانونی خود گام های موثری بردارند.

وی در ادامه با تاکید براینکه رسانه ها باید گزارشات خود را براساس مستندات تهیه کرده و از تهیه اخبار براساس شایعات و شنیده ها پرهیز کنند، بیان کرد: تهیه گزارش ها براساس مستندات اعتماد مردم را به آن رسانه بیشتر خواهد کرد.

دادستان کاشمر با اعلام اینکه رسانه در جهت جلب هرچه بیشتر اعتماد مردم باید تلاش کند، کاهش ورودی پرونده ها و ترویج فرهنگ صلح و سازش را یکی دیگر از وظایف رسانه ها دانست و عنوان کرد: نباید در جامعه اسلامی تا این اندازه در دستگاه قضایی پرونده داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بالغ بر 30 درصد پرونده ها با صلح و سازش و دخالت بزرگان و ریش سفیدان در بخش حقوقی و جزایی منجر به کاهش می شود، بیان کرد: تشکیل پرونده اثرات منفی بسیاری در خانواده ها دارد.

دادستان کاشمر با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه باید در دستور کار رسانه ها قرار گیرد، اظهار کرد: در اردیبهشت ماه کمترین آمار ورودی به زندان را داشته ایم.

میدانی با اعلام اینکه در رسیدگی به پرونده ها اغلب قراری را برای متهم تعیین می کنیم که منتهی به بازداشت و ورود به زندان نشود مگر اینکه جرائم خاص باشد، افزود: در دادگاه به سمتی می رویم که احکام جایگزین حبس صادر شود.

میدانی با بیان اینکه متهم را در این گونه موارد ملزم به فعالیت های اجتماعی و دینی و مذهبی می کنیم، گفت: امیدواریم با نهادینه کردن این موضوع دیگر شاهد این تعداد زندانی نباشیم.

وی در پایان بیان کرد: رسانه ها برای دستگاه قضایی می توانند بازوی قوی باشند در مطالبات قانونی مردم و ارتقاء سطح آگاهی آنها برای آشنایی با حقوق خود و اینکه در چه چارچوبی حرکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha