• شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 96040301260
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

میل به ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری بالا است

میل به ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری بالا است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه میل به ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری بالا است.

به گزارش ایسنا، سید قدیر مرتضوی سوم تیرماه در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات‌ با اشاره اینکه میل به ترک اعتیاد در معتادان استان زیاد است، اظهار کرد: در زمینه ترک اعتیاد، تمرکز استان بر ماندگاری ترک است.

وی به ضرورت فرهنگ‌سازي در زمينه مصرف مواد مخدر و آثار سوء آن تأكيد كرد و گفت: اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی جدی شناخته شده است.
مرتضوي با اشاره به اينكه نگاه به اعتياد، نگاه آسيب اجتماعي است، تصریح کرد: حوزه اعتياد یکی از آسيب اجتماعي كشور است كه بر ديگر آسيب‌هاي اجتماعي تاثير مي‌گذارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: مبارزه با مواد مخدر در جامعه، علاوه بر تلاش مسئولان به عزم ملی و همگانی نیاز دارد.
مرتضوی به ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در امر مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: لازم است از این ظرفیت در راستای آگاه سازی جامعه هدف استفاده کرد.
وی افزود: در حال حاضر 53 مرکز درمان اعتیاد تحت نظارت علوم پزشکی و بهزیستی در حال فعالیت هستند که از این تعداد سه مرکز دولتی و مابقی خصوصی هستند.
مرتضوی خاطرنشان کرد: 16 هزار معتاد طی یکسال گذشته در مراکز ترک اعتیاد دارویی و کمپ های اقامتی این استان پذیرش شدند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اشتغال بهبودیافتگان موادمخدر با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان، تصریح کرد: کارآفرینانی که بتوانند بهبودیافتگان مواد مخدر را بکارگیری کنند حمایت می‌شوند.  
وی خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد به نحوی بازوان اجرایی دولت هستند به همین دلیل توانمندسازی آن‌ها در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر حائز اهمیت است.  
مرتضوی با اشاره به نقش و رسالت رسانه‌ها در فرهنگ‌سازي و اطلاع‌رساني، اظهار كرد: مطبوعات و رسانه‌ها تأثير بسزايي در آگاهی و تشریح آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد دارند.  
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اينكه هم اكنون 16 کمپ مجوزدار در حوزه درمان در استان موجود است، تأكيد كرد: خوشبختانه چهارمحال و بختياري جزء استان پاك در مصرف مواد مخدر در سطح كشور است. 
وی اظهار کرد: بیش از ۹۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان در سه ماهه نخست سال جاری کشف شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ رشد 71 درصدی را نشان می‌دهد.
مرتضوی از دستگیری 895 مصرف کننده و توزیع کننده مواد مخدر در استان طی سال جاری خبر داد و گفت:  از  ابتدای امسال تاکنون 10 باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم و 15 دستگاه خودرو سبک و سنگین نیز توقیف شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان 97 درصد دستگیر شدگان را بومی استان اعلام کرد و گفت: 73 درصد این افراد 15 تا 40 ساله و 98 درصد مرد هستند.
وی افزود: بیشترین آمار زندانیان استان مربوط به افراد مصرف و توزیع‌کننده مواد مخدر است.
مرتضوی خاطرنشان کرد: امسال 10 جلسه اقدامات فرهنگی و آموزشی با حضور 678 نفر در استان برگزار شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد رشد داشته است
وی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به بهبود یافتگان این حوزه را در کاهش جرم‌های اجتماعی موثر دانست و گفت: به منظور ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، بزرگترین برنامه حرکات نمایشی و مهارتی کشور از سوم تا نهم تیرماه در بوستان ملت شهرکرد برگزار خواهد شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خاطرنشان کرد: این برنامه با حضور 27 نفر از فعالان هنری، فرهنگی و رشته موتورسواری، اتومبیلرانی و حرکات نمایشی کشور هر شب از ساعت 20:30 تا 23 برگزار خواهد شد.
 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha