• شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96040301385
  • منبع : نمایندگی مازندران

نماینده بابل:

ایران هراسی موتور محرک فروش سلاح در خاورمیانه است

ایران هراسی موتور محرک فروش سلاح در خاورمیانه است

نماینده بابل در مجلس گفت: ایران هراسی به عنوان موتور محرک فروش سلاح های پیشرفته نظامی در منطقه خاورمیانه مطرح است که در سفر اخیر ترامپ به عربستان این امر دیده شد.

به گزارش ایسنا، علی نجفی با اشاره به اینکه مردم ایران همانند سال های گذشته با حضور در راهپیمایی همبستگی خود را با مردم مظلوم جهان به ویژه سرزمین های اشغالی و فلسطین اعلام کردند، خاطرنشان کرد: این موضوع علاوه براینکه یک مسئله سیاسی و امنیتی به شمار می رود، با وجدان های همه انسان ها در سراسر جهان به ویژه انسان های آزاده و آزادیخواه نیز پیوند خورده است.

نجفی افزود: امروز در این منطقه در هر مشکل و اختلافی نقش رژیم صهیونیستی پررنگ و بخش قابل توجهی از مشکلات ناشی از همین اختلاف افکنی های رژیم صهیونیستی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست های خاورمیانه ای آمریکا گفت: آمریکا سیاست خاورمیانه ای را در طول سال‌های گذشته بر سه اصل حمایت از رژیم صهیونیستی و تامین امنیت این رژیم اشغالگر، دامن زدن به فرقه گرایی و اختلاف افکنی در منطقه و ایجاد حفظ کانون های بحران در به ویژه منطقه استراتژیک خاورمیانه و  تلاش برای ایران هراسی و محدود کردن کشورمان در حوزه‌های مختلف استوار کرده است.

وی تصریح کرد: ایجاد تنش و تلاش برای تعیین شکاف میان کشورهای عربی و جمهوری اسلامی ایران در این راستا قابل ارزیابی می‌شود.

نجفی اظهار کرد: ایران هراسی به عنوان موتور محرک فروش سلاح های پیشرفته نظامی در منطقه خاورمیانه مطرح است که در سفر اخیر ترامپ به عربستان این امر دیده شد.

وی با بیان اینکه سیاست فرقه گرایی و اختلاف افکنی آمریکا نتیجه معکوس می‌دهد، افزود: این نگرش همانند سیاست دهه ۱۹۸۰ در افغانستان که بر مبنای همکاری با گروه های افراطی بنیان گذاشته شده بود بی نتیجه می‌ماند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پدیده تروریسم و رویکردهای مواضع جمهوری اسلامی ایران گفت: متاسفانه بخش های قابل توجهی از جهان اسلام و منطقه گرفتار تروریسم و فعالیت های تروریستی شده است.

وی با بیان اینکه اسلام نسبتی با تروریسم و خشونت ندارد، افزود:اسلام دین رحمت و منطق است، آنها و مزدورانی که این همه فعالیت های تروریستی را به نام اسلام جلوه می دهند هیچ نسبتی با دین اسلام ندارند.

نجفی با بیان اینکه تنها شرط اصلی و اساسی مقابله با تروریسم، وحدت میان کشورهای مسلمان است، اظهار کرد: پروژه ایران هراسی که تلاش می کردند سال ها به ناحق علیه ایران دامن بزنند به اشکال مختلف به شکست منجر شده است و امروز این طرح به خود حامیان و بانیان تولید و تکثیر آن برگشت.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha