• پنجشنبه / ۸ تیر ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 96040803242
  • منبع : نمایندگی زنجان

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

تجهیزات ایمنی فقط در معدن بزرگ استان وجود دارد

تجهیزات ایمنی فقط در معدن بزرگ استان وجود دارد

ایسنا/زنجان معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تنها در معدن بزرگ استان تجهیزات ایمنی وجود دارد و در سایر معادن لوازم کمک‌های اولیه وجود دارد. 

رباب داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد معادن فعال استان 287 فقره معدن دارای پروانه بهره‌برداری است که بیش از 5 درصد معادن یاد شده در حال حاضر فعال بوده و امید می‌رود تعداد قابل توجهی نیز با توجه به فصل کاری پیشرو فعالیت خود را شروع کند. 

این مسئول ادامه داد: عمده معادن فعال استان در شهرستان ماهنشان، زنجان و ابهر قرار دارد و مواد معدنی مهم در حال استخراج در این شهرستان‌ها شامل سرب و روی، سنگ آهن، سیلیس، حاک‌های صنعتی، براسیت، فلدسپات، گرانیت، تراورتن و گچ و نمک و سنگ آهک و لاشه است. 

وی با اشاره به استانداردهایی که برای معادن تعریف شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عمده معادن استان به صورت روباز استخراج می‌شود، لذا از لحاظ رعایت استاندارد‌های ایمنی مشکل حادی وجود ندارد ولی در عین حال سازمان نظارت‌های خود را برای بهینه کردن شرایط اعمال می‌کند. 

داداشی با اشاره به اقدامات این سازمان برای افزایش ایمنی معادن، تصریح کرد: الزام معرفی مسئول ایمنی برای معادن بالای 25 نفر پرسنل و قبول مسئولیت ایمنی توسط مسئولان فنی معادن در سایر معادن و بازدید دوره‌ای از معادن توسط کارشناسان سازمان از جمله اقداماتی است که توسط این سازمان انجام می‌شود. 

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دیگر اقدامات این سازمان در راستای افزایش ایمنی معادن، یادآور شد: ارائه گزارش از ایمنی توسط کارشناسان سازمان و اخطار جهت رفع نواقص ایمنی و در صورت عدم رفع نواقص توقف فعالیت معدن، اجرای طرح بازرسی از معادن برای 100 فقره معدن مهم و فعال توسط شرکت مهندسان مشاور کانیران، نظارت مستمر کارشناسان سازمان در هرسه ماه یک‌بار و اجرای طرح ارزیابی ریسک معادن توسط وزارت متبوع در تعدادی از معادن مهم استان از دیگر اقدامات مهم این سازمان است. 

وی اظهار کرد: تجهیزات لازم برای امدادرسانی تنها در معدن بزرگ استان وجود دارد در سایر معادن لوازم کمک‌های اولیه وجود داشته و برای سایر موارد از امکانات اورژانس استان استفاده می‌شود. 

داداشی فعالیت در معادن زغال‌سنگ را پرریسک دانست و گفت: با توجه به اینکه در این استان معدن زغال سنگ که از فعالیت‌های معدنی پرریسک به لحاظ انتشار گاز گریز و همچنین اشتعال‌پذیری گرد زغال محسوب می‌شود، در استان وجود ندارد و سایر معادن نیز با نظارت مسئولان فنی و کارشناسان سازمان کنترل می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha