• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۶ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 96041105228
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی:

امسال هیچ‌گونه افزایش قیمتی در زمینه آب نداشته‌ایم

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال نیز هیچ‌گونه افزایش قیمتی در زمینه آب نداشته‌ایم و خراسان‌جنوبی جزو استان‌هایی است که پایین‌ترین قیمت آب را دارد.

به گزارش ایسنا، «مهدی هاشمی‌مقدم» صبح امروز (11 تیر ماه) در نشست خبری با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، گفت: 70 پیمان اجرایی در شهرهای استان داریم که از این طریق صدها نفر در صنعت آب و فاضلاب شهری مشغول کار هستند.

وی ادامه داد: بالغ بر 77 درصد مشترکین خانگی زیر 20 متر مکعب مصرف دارند که رقم خوبی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی افزود: 99.85 درصد استان تحت‌پوشش آب شرب بهداشتی هستند و 28 درصد مردم استان نیز از شبکه فاضلاب برخوردار هستند.

هاشمی‌مقدم در خصوص تعرفه‌های آب در استان نیز تصریح کرد: افزایش قیمت آب توسط شورای اقتصاد تصویب می‌شود اما این اختیار به شوراهای اسلامی شهرها داده شده که مناسب با شرایط منطقه در تعیین تعرفه آب و حق انشعابات ورود پیدا کنند تا بتوانیم حداقل‌ها را برای مردم فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: در سال 95 حدود 1085تومان به ازای هر متر مکعب پرداخت شده در حالی که قیمت فروش آب حدود 500 تومان بوده و زیان شرکت آب و فاضلاب طی سال گذشته 18 میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی ادامه داد: از ابتدای امسال نیز هیچ‌گونه افزایش قیمتی در زمینه آب نداشته‌ایم  و خراسان‌جنوبی جزو استان‌هایی است که پایین‌ترین قیمت آب را دارد.

هاشمی‌مقدم با بیان این‌که پارسال، 17 طرح آبرسانی در دهه فجر افتتاح شد، افزود: سال گذشته 4300 انشعاب فرسوده نیز بازسازی و 38 کیلومتر اصلاح شبکه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از 2600 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی انتقال آب در استان 600 کیلومتر به اصلاح نیاز دارد که در هر سال باید بالغ بر 60 کیلومتر اصلاح شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha