• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96041205845
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مشاور استاندار اصفهان در امور مالی:

70درصد بخش اقتصادی کشور از طریق بانک‌ها تغذیه می‌شود

70درصد بخش اقتصادی کشور از طریق بانک‌ها تغذیه می‌شود

ایسنا/اصفهان مشاور استاندار اصفهان در امور مالی گفت: 70درصد اقتصاد کشور به سیستم بانکی و تنها 30درصد به بازارهای سرمایه وصل است، این در حالی است که در سایر کشورها این موضوع برعکس است.

 به گزارش خبرنگار ایسنا، مرادعلی صدر امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح شعبه جدید بانک پارسیان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه دشمن از طریق اختلال در سیستم بانکی درصدد کاهش اعتماد مردم است، افزود: بانک صندوق امانات نیست، بلکه بانک‌ها مرکزی برای دریافت وجوه و وصول آنها به فعالان اقتصادی و بخش خصوصی و عمومی است. صندوق امانات وجه نقدی دریافت می‌کند، اما فعالیت بانک این موضوع نیست، بلکه وظیفه بانک خلق پول است.

مشاور استاندار اصفهان در امور مالی، با بیان اینکه حتی در کشورهای پیشرفته بزرگ‌ترین بانک‌ها نیز مشکلاتی دارند، گفت: 70درصد بخش اقتصادی از طریق بانک‌ها و از سپرده‌ها تغذیه می‌کنند و امکان برگرداندن بخشی از سپرده‌ها در آن واحد وجود ندارد.

صدر با بیان اینکه بانک پارسیان نخستین بانک خصوصی و از نظر منابع مالی نیز جز موفق‌ترین بانک‌ها است، ادامه داد: بزرگ‌ترین تصمیم بانک پارسیان رفع مشکل بانک ثامن الحجج است، این بانک تعهد پرداخت وجوه سپرده‌ گذاران را برعهده‌ گرفته و بانک مرکزی منابعی را از خود موسسه ثامن‌الحجج در اختیار این بانک قرار داده است.

هم‌چنین رییس بانک پارسیان حوزه استان‌های اصفهان و چهارمحال بختیاری، با بیان اینکه بانک پارسیان طرح توسعه 150شعبه دیگر در استان‌ها را دارد، اظهار کرد: قرار است در شهر اصفهان شش شعبه دیگر افتتاح کنیم.

زکی با بیان اینکه بانک‌ها نبض اقتصاد کشور هستند، اظهار کرد: چرخ اقتصاد در هر کشوری به بانک‌ها وصل است.

وی تصریح کرد: علی رغم اینکه این سال‌ها بی مهری‌های بسیاری به بانک‌ها شده است، اما خوشبختانه بانک‌ها فعالیت‌های خوبی داشته‌اند. هم چنین با افتتاح این شعبه بانک پارسیان امروز در اصفهان، 308 امین شعبه بانک پارسیان در کشور افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha