• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 96041407611
  • منبع : نمایندگی مرکزی

دری نجف آبادی:

بانک باید در خدمت تولید و اقتصاد باشد

بانک باید در خدمت تولید و اقتصاد باشد

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نظام بانکی باید در خدمت تولید و اقتصاد باشد، اما امروز شاهدیم که بانک‌ها به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شده‌اند در صورتی که نظام بانکی بنگاه اقتصادی مستقل نیست.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله دری نجف‌آبادی در آیین تجلیل از صنعتگران نمونه استان مرکزی بیان کرد: به دلیل فعالیت بی‌ضابطه بانک‌ها هزینه پول نسبت به تولید بیشتر است، در صورتی که این نسبت در کشورهای پیشرفته عکس کشور ماست.

وی عنوان کرد: موضوع نظام بانکی در کشور باید مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به این نکته این نظام باید در خدمت اقتصاد و تولید باشد دولت این موضوع را بازنگری و نسبت به حل این مسئله برنامه‌ریزی و اقدام کند.

وی تشکیل صندوق توسعه اقتصادی برای بخش صنعت و تولید را ضروری دانست و افزود: حمایت از صنایع و حل مشکلات این بخش نیازمند تشکیل این صندوق در هر استان است و باید نسبت به آن اقدام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: طبق آمایش سرزمین و ظرفیت هر استان دولت باید برنامه و طرح مشخص برای بخش صنعت و تولید تدوین کند و بانک اطلاعاتی جامعی در این خصوص در نظر گرفته شود و بر اساس این نقشه راه حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز، گفت: کماکان در مسائل مربوط به بخش تولید و صنعت مشکل داریم و پیگیری و بررسی این مسائل باید ادامه داشته باشد که با نقشه راه مشخص این چالش‌ها کاهش یابد.

منصوری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از هر طرح و برنامه‌ای در بخش تولید و اقتصاد حمایت می‌کند، بیان کرد: در استان مرکزی برخی از مدیران لوازم و تجهیزات خود را از خارج از استان تهیه می‌کنند که این موارد به استاندار گزارش شده است. مدیران باید لوازم را از داخل استان خریداری کنند تا به بخش تولید استان کمک شود.

وی عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با سرمایه‌گذار منعقد شده که در صورت نهایی شدن قرارداد سالانه بیش از 20 هزار میلیارد ریال ارزش افزوده نصیب استان مرکزی می‌شود و نهایی شدن قرارداد در دست پیگیری است.

در پایان این آیین از 43 فعال صنعتی و معدنی برتر استان مرکزی تجلیل و تمبر مراسم روز صنعت و معدن و بزرگداشت آیت الله دری نجف آبادی به عنوان حامی صنعت استان رونمایی شد.

همچنین در این مراسم، تفاهم نامه از سوی خانه صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با موسسه زنجیره امید منعقد شد که بر اساس آن بیماران زیر 18 سالی که نیاز به جراحی داشته باشند بتوانند از خدمات رایگان در این حوزه بهره بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha