• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 96041407613
  • منبع : نمایندگی مرکزی

فرماندار اراک آخرین وضعیت شرکت هپکو را تشریح کرد

فرماندار اراک آخرین وضعیت شرکت هپکو را تشریح کرد

ایسنا/مرکزی فرماندار اراک گفت: هپکو یکی از محورهای مهم جلسه مسئولان استان با معاون اول رییس جمهور است.

حسین بختیاری در گفت‌گو با خبرنگار ایسنا، در خصوص آخرین تصمیمات در مورد وضعیت شرکت هپکو و کارگران آن که چند روز است به دلیل معوقات دست به اعتراض زده‌اند، افزود: تصمیم‌گیری‌ها در مورد وضعیت شرکت هپکو توسط مقامات بالادستی صورت می‌گیرد.

فرماندار اراک گفت: ضمن اینکه حق را به کارگران زحمتکش هپکو می‌دهیم و در کنار آنها به پیگیری‌ها ادامه می‌دهیم، امیدواریم پیگیری‌ها که عمدتا در سطح کشوری هستند به نتیجه برسد.    

بختیاری افزود: امروز استاندار مرکزی در تهران با برخی از وزرا و معاون اول رئیس جمهور مذاکراتی دارد که یکی از محورهای این مذاکرات حل مشکلات شرکت هپکو است. انتظاری که از کارگران هپکو می‌رود این است که در کنار مسئولان استان بوده و صبر پیشه کرده و کمک کنند تا همه با هم مشکلات را حل کنیم.

وی در خصوص قول سهامدار هپکو مبنی بر انجام تعهدات اضافه کرد:‌ این شرکت در حال طی کردن اقدامات اداری برای این مهم است و به گفته معاون سیاسی استانداری مرکزی از این سهامدار خواسته شده که به سرعت کارها را انجام دهد تا پرداختی به کارگران هر چه زودتر صورت گیرد.  

بختیاری گفت: همه دست‌اندرکاران در تلاش برای حل این مشکل هستند، اما واقعیت این است که این موضوع فراتر از سطح استان است و در این گونه موارد تصمیمات دیر اتخاذ می‌شود، اما خوب جواب می‌دهد چراکه مسئولان اصلی مرتبط در سطح کشور ورود پیدا کرده و پیگیر مسئله هستند.

وی تصریح کرد: این واحد صنعتی از سال‌ها قبل با مشکلاتی مواجه بوده که عمدتا این مشکلات به دلیل واگذاری غیرکارشناسی بوده و افرادی که پیش از این صاحب امتیاز شرکت بودند نتوانستند از این امتیاز استفاده کنند و موجب بروز مشکلاتی شدند.

بختیاری ادامه داد: برخی از این مشکلات قاعدتا به دلیل تحریم‌ها ایجاد شده که یا مواد اولیه به آنها داده نشده یا تولیدات‌شان خریداری نشده از این رو با مشکلاتی مواجه شدند، اما این شرکت برای حل مشکل به جای ساخت ماشین‌های راهسازی نسبت به انجام پروژه های جوشکاری در تهران یا شهرهای دیگر اقدام می‌کرد.

وی اظهار کرد: با حاد شدن این مشکل از سال گذشته مسئولان استان برای حل مشکل ورود پیدا کردند که در راس آنها استاندار بارها جلساتی با مسئولان رده بالای نظام همچون معاون اول رئیس جمهور و وزرای مرتبط تشکیل داد. در سطح استان نیز جلسات مکرری توسط وی و معاونین و فرمانداری اراک با همکاری دستگاه‌های دیگر جهت حل مشکل تشکیل شد.

گفتنی است، شرکت هپکو تولیدکننده ماشین آلات راهسازی یکی از شرکت های صنعتی استان مرکزی است که چند سالی به دلایل متعدد به مشکلات فراوان دچار شده و اراکی ها مدت‌هاست که شاهد تجمعات اعتراضی کارگران هپکو هستند که یکی از این اعتراضات روز گذشته در مقابل استانداری مرکزی صورت گرفت و  شکراله حسن بیگی معاون سیاسی استاندار با آنان گفتگو کرد.

حسن بیگی شب گذشته نیز در گفتگویی با شبکه تلویزیونی آفتاب به اقدامات انجام شده در خصوص هپکو پرداخت و افزود: جهت رونق این شرکت از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی بهره گرفته شده است. در این خصوص با حضور سرمایه گذارانی از آلمان جلساتی برگزار و قرار شد از سرمایه آنها جهت تولید مشترک استفاده شود و تولیدات در بازارهای منطقه به فروش برسد .

وی افزود: اقدام دیگری که در این حوزه انجام شد مربوط به بدهی های معوق شرکت بود که نیازمند تعیین تکلیف بود چراکه این بدهی ها مانع استفاده مالک جدید از تسهیلات می شد و امروز دیگر مشکل معوقه وجود ندارد و می توانند تسهیلات بگیرند .

  حسن بیگی افزود: اقدام مهم دیگر نامه ای است که توسط وزرای راه و شهرسازی، کشور و صنعت و معدن خطاب به معاون اول رییس جمهور نوشته شده و تامین اعتبار و واگذاری تولید سه هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی به هپکو را خواستار شده‌اند .

وی افزود: شاید برای اولین بار باشد که در استان برای یک واحد صنعتی در این سطح اقدام می شود .

حسن بیگی تاکید کرد: استاندار و نمایندگان مجلس پیگیر موضوع و مشکلات هپکو هستند و امروز هم نمایندگان و استاندار با معاون رییس جمهور جلسه ای برای پیگیری مشکلات استان دارند و یکی از موارد مهمی که در این جلسه مطرح خواهد شد تامین اعتبار تولید این سه هزار دستگاه است .

وی گفت: اعتبار 600 دستگاه از این تعداد از سوی دهیاری ها تامین می شود و تامین اعتبار 2400 دستگاه نیز باید از سوی معاون اول رییس جمهور انجام شود که در این خصوص قول مساعد داده است .

حسن بیگی اظهار کرد: رفع این مشکل نیازمند خویشتنداری و همکاری بیشتر کارگران است .

وی با بیان اینکه ابتدا باید قرارداد این سه هزار دستگاه منعقد شود و تامین اعتبار صورت بگیرد تا امکان خرید مواد اولیه از خارج فراهم و در نهایت کار آغاز شود و کارگران دوباره مشغول بکار شوند، افزود: در هپکو در سال های اخیر تولید ماشین آلات صورت نمی گرفته و این واحد تولیدی جوشکاری برج های بزرگ تهران را انجام می داده است، اما در حال حاضر همه باید کمک کنیم تا این واحد به مسیر اصلی خود که تولید ماشین های راهسازی است برگردد .

حسن بیگی افزود: رفع مسایل هپکو به این آسانی نیست، همه باید کمک کنند و کارگران هم باید کمک کنند . آنها خواستار تغییر سهامدار عمده بودند و ما  پذیرفتیم و سهامدار جدید آمد، باید برای تغییر شرایط به او زمان داده شود .

وی در خصوص نگرانی کارگران از واردات ماشین آلات راهسازی اظهار کرد: این موضوع را با "مقدسی" نماینده اراک مطرح کردم، وی پیگیر این موضوع شد و اظهار کرد که اگر چنین موردی صحت داشته باشد از طریق مجلس پیگیری می شود تا جلوگیری شود .

  حسن بیگی گفت: اگر خواستار احیای هپکو هستیم کارگران باید بیش از همه کمک کنند. ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم سهامدار جدید هم اگر به تعهداتش عمل نکند با او برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha