• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96041809677
  • خبرنگار : 90089

نماینده شاهین‌شهر:

آقای رئیس‌جمهور؛ قانون برنامه ششم را ابلاغ کنید

آقای رئیس‌جمهور؛ قانون برنامه ششم را ابلاغ کنید

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور خواست تا قانون برنامه ششم را ابلاغ کند، سپس متذکر شد: آقای رئیس‌جمهور اقشار مختلف مردم چشم انتظار اجرا شدن این قانون هستند از تولیدکنندگان تا فرزندان ایثارگر، از جویندگان فارغ التحصیل کار تا دیگر اقشار، لذا خود را مدیون مردم نکنید.

به گزارش ایسنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نفت، خواستار اطلاع‌رسانی زنگنه از جزییات قراردادهای اخیر با شرکت توتال فرانسه شد.

وی با بیان اینکه آنچه در مورد این قرارداد ابهامات زیادی به وجود آورده این است که طرف خارجی قرارداد، شرکتی بدعهد و رشوه دهنده است، مدعی شد: هم افرادی که از طرف ایران در پی انعقاد قرارداد بودند بعضا در محاکم قضایی به دلیل مفاسد و امضای قرارداد کرسنت محکوم شده اند. کارشناسان و متخصصان نفتی، قرارداد اخیر را بازگشت به زمان قبل از ملی شدن صنعت نفت قلمداد کرده و مساوی می دانند به جاست دولت در این زمینه شفاف سازی کند.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اقدامات سازندگی در همه دوران ها و دولت ها به دلیل دفاع مقتدرانه از ملت شریف ایران و اقدام موشکی علیه مواضع تروریست‌های تکفیری که باعث سرافرازی مردم ایران اسلامی شد، تشکر کرد.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با یادآوری سفر رییس جمهور به این استان، گفت: آقای رئیس جمهور شما در سفر به استان اصفهان به صراحت بیان داشتید نمی گذارید زاینده رود بمیرد، اما به شما خبر دهم که برداشت های غیرقانونی آب در پروژه های استان بالا دست و پایین دست حتی قبل از بهره برداری از تونل سوم و اجرای پروژه بهشت آباد باعث مرگ تدریجی زاینده رود شده است. از شما می‌خواهیم در زمینه برداشت های آب غیر ضابطه مند اقدام کنید.

وی از وزیر جهادکشاورزی خواست تا به داد کشاورزانی برسد که تمام محصول و تمام حاصل زحمت صیفی آنها از هندوانه تا خربزه و دیگر محصولات روی زمین مانده و در حال از بین رفتن است.

حاجی‌دلیگانی همچنین از وزارت امور خارجه درخواست کرد نسبت به مذاکرات فوری نسبت به رفع موانع صادرات محصولات کشاورزی اقدام عاجل به عمل آورد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری به وزیر نیرو، گفت:  آقای وزیر نیرو 1700 هکتار درختان دشت شاهین شهر در حال خشک شدن است؛ به داد این کشاورزان و این باغداران برسید و به تعهد خود در زمینه تامین آب عمل کنید.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان خبر از زدوبندهای پشت پرده برای انتخاب شهرداران داد و مدعی شد: شنیده ها حکایت دارد از دخالت افراد غیرمسئول که سوابق عملکرد آنها در برخورد تند با مردم در دهه اول و دوم انقلاب در استان اصفهان اظهر من الشمس است، دخالت های پس پرده ای برای انتخابات شهرداران که در وهله اول توهین به شعور اعضای منتخب شوراهای اسلامی است، از طرفی از طریق این تریبون به همه آنها هشدار می دهم که بگذارید شوراهای اسلامی شهر به امور خدماتی و مورد نیاز مردم بپردازند و از تحمیل و تهدید و توهین به شوراهای اسلامی بپرهیزید.

حاجی دلیگانی به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم متذکر شد: همانطور که ما حق وتو را یک کار نامشروع و استفاده غیر عادلانه در سطح دنیا می دانیم در مجلس شورای اسلامی هم از حق وتو استفاده نکنیم و سوالی که یک سال است راجع به اتباع خارجی و اتباع غیر مجاز در نوبت سوال از وزیر کشور است را اجازه دهید، مطرح شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۱۴:۵۲

از خبرگزاری محترم ایسنا خواهشندیم قانون کسری خدمت فرزندان ایثاگران (برنامه ششم) رو از مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح پیگیری بفرمایند. چشم امید خانواده های ایثارگران به این طرح هست. این قانون با وجود تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان پس از گذشت چهارماه هنوز اجرا نشده.