• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۶ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 96041809689
  • منبع : نمایندگی کرمان

قائم مقام دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان خواستار شد؛

همفکری اعضای هیئت علمی دانشگاهها برای بررسی افت شدید داوطلبان کنکور

همفکری اعضای هیئت علمی دانشگاهها برای بررسی افت شدید داوطلبان کنکور

قائم مقام دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان با بیان اینکه افت شدید داوطلبان کنکور دانشگاههای وزارت علوم نیاز به همفکری دارد، گفت: نیاز داریم که اعضای هیئت علمی دانشگاهها کمک کنند تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن رنجبرعسکری در پنجمین نشست تشکل‌های صنفی اعضاء هیئت علمی دانشگاهها و پژوهشگاههای سراسر کشور به میزبانی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان با اعلام نگرانی از کاهش آمار دانشجویان وزارت علوم و با بیان اینکه تشکلهای صنفی نیز می توانند این موضوع را پیگیری کنند، تصریح کرد: در سال ۹۰ حدود ۲۸۹ هزار در رشته ریاضی فیزیک بودند، ۴۶۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی و ۳۸۰ هزار نفر در مقطع علوم انسانی که امسال ۱۵۰ هزار نفر از ظرفیت رشته گروه ریاضی کم شده و در عوض ۱۵۰ هزار نفر به ظرفیت گروه تجربی اضافه شده و از طرفی ۲۰۰ هزار نفر از ظرفیت گروه آزمایشی انسانی کم شده است.

رنجبرعسکری تأکید کرد: باید مواظب باشیم که اگر همین روال ادامه یابد احتمال دارد برخی رشته ها در برخی دانشگاهها تعطیل شوند و بررسی این مساله نیازمند این است که تشکلهای صنفی در این خصوص قدمی بردارند برای اینکه مرحله آموزشی و تحقیقاتی تنها جوابگو نیست بلکه باید به سمتی برویم که عضو هیئت علمی خودش مسئله یاب شده و برای هر مشکل جامعه قدم بردارد.

قائم مقام دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان با بیان اینکه افت شدید داوطلبان کنکور دانشگاههای وزارت علوم نیاز به همفکری دارد، گفت: نیاز داریم که اعضای هیئت علمی دانشگاهها کمک کنند تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

رنجبر عسکری تاکید کرد: مجوز تاسیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در خرداد سال ۷۰ اخذ شد و از بهمن همان سال در دو رشته ریاضی و مهندسی گیاه‌پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۸ گروه آموزشی، یک گروه پژوهشی در دانشگاه مشغول هستند که گروههای آموزشی ما در ۳۰ رشته مقطع کارشناسی، یک مقطع کارشناسی پیوسته، ۴۲ رشته گرایش ارشد و ۱۹ رشته گرایش دکترا دانشجو می پذیرد.

قائم مقام دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در ادامه با اشاره به تحصیل بیش از ۹۳۰۰ دانشجو در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان، خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۷۷۰۰ نفر در مقطع کارشناسی که ۸۰ درصد از دانشجویان را شامل می شود و ۲۰درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند.

قائم مقام دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان ادامه داد: ۲۶۵ عضو هیئت علمی داریم که ۱۲ نفر در مرتبه استادی، ۳۵ نفر در مرتبه دانشیاری، ۱۶۰ نفر در مرتبه استادیاری، ۱۲ نفر مربی مقیم، ۳۵ نفر مربی مأمور به تحصیل و ۹ نفر بورسیه هستند.

رنجبرعسکری با بیان اینکه دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان تا سال ۸۵ بودجه عمرانی نداشت، یادآور شد: کلیه ساخت و سازهایی که تا آن زمان در این دانشگاه انجام گرفت بوسیله خیّرین و تبصره های وزارتخانه انجام می گرفت.

قائم مقام دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۰ هزار مترمربع ساختمان در این دانشگاه وجود دارد، گفت: از این عدد، ۱۰۰ هزار مترمربع از آن استفاده می شود و ۱۵ هزار متربع تا هفته دولت افتتاح شده و ۱۵ هزار مترمربع نیز در سالهای آینده بهره برداری می شود.

رنجبرعسکری بیان داشت: در حال حاضر دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان دومین دانشگاه بزرگ استان محسوب می شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha